Skip to main content

တေက်ာ့ျပန္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ အထစ္အေငါ့မ်ား ၊မတ္ ၂

လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို အစိုးရ၊ ေက်ာင္းသား၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ပညာေရး စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ကြန္ယက္ (NNER) တုိ႔၏ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီမႈအရ ေဖေဖာ္၀ါရီ လလည္က ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲခဲ့သည္။
ျပင္ဆင္ေရးဆြဲခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းကို အစိုးရက အမ်ားျပည္သူ သိရွိရန္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ယင္းဥပေဒမူၾကမ္းကို
အမ်ားျပည္သူမ်ားအၾကား ႀကိဳဆုိမႈမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့့သည္။
ပထမ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးမွ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး ကိုက္ညီေအာင္ ျပန္လည္ ေရးဆြဲခဲ့သည္ဆိုသည့္တိုင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္မျပဳရေသးခင္ ဥပေဒမူၾကမ္း အဆင့္မွာပင္ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄၊ ၁၅ရက္၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိထားေသာ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္စလံုးကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲေပးရန္ အစိုးရက သေဘာတူခဲ့ၿပီး ယင္း ျပဳျပင္ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒ မူၾကမ္းကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈၊ ၁၉ တြင္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစားမ်ားမွတဆင့္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ေဖာ္ျပေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ထပ္မံေဖာ္ျပေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းဟူ၍ မူၾကမ္းႏွစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ေဖာ္ျပေသာ မူၾကမ္းသည္ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ NNER ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ သေဘာထားကို အေျခခံသည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ေဖာ္ျပသည့္မူၾကမ္းမွာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းဟုဆိုကာ ႏွစ္ရက္တြင္ ႏွစ္မ်ိဳး ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဖတ္႐ႈေလ့လာသူမ်ားအၾကား၊ ေဝဖန္လိုသူမ်ားအၾကား ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေရးဆြဲေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ယခုကဲ့သို႔ ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈတြင္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာထား မပါ၀င္ဘူးလားဟု ေမးျမန္းစရာ ျဖစ္ေနသည္။
“ဒါဟာ အမ်ားျပည္သူၾကား ေ၀၀ါးေအာင္ ေဖာ္ျပတာပဲ။ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံု သေဘာတူၿပီ ဆုိကတည္းက အစိုးရဘက္က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန သေဘာထားက ပါေနၿပီေလ။ အခုက သူတုိ႔ သေဘာထား မပါသလို ျပန္လည္ ေဖာ္ျပတယ္ ဆုိကတည္းက အစိုးရပိုင္းက သေဘာထား မရွင္းလင္းတာပဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ဆရာ ဆရာမမ်ား သမဂၢမွ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက ဆုိသည္။
ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔ ေလးပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကစဥ္က အေျခအေနကို ျပန္္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္  အစိုးရ၏ ေဆြးေႏြးမႈသည္ အရွိန္ျမင့္လာသည့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ားကို ရပ္ဆုိင္းႏုိင္ရန္ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ သေဘာသာ ေတြ႔ရၿပီး ေတာင္းဆုိခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို တမွန္တကယ္ လိုလား၍ ထည့္သြင္းျပဌာန္းရမည္ ဆုိသည့္ ပံုစံမ်ိဳးရွိခဲ့ျခင္း မေတြ႔ရဟု ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ NNER ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေျပာသည္။
အရွိန္ျမင့္လာသည့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ားကို တန္ျပန္သည့္ လႈပ္ရွားမႈတခ်ိဳ႕လည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ အစိုးရက ကမကထျပဳ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ယူနီယံဟု ေခၚေသာ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပါ၀င္သည့္ တန္ျပန္သပိတ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ တကၠသိုလ္တြင္း ဥပေဒမူၾကမ္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သေဘာထားရယူသည္ ဆုိသည့္ အေယာင္ျပ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကိုလည္း ရန္ကုန္တုိင္းတြင္ သာမက ေမာ္လၿမိဳင္ စသည့္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားရွိ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ဗဟို) မွ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္က ဆုိသည္။
ယင္းအျပင္ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္၊ NNER ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ေရးဆြဲထားသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ မူၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားအေပၚ မေထာက္ခံ မလိုလားသည့္သေဘာထားမ်ား ပါ၀င္သည့့္ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း တကၠသိုလ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမ်ားသို႔ ျဖန္႔ေ၀ထားမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
ထို႔အျပင္ ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ ေရးဆြဲထားသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းက ေက်ာက္ဆည္တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားထံမွ သေဘာထား ေကာက္ခံခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းသေဘာထားစစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈတြင္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ားေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ခြင့္ကို ထိခိုက္မႈ ရွိ၊ မရွိ ဆုိသည့္ ေမးခြန္း၊ NNER ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေထာက္ခံမႈ ရွိ၊ မရွိ ဆုိသည့္ ေမးခြန္းမ်ား စသည္တုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
NNER ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ စနစ္ကို သိသိသာသာ ေလွ်ာ့ခ်ထားၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးကို ပိုမို အေလးေပးထားသည့္အတြက္ လိုလိုလားလား ႀကိဳဆိုေၾကာင္း လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဆိုၾကသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (ဗဟို) (မဘသ) ကမူ ျပင္ဆင္ထားသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းသည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး အနာဂတ္အတြက္ ရတက္မေအးစရာ၊ ေက်ာခ်မ္းစရာ ယိုေပါက္ဟာေပါက္မ်ား၊ ႀကီးမားေသာ ေဘးထြက္ဆုိးက်ိဳးမ်ားႏွင့္ မသိမသာ မလိမ့္တပတ္ နားလွည့္ပါး႐ိုက္မႈမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ ပါ၀င္ေနသည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။
ေၾကညာခ်က္တြင္ ဥပေဒကို အေလာတႀကီး မျဖစ္ေစဘဲ အခ်ိန္ယူ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ေရးဆြဲသြား ရန္လည္း မဘသ (ဗဟို) က ထပ္မံ တုိက္တြန္းထားေသးသည္။
အမည္မေဖာ္လိုသူ တကၠသိုလ္ ဆရာတဦးက “ပညာေရးဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ လံုး၀မဆုိင္ပါဘူး။ ပညာေရးမွာ အားလံုးဟာ လြတ္လပ္စြာ သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။ အခု ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အြန္လိုင္းမွာ ေ၀ဖန္ထားတာေတြက ေတာ္ေတာ္ကို လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာမဟုတ္ဘူး။ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပၿပီး အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္မႈကိုေတာ့ မေႏွာင့္ေႏွးေစခ်င္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။
ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုမႈႏွင့္ ထြက္ေပၚလာသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားထဲမွ ေ၀ဖန္ခံေနရသည့္ အခ်က္မ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ပုဒ္မ ၂၂၊ အခန္း (၄) အပိုဒ္ (င) အပိုဒ္ခြဲ (ကက) ႏွင့္ (ခခ) ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ မိခင္ဘာသာစကား အသံုးျပဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး  လူမ်ိဳးေရးအေျခခံျဖင့္ ေ၀ဖန္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရးအတြက္ သက္ဆုိင္ရာ မိခင္ဘာသာစကားကို အေျခခံရမည္ဟု ဆိုလို္က္သျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္ မျဖစ္ အျငင္းပြားေနသည့္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရႈပ္ေထြးေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစသည္ဟုဆိုကာ ေ၀ဖန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ အခန္း (၆) ပုဒ္မ ၃၄ ပါ ျပဌာန္းခ်က္အရ ဘာသာေရးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း မဘသ အဖြဲ႔ကို အားေပးေထာက္ခံသည့္ သူမ်ား၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။
အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း၏ အပိုဒ္ (၁) အပိုဒ္ခြဲ (၁) (ခ) တြင္ ဤဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးသည့္ေန႔တြင္ အတည္ျဖစ္သည္ဟု ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ကြဲလြဲေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္ဟု ေထာက္ျပၾကသည္။
ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁ဝ၅ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ ေပးပို႔လာသည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို လက္ခံရရွိသည့္ေန႔၏ ေနာက္တေန႔မွ ၁၄ ရက္အတြင္း လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာရမည္။ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ဥပေဒၾကမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ျခင္းမျပဳလွ်င္ သတ္မွတ္ကာလ ျပည့္ေျမာက္သည့္ေန႔ရက္တြင္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ လက္မွတ္ေရးထိုးခ်က္ ရရွိၿပီးသကဲ့သို႔ ဥပေဒျဖစ္ လာရမည္ဟု ေဖာ္ျပခ်က္ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းပါ ေဖာ္ျပခ်က္သည္ မလုိလားသည့္ ေဖာ္ျပခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေထာက္ျပေ၀ဖန္ၾကသည္။
အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ယမန္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး အတည္မျပဳခင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးစဥ္ကတည္းက အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ၾကား ေဆြးေႏြးမႈသည္ ျပင္းထန္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးေနာက္တြင္လည္း ဒီမုိကေရစီ စံႏႈန္းႏွင့္ မညီသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒဟု ဆုိကာ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားစြာႏွင့္လည္း ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။
သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ျပင္ဆင္ေရးမွာ ေဝဖန္အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေတာင္းခံျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနားျခင္း စသည့္အဆင့္မ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာဦးမည့္သေဘာရွိၿပီး ေက်ာင္းသားသပိတ္ စစ္ေၾကာင္းကလည္း ရန္ကုန္အထိ ဆက္လက္ခ်ီတက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနဆဲျဖစ္သည္။

Comments

Popular posts from this blog

စာအုပ် Download Myanmar Book စာအုပ် ဒေါင်းလု လုပ်ရန်

PDFဖိုင်တွေ တင်ပေးလိုက်ပြီဗျာ .. . အကြိုက်ဆွဲတော့ ကြိုက်နှစ်သက်သော စာရေးဆရာအမည်ကို ရွေးချယ်၍ ပေးထားသော link ပေါ်မှာ click တချက်ပေးလိုက်ပါ။ စာအုပ်များပေါ်ထွက်လာလိမ့်မယ် နှစ်သက်ရာ စာအုပ်ကို ရွေးချယ်ကာ download ပြုလုပ်ပါရန်... PDF ဖိုင် ဒေါင်းလုဒ်ဆွဲနည်းကို အောက်ဆုံးတွင်ဖော်ပြထားပါတယ်.. Browserကတဆင့်၀င်ပြီးဆွဲရတာကြောင့် Browserမှာ မြန်မာစာ မှန်သည်ဖြစ်စေ မမှန်သည်ဖြစ်စေ အဆင့်ဆင့်အတိုင်း ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ကြပါရန် အကြံပြုအပ်ပါတယ်... ကဗျာစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/BQyHLzoufQXPX ခင်ခင်ထူး https://yadi.sk/d/KtKuAcbXgVNmj ချစ်စံဝင်း https://yadi.sk/d/BU2XKZbugx9Ex ချစ်ဦးညို https://yadi.sk/d/rU4MkOd1gApsz ဂမ္ဘီရစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/dJEyZO6CfQXPZ စပ်စု https://yadi.sk/d/i4yJ56s8eut8i စွယ်စုံကျမ်း https://yadi.sk/d/FoE5markfQXPj စာအုပ်ပေါင်းစုံ https://yadi.sk/d/70hWsKVTfQXPf ဇာဂနာ https://yadi.sk/d/mZnPo9MafQXPm တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင် https://yadi.sk/d/8f3aw1u3fQXap တာရာမင်းဝေ https://yadi.sk/d/HnHuiehUfQXar ဒဂုန်ရွှေမျှား https://yadi.sk/d/zsjJwRs7fhdsq နတ်နွယ် https://yadi.sk/d/

တိုင်းရင်းသားပါတီတွေနဲ့ အပြိုင်ကြဲရမယ့် ပြည်နယ် ၇ ခု

  ၄ နိုဝင်ဘာ ၂၀၂၀ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SNLD ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, SNLD ထောက်ခံသူများ မဲဆွယ် လှည့်လည့်စဥ် မြန်မာနိုင်ငံက တိုင်းရင်းသားတွေ အများစုနေထိုင်ကြတဲ့ ပြည်နယ် ၇ခု က အမျိုးသားလွှတ်တော်နဲ့ ပြည်သူလွှတ်တော် မဲဆန္ဒနယ် ၁၈၀ ကျော်ဟာ ပါတီတစ်ရပ် အစိုးရဖွဲ့နိုင်ရေး အဆုံးအဖြတ်အတွက် အရေးပါတဲ့ မဲဆန္ဒနယ်တွေဖြစ်ပါတယ်။ လက်ရှိ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးရေချိန် အရ ၂၀၁၅ တုန်းကလို ပြည်နယ်တွေမှာ အာဏာရပါတီ အနိုင်မရနိုင်တော့ဘူးလို မှန်းဆမှုတွေရှိပြီး ဒေသတွင်းအားကောင်းတဲ့ တိုင်းရင်းသားပါတီတွေ စုစည်း ပြိုင်ဆိုင်လာမှုကြောင့် ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲမှာ မဲတွေကွဲခဲ့ရင်တော့ လွှတ်တော်ထဲကို အသင့်ရောက်နေတဲ့ တပ်မတော်သား ကိုယ်စားလှယ်တွေ နဲ့ မိတ်ဖက် ကြံ့ခိုင်ဖွံ့ဖြိုးရေးပါတီအတွက် ပြည်နယ်မဲတွေဟာ အခွင့်အလမ်းဖြစ်နိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်မှုတွေရှိနေပါတယ်။ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SAIONE LENG KHAN ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, ကိုယ်စားလှယ်လောင်း ၁၃၀ ကျော်နဲ့ ရှမ်းပြည်နယ်အတွင်း မြို့နယ် အတော်များများမှာ SNLD ဝင်ရောက်ယှဉ်ပြိုင် ချင်း၊ ကချင်၊ ကရင် နဲ့ မွန် တို့မှာ ဒေသခံတိုင်းရင်းသားပါတီတွေ ပေါင်းစည်းပြီး ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲကို ဝင်ပြိုင်ကြသလို ကယား၊ ရခိုင်နဲ့ ရှမ်းတို့မှာလည်း ဒ

ဘုရားေက်ာင္းတိုက္ခိုက္ခံရၿပီးေနာက္ ဖိလစ္ပိုင္က အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းမယ္လို႔ဆို

In this photo provided by WESMINCOM Armed Forces of the Philippines, a soldier views the site inside a Roman Catholic cathedral in Jolo (AAP) Hide Grid Image 1 / Video