က်ဳပ္ စာေပေလာကထဲကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ႕တယ္။ ဓမၼစာေပ တစ္ခုထည္းကိုပဲ သန္႕ရွင္းစြာ ေရးသားခဲ႕တယ္။ ဓမၼရသ ဝတၳဳတို ပုဒ္ေရ ၂၀၀ေက်ာ္ ဘာသာေရးေဆာင္းပါး ၁၀၀ေက်ာ္ ကဗ်ာ ၆၀ေက်ာ္ ဓမၼရသ ဝတၴဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ၂အုပ္ ထုတ္ေဝ ခဲ႕တယ္။ ဆရာကန္ေတာ့ပန္း ၂အုပ္ ေရးခဲ႕တယ္။ က်ဳပ္ ပထမဆုံး ထုတ္ေဝတဲ႕ စာအုပ္ ေတာ္ေတာ္ေပါက္တယ္။ အုပ္ေရ ၁၀၀၀၀ ကို ၃လ တည္းနဲ႕ အျပတ္ ေရာင္းကုန္ခဲ႕တယ္။
မႏၲေလးမွာ စာေပပြဲေပါင္းမ်ားစြာ တက္ခဲ႕ဖူးတယ္။ အခြင့္ႀကဳံတိုင္းလည္း စာေပပညာရွင္ေတြၾကားမွာ မုဒိတာ စကားတို႕ စာေပသုံးသပ္ခ်က္တို႕ ေဟာေျပာခဲ႕ဖူးတယ္။ စာေပဝိုင္းမွာ ယေန႕ ေက်ာ္ၾကားေနတဲ႕ စာေပ ပညာရွင္ႀကီးေတြနဲ႕အတူ အၿမဲ စာေပ ေဝဖန္ခဲ႕ ေဆြးေႏြခဲ႕ ဖူးတယ္။
စာေပဝိုင္းမွာတိုင္းမွာ အဓိက ျပႆနာတက္ရတာ ဦးခင္ညြန္႕ရဲ႕ အမ်ိဳးသား ေထာက္လွမ္းေရးေတြနဲ႕ ျဖစ္ခဲ႕ရတာပဲ။ စာေပပြဲရွိတိုင္း သူတို႕လာတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ ဓါတ္ပုံရိုက္တယ္။ ဒါက စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ။ သူတို႕ေခတ္ တုန္းက ေန႕ခင္း ဓါတ္ပုံရိုက္ရင္ ည အဆြဲခံရတာ မ်ားတယ္။ ဒါမ်ိဳးနဲ႕ ဓါတ္ပုံရိုက္ပီး စာေရးဆရာေတြကို ျခိမ္းေခ်ာက္တာ။
မွတ္မွတ္႐ရ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ လူထု ေဒၚအမာေမြးေန႕ ေတာင္သမန္အင္း ေတာင္ေလးလုံးေက်ာင္းတိုက္ မုံေရြး ဦးပညာေက်ာင္းထဲမွာ က်င္းပတုန္းကေပါ့။ ေက်ြးတာစားပီးေတာ့ အသာမျပန္ပဲ စာေရးဆရာေတြကို ဝင္ေႏွာက္ယွက္တယ္။
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီက (ခင္ညြန္႕) အမိန္႕လာပါတယ္၊ စာေရး ဆရာမ်ား ကဗ်ာမရြတ္ပါနဲ႕တဲ႕။ ဒါနဲ႕ အင္းဝဂုဏ္ရည္ ဦးကိုေလးက ငါတို႕က ကဗ်ာဆရာကြ ကဗ်ာမရြတ္ရ ရင္ ဘာလုပ္ရမွာလဲလို႕ ျပန္ေမးတယ္။ သီခ်င္းေတာ့ ဆိုခ်င္ ဆိုပါတဲ႕ ။ အရာရွိဆိုတဲ႕လူက ေျပာတာ။
စာေရးဆရာေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ ေဒါကန္ေနၾကတယ္။ အေမမာ လူထုေဒၚအမာကို အားနာလို႕သာ။ က်ဳပ္တို႕လို ငယ္ရြယ္ေသးတဲ႕ စာေရးဆရာ ဦးဇင္းေပါက္စေတြက ဆို ရိုက္ခ်င္ႏွက္ခ်င္ လက္တျပင္ျပင္ ျဖစ္ေနၾကပီ။
ဒါနဲ႕ အင္းဝဂုဏ္ရည္ ဦးကိုေလးက ေကာင္းပီေလ သီးခ်င္းဆိုပါဆိုလည္း ဆိုတာေပါ့။ ေဟ့ ျမင့္ျမင့္သန္း နင္ ကဗ်ာလြတ္ ကတတ္သလားလို႕ ပန္တ်ာ ျမင့္ျမင့္သန္းကို လွမ္း ေမးလိုက္တယ္။ ဟုတ္ဆရာ ကတတ္ပါတယ္လို႕ ေျပာပီး ပန္တ်ာျမင့္ျမင့္သန္းက ကႀကိဳး ခ်ီလိုက္ခ်ိန္မွာပဲ ဆရာႀကီးက စည္းဝါးတိုက္မထားပဲ
ညိဳျပာျပာ လတာျပင္ေျခရင္း လႈိင္းရာေဗဒါတက္ လႈိင္းသက္ရာဆင္း
ဆိုပီး မေဗဒါသီးကို ေကာက္ဆိုပါ ေလေရာ့။ ဆရာႀကီးေကာက္ဆိုလိုက္ေတာ့ စာေရးဆရာ ေတြအားလုံးက လက္ခုပ္တီးပီး စည္းဝါးလိုက္ေပးတယ္။ ပန္တ်ာသန္းသန္းျမင့္ကလည္း တကယ့္ကို နာမည္ႀကီး မင္းသမီးပီပီ အခ်ိဳးအခ်ိပ္ အခ်ီအခ် ညီေနေအာင္ ကတယ္။ ဆိုင္းမပါ ဝိုင္းမပါ ဗလာကတာေတာင္ တအားကို ၾကည့္လို႕ေကာင္းတယ္။ လက္ခုပ္သံက တအားၿမိဳင္သြားေတာ့ အေစာနားက ေထာက္လွမ္းေရးအရာရွိက ေဒါကန္ပီး သီးခ်င္းမဆုံးေသးဘူး တားျပန္ေလေရာ
ဆရာ တျခားသီးခ်င္းဆိုပါတ့ဲ။
ဆရာႀကီးက ဘာျဖစ္လို႕လဲ လို႕ေမးေတာ့ ေထာက္လွမ္း ေရးအရာရွိက ေျပာတယ္။ ဒီသီခ်င္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ျပဳထားလို႕ မဆိုပါနဲ႕ တဲ႕။
အဲဒီမွာ ဆရာႀကီးက သူ႕ဝါသနာအတိုင္းပဲ ေဒါကန္ကန္နဲ႕ ေျပာထည့္လိုက္တယ္။
ေဟ့ေကာင္ မင္း ရူးေနသလား ဒီသီခ်င္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မေမြးခင္ကတည္းက ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေရးခဲ႕တာကြ သမိုင္းကိုလည္း ေလ့လာဦး ရႊီးခ်င္းရင္ ဒိျပင္ေနရာ သြားရႊီး ဒီေနရာက တိုင္းျပရဲ႕ မ်က္လုံး စာေပပညာရွင္ေတြ စုထိုင္ေနတာ လို႕ ပိတ္ေျပာလိုက္တယ္။
ဒီမွာပဲ ဆရာ ၾကည္ေအာင္ (အင္းဝ) က ေအးေပါ့ေလ ဒီသီခ်င္း မဆိုရလဲ တျခားသီခ်င္းဆိုတာ ေပါ့လို႕ ခပ္ေအးေအးေျပာပီး မတ္တပ္ထရပ္လိုက္တယ္။ စာေရးဆရာေတြအားလုံးလည္း အလိုလို မတ္တပ္ရပ္ပီး ျဖစ္သြားျပန္တယ္။
ဒီမွာပဲ ဆရာၾကည္ေအာင္က -
တရားမ်ွတ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႕ မေသြ လို႕ အစခ်ီလိုက္ရံုရွိေသး စာေရးဆရာေတြအားလုံး ဒို႕ေျပ ဒို႕ေျမ ဆိုပီး ဝိုင္းဆိုကုန္ၾကတယ္။ ဒါလည္း ေထာက္လွမ္း ေရးက လက္ေထာင္ပီး တားတယ္ ဒီသီခ်င္းလဲ မဆိုပါနဲ႕တဲ႕ ။ ဒီသီခ်င္း ဆိုခြင့္ မရွိဘူးတဲ႕ ။
ဒီမွာပဲ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ျပႆနာ စေတာ့တာပဲ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးက ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္း မဆိုရဘူး လို႕ ဘယ္သူ အမိန္႕ထုတ္တာလဲ ဘာလဲ နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ပြဲဆူကုန္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ေထာက္လွမ္းေရးလည္း ေတာင္းပန္တာလိုလို ေမတၱာရပ္ခံ တာလိုလိုနဲ႕ အထက္အမိန္႕ေၾကာင့္ဘာညာနဲ႕ ေလ်ွာခ်ပီး လစ္ေျပးေလရဲ႕ ။
ေျပာခ်င္တာက စာေပအေပၚ ဒါေလာက္ဖိႏွိပ္လာတဲ႕ လူေတြက စာတစ္ေၾကာင္း ေပတစ္ဖြဲ႕ လူခ်င္းတူေအာင္ မေရးတတ္ပဲနဲ႕ ဒီေန႕ စာေပစင္ျမင့္ေပၚတက္ပီး တကယ့္ အငတ္ခံ ဆင္းရဲခံ ေထာင္က်ခံပီး တိုင္းျပည္အတြက္ စာေကာင္းေပမြန္ေတြ ေရးသားခဲ႕တဲ႕ စာေပသူေတာ္စင္ႀကီးေတြနဲ႕ တစ္တန္းထဲ ရင္ေဘာင္တန္း အပူေဇာ္ခံရ ေအာင္ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ လုံရဲ႕လားေတာင္ ေမးခ်င္တယ္။
ဂုဏ္တုဂုဏ္ျပိဳင္ဆိုတာ ဂုဏ္အတုေတြပဲ ျပိဳင္လို႕ရမွာပါ။ ငါးတုလို႕ ခရုပြက္ အိုင္ပ်က္ရံုပဲရွိမယ္။ တကယ္အစစ္က ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္နိုင္ဘူးဆိုတာေလးပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လူဆိုတာ ရွက္တတ္ရင္ သိကၡာရွိတယ္ လိပ္ျပာရွိတယ္။ ကိုယ္ဟာ အျပဳသမားလား အဖ်က္သမားလားဆိုတာ ကိုယ္သာ အသိဆုံးပါ။ ဖုံးကြယ္မႈေတြနဲ႕ အတုေတြ ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ ေတာင္ပံခ်င္း တူေပမယ့္ က်ီးကန္းဟာ ဥေဒါင္းလို မလွဘူး ဆိုတာ နားလည္ထားသင့္တယ္။
ဘုန္းေက်ာ့မွဴး။
Comments
Post a Comment