ဇႏၵ၀ါရီ ၂
လက္ရွိအစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မေကာင္းဘဲ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မရွိဟု သိၾကေသာေၾကာင့္ လူထုႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထက္ပင္ ပို၍ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ရွိ . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ယခုဆိုလွ်င္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာေပၿပီ။ အေဟာင္းျဖစ္ေသာ ၂၀၁၄ သည္ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္သစ္သို႔ ေရာက္လာေသာ ၂၀၁၅ တြင္ အဘက္ဘက္မွ အေကာင္းကို ေမွ်ာ္လင့္ကာ တုိင္းျပည္တြင္ အဓိက လိုအပ္ေနေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိဖို႔ ႏိုင္ငံသား အားလံုး လက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေနေလသည္။ တိုင္းျပည္ အေျပာင္းအလဲမွာ ၂၀၁၄ ႏွင့္ မတူေတာ့ သည္ကား အမွန္ေပ။ ယခင္က စစ္အာဏာရွင္ ေအာက္တြင္ ျပည္သူလူထုမွာ ရြက္မပါ၊ တက္မပါေသာ သေဘၤာ ကို ပင္လယ္ထဲ စီးနင္း လိုက္ပါလာရသလို ျပည္သူအားလံုး လိႈင္းထဲေလထဲ၌ ဒုကၡေပါင္းစံု ႀကံဳခဲ့ရသည္။ စစ္အစိုးရေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ၊ လြတ္လပ္မႈမရွိ၊ ေခတ္ေနာက္က်ေသာ ႏိုင္ငံ အျဖစ္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား၏ အႏိုင္က်င့္မႈ၊ ဗုိလ္က်မႈကိုခံရကာ ျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ရင္း၊ မာန္တင္း ၍သာ ေနခဲ့ၾကရ ပါသည္။ ရာစုႏွစ္ တစ္၀က္လံုးလံုး အာဏာရွင္ အုပ္စိုးမႈ ေအာက္ ရွင္သန္ႀကီးျပင္းလာရၿပီး ယခုအခါ၌မူ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၆ႏွစ္က အနစ္နာခံ တိုက္ပြဲ၀င္မႈတို႔ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ လူထုသည္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။ စစ္အာဏာရွင္တို႔မွာလည္း မိမိတို႔၏ ခါးသီးလွေသာ အနာဂတ္ကို စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔စြာျဖင့္ ေႁမြမေသ၊ တုတ္မက်ဳိး လမ္းစဥ္ကိုခ်မွတ္၍ ယခုလို ထိန္းခ်ဳပ္မႈရွိေသာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုကို ႀကိဳးစားလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၁၄ မွာ ခါးသီးေသာ ပဋိပကၡမ်ားျဖင့္ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။ အစိုးရအဖြဲ႕သည္ ပထမသက္တမ္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ၂၀၁၅ တြင္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ႐ုန္းကန္ရေပမည္။ ၂၀၁၅ အတြင္း ျပည္သူလူထု၏ အာ႐ုံမွာ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ က်င္းပေတာ့မည့္ ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ အာ႐ုံစူးစိုက္ ေနၾကေလသည္။ ၂၀၁၅ ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက မည္ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ေနၾက၏။ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အဓိက ယွဥ္ၿပိဳင္ရမည့္ ပါတီႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ႏွင့္ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီတို႔မွာ သူတင္ကိုယ္တင္ အႏိုင္ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကေပလိမ့္မည္။ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ပါတီမွာမူ ထိုပါတီႀကီး ႏွစ္ခုႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏုိင္ေလာက္ေသာ အားမရွိေတာ့ေပ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈတြင္ တစည၏ အခန္းက႑မွာ က်သထက္ က်လာေလသည္။ ျပည္သူလူထု၏ ေထာက္ခံမႈကို မရ ေသးေသာ္လည္း ေငြအင္အား၊ အာဏာအင္အားျဖင့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီမွာ လူထုကို စည္း႐ုံးဖို႔ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိပါသည္။ ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က မ၀င္မေနရ။ အဓမၼ အဖြ႕ဲအစည္းထဲ ဆြဲသြင္းထားေသာ ပါတီ၀င္ အင္အားႏွင့္အတူ ေငြေၾကး သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပါတီရန္ပံုေငြမ်ားျဖင့္ လူထုအား စည္း႐ုံးဖို႔ ႀကိဳးစား ႏိုင္ပါသည္။ ဆင္းရဲႏြမ္း ပါးေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အသိတရား နည္းေသာ ေဒသမ်ား တြင္ ေငြအကုန္ ခံကာ စည္း႐ုံးလွ်င္ အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းကို ထိုင္းႏုိင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သက္ဆင္ရွီနာ ၀ပ္ထရာက သက္ေသျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ သက္ဆင္သည္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ ေငြပံုေအာ အသံုးျပဳကာ သူ႕ပါတီ အႏိုင္ရေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအထိလည္း သက္ဆင္၏ ၾသဇာမွာ ေက်းလက္ေဒသ မ်ားတြင္ ေလ်ာ့က်၍ မသြားခဲ့ေပ။
NLD မွာ ၂၀၁၅ တြင္ လူထုကို ယခု ထက္ပို၍ စည္း႐ုံးရေပ မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဗဟိုျပဳေနရေသာ NLD အဖို႔ ယခုထက္ပို၍ စည္း႐ုံးႏုိင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ကာ အမာခံပါတီတစ္ခု၊ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို အမွန္တကယ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပါတီတစ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ရေပလိမ့္မည္။ ပါတီတစ္ခုတြင္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္၊ စည္း႐ုံးေရးလမ္းစဥ္ ခိုင္မာမွန္ကန္ဖို႔ လိုပါသည္။ ထိုသို႔လမ္းစဥ္ မွန္ႏိုင္ ေအာင္လည္း မွန္ကန္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားရွိရမည္ ျဖစ္သလို အရည္အခ်င္း ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း ရွိရေပမည္။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရား မွန္မွန္ကန္ကန္ရွိၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ လည္းရွိ၊ ေလ့လာမႈလည္း အားေကာင္းေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္မွသာလွ်င္ ပါတီႏွင့္ျပည္သူကို ဦးေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ ေပလိမ့္မည္။
NLD ပါတီအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ တစ္သားတည္း ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ လူထုတိုက္ပြဲမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါသည္။ NLD သည္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လူထုႏွင့္ တစ္သားတည္း ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပီး လႊတ္ေတာ္၌သာ လႈပ္ရွားမႈရွိခဲ့ၿပီး တျခားအခ်ိန္တြင္ လူထုႏွင့္ ေ၀းေနသည္ကို ေတြရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထုကိုစည္း႐ုံးၿပီး လူထုထဲ ေရာက္ရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကို ကမၻာကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ ကုလသမဂၢ အပါအ၀င္ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား က ေစာင့္ၾကည့္ေနၾက၏။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို အစိုးရႏွင့္ စစ္တပ္က တရားမွ်တၿပီး လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကေပလိမ့္မည္။ ယခင္စစ္ အစိုးရကာလက လုပ္ရပ္မ်ားကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ ကမၻာတြင္ မ်က္ႏွာေကာင္းရေအာင္ သူတို႔ႀကိဳးစားၾက ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အာဏာ ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးကုိမူ အတတ္ႏိုင္ဆံုး စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္မွာလည္း ေသခ်ာေနပါသည္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခဲ့လွ်င္ NLD ပါတီသည္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္အမ်ားစု ရရွိႏိုင္ ေသာ အလားအလာ ရွိေသာ္လည္း ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကလို ၿပိဳင္ဘက္ မရွိ တစ္ခဲနက္ အႏိုင္ရဖို႔ကား မလြယ္ေတာ့ေပ။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အစိုးရႏွင့္စစ္တပ္တို႔၏ သေဘာထားအရ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ျပင္ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရးကို ယခင္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားေရာ၊ ယခုလက္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ တာ၀န္ယူေနသူမ်ား၊ စစ္တပ္ကို လႊမ္းမိုးထားသူမ်ားမွာ မလိုလားသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ စစ္တပ္ လႊမ္းမိုးသည့္ အေနအထားႏွင့္ပင္ ၂၀၁၅၌ NLD အႏုိင္ရလွ်င္လည္း ခြင့္လႊတ္ ထားေပမည္။ NLD မွာ လႊတ္ေတာ္ထဲ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလံုးလံုး မလႊမ္းမိုးႏိုင္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးမွာ ေငြအား၊ လူအားႏွင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လႊတ္ေတာ္တြင္ ထိုက္သင့္ေသာ အမတ္အေရအတြက္ ရဖို႔ကား ႀကိဳးစားေပမည္။ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကို ရမည္ဆိုလွ်င္ပင္ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေပါင္းကာ လႊတ္ေတာ္ထဲ အမ်ားစု အႏိုင္ရရွိမည့္ NLD ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ထင္တိုင္း မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ ႏိုင္ပါသည္။
၂၀၁၅ တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကား ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား လိုလားသလို ျပင္ဆင္ႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ေပ။ အထူးသျဖင့္ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ ျပင္ဆင္ေရးကို စစ္တပ္က လက္ခံဖို႔ မလြယ္လွေပ။ ထုိ႕အတူ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၁၀ ျဖစ္ေသာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းယူခြင့္ ဥပေဒကိုလည္း ဆက္လက္ ထားရွိႏိုင္သည္။ ထုိမွသာလွ်င္ တက္လာမည့္ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ားအား ထိန္းထား ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ တျခားဥပေဒ ပုဒ္မမ်ားကိုကား အဆင္သင့္သလို ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ပါ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ မဲျဖင့္သာ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ရမည္ဆိုေသာ ေနရာတြင္ မိမိတို႔ အင္အား အထိုက္အေလ်ာက္ ရွိေနပါက ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ကိုယ္စားလွယ္ အင္အားႏွင့္ စစ္တပ္ ကိုယ္စားလွယ္ အင္အားစုေပါင္းေသာ အေျခအေနတြင္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟု ျပင္ေပးႏိုင္ေလ သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕ စည္းပံု တစ္စံုလံုးကား ၂၀၁၅ တြင္ ျပင္ဖို႔ မလြယ္လွေသးေပ။
၂၀၁၅ တြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရး ထိုးႏိုင္ေအာင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေသာ NCCT ႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ စစ္တပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ UPWC တို႔ က ထက္ထက္သန္သန္ ႀကိဳးစားေနၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲၿပီး ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို အစိုးရဘက္က လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ကိုမူ စစ္တပ္ဘက္က လက္ခံႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ စစ္တပ္က ကာကြယ္မည္မွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ေလာေလာဆယ္ မျပင္ေရးႏွင္ ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ မဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး စစ္ပြဲမ်ားကို တားဆီးထားႏိုင္လွ်င္ ျပည္သူလူထု ၏ ေနထိုင္မႈဘ၀မွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ သာယာႏိုင္ေလသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ားကို မိမိတို႔ ေဒသမ်ားသို႔ ျပန္လည္ သြားခြင့္ေပးသလို ကခ်င္ျပည္သူတို႔၏ ဘ၀တိုးတက္ေရးမွာလည္း အထိုက္ အေလ်ာက္ အဆင္ေျပ သြားႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္အတြက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစေပၚႏိုင္ပါသည္။
၂၀၁၅ သည္ လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ျဖစ္ေလသည္။ လက္ရွိအစိုးရအေနျဖင့္ ေနာက္သက္တမ္းရဖို႔ အလားအလာ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ေနာက္ဆံုး ကာလတြင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား လိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ျပည္သူလူထုက လိုလားလွ်င္ ေနာက္ထပ္သမၼတ အျဖစ္ ေရြးေကာက္ခံဖို႔ သေဘာထား ရွိသည္။ ဦးသိန္းစိန္မွာ သမၼတ ထပ္ျဖစ္ရန္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီကို အားျပဳရေပမည္။ တစ္သီးပုဂၢလအျဖစ္ မရႏိုင္ေပ။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီတြင္လည္း ယခုဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက သမၼတ ျဖစ္ခ်င္ သည္ဟု တဖြဖြ ေျပာေနေသာေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယခုအစိုးရသည္ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ားကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကိုလည္း မျပင္ဆင္ႏုိင္သည့္ဘက္မွာ ရပ္တည္ခဲ့။ လူထုလိုလားေသာ ေတြ႕ဆံုပြဲမ်ားကိုလည္း သမၼတႏွင့္ ကာခ်ဳပ္က ျငင္းဆန္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ လူထု၏ ေထာက္ခံမႈေရခ်ိန္မွာ က်ဆင္းေနပါသည္။ ယခု အေျခအေနမ်ားကို သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနျဖင့္ လိမ္မာပါးနပ္စြာ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါက လူထု ဆန္႔က်င္ေရး ေရစီးေၾကာင္း တြင္ ေမ်ာပါသြားႏိုင္ေလသည္။ ၂၀၁၄ အတြင္း အစိုးရအဖြဲ႕သည္ အလုပ္သမား တိုက္ပြဲမ်ား ဖိဖိစီးစီးေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ ယခင္ စစ္အစိုးရကလို အလုပ္သမား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ အစိုးရက ခန္႔ေသာ အဖြဲ႕မ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လြတ္လပ္သည့္ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ား ျဖစ္လာေလသည္။ လယ္သမားမ်ား၏ လယ္ေျမ သိမ္းပိုက္ ခံရေသာ ျပႆနာသည္ ၂၀၁၄ တြင္ လက္ရွိ အစိုးရ ေခါင္းခဲရေသာ ျပႆနာျဖစ္၏။ အစိုးရက လယ္သမားမ်ားဘက္မွ မားမားရပ္ကာ မေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ လယ္ သမားထု၏ ေထာက္ခံမႈကို မရႏိုင္ေပ။ ၿမိဳ႕ေန လူတန္းစားႏွင့္ ပညာတတ္မ်ားကလည္း လက္ရွိအစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မေကာင္းဘဲ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မရွိဟု သိၾကေသာေၾကာင့္ လူထုႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထက္ပင္ ပို၍ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိေလသည္။ ၂၀၁၅ တြင္ NLD ပါတီမွာ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရခ်င္ရႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခင္ထက္ လူထုေထာက္ခံမႈ ေလ်ာ့နည္း လာေသာေၾကာင့္ NLD ၏ ၾသဇာမွာ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္ ကေလာက္ မႀကီးမားႏိုင္ေပ။ ထို႔ျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈမွာ NLD တြင္ ဆက္လက္ရွိ ေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူလူထု အေပၚတြင္ကား ယခင္ ၂၆ ႏွစ္တာ ကာလကလို ႀကီးႀကီးမားမား အားေကာင္းေမာင္းသန္ ရွိေတာ့မည္ မထင္ေပ။
ထက္ျမက္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
လက္ရွိအစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မေကာင္းဘဲ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မရွိဟု သိၾကေသာေၾကာင့္ လူထုႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထက္ပင္ ပို၍ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ရွိ . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ယခုဆိုလွ်င္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာေပၿပီ။ အေဟာင္းျဖစ္ေသာ ၂၀၁၄ သည္ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္သစ္သို႔ ေရာက္လာေသာ ၂၀၁၅ တြင္ အဘက္ဘက္မွ အေကာင္းကို ေမွ်ာ္လင့္ကာ တုိင္းျပည္တြင္ အဓိက လိုအပ္ေနေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိဖို႔ ႏိုင္ငံသား အားလံုး လက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေနေလသည္။ တိုင္းျပည္ အေျပာင္းအလဲမွာ ၂၀၁၄ ႏွင့္ မတူေတာ့ သည္ကား အမွန္ေပ။ ယခင္က စစ္အာဏာရွင္ ေအာက္တြင္ ျပည္သူလူထုမွာ ရြက္မပါ၊ တက္မပါေသာ သေဘၤာ ကို ပင္လယ္ထဲ စီးနင္း လိုက္ပါလာရသလို ျပည္သူအားလံုး လိႈင္းထဲေလထဲ၌ ဒုကၡေပါင္းစံု ႀကံဳခဲ့ရသည္။ စစ္အစိုးရေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ၊ လြတ္လပ္မႈမရွိ၊ ေခတ္ေနာက္က်ေသာ ႏိုင္ငံ အျဖစ္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား၏ အႏိုင္က်င့္မႈ၊ ဗုိလ္က်မႈကိုခံရကာ ျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ရင္း၊ မာန္တင္း ၍သာ ေနခဲ့ၾကရ ပါသည္။ ရာစုႏွစ္ တစ္၀က္လံုးလံုး အာဏာရွင္ အုပ္စိုးမႈ ေအာက္ ရွင္သန္ႀကီးျပင္းလာရၿပီး ယခုအခါ၌မူ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၆ႏွစ္က အနစ္နာခံ တိုက္ပြဲ၀င္မႈတို႔ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ လူထုသည္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။ စစ္အာဏာရွင္တို႔မွာလည္း မိမိတို႔၏ ခါးသီးလွေသာ အနာဂတ္ကို စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔စြာျဖင့္ ေႁမြမေသ၊ တုတ္မက်ဳိး လမ္းစဥ္ကိုခ်မွတ္၍ ယခုလို ထိန္းခ်ဳပ္မႈရွိေသာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုကို ႀကိဳးစားလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၁၄ မွာ ခါးသီးေသာ ပဋိပကၡမ်ားျဖင့္ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။ အစိုးရအဖြဲ႕သည္ ပထမသက္တမ္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ၂၀၁၅ တြင္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ႐ုန္းကန္ရေပမည္။ ၂၀၁၅ အတြင္း ျပည္သူလူထု၏ အာ႐ုံမွာ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ က်င္းပေတာ့မည့္ ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ အာ႐ုံစူးစိုက္ ေနၾကေလသည္။ ၂၀၁၅ ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက မည္ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ေနၾက၏။ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အဓိက ယွဥ္ၿပိဳင္ရမည့္ ပါတီႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ႏွင့္ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီတို႔မွာ သူတင္ကိုယ္တင္ အႏိုင္ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကေပလိမ့္မည္။ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ပါတီမွာမူ ထိုပါတီႀကီး ႏွစ္ခုႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏုိင္ေလာက္ေသာ အားမရွိေတာ့ေပ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈတြင္ တစည၏ အခန္းက႑မွာ က်သထက္ က်လာေလသည္။ ျပည္သူလူထု၏ ေထာက္ခံမႈကို မရ ေသးေသာ္လည္း ေငြအင္အား၊ အာဏာအင္အားျဖင့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီမွာ လူထုကို စည္း႐ုံးဖို႔ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိပါသည္။ ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က မ၀င္မေနရ။ အဓမၼ အဖြ႕ဲအစည္းထဲ ဆြဲသြင္းထားေသာ ပါတီ၀င္ အင္အားႏွင့္အတူ ေငြေၾကး သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပါတီရန္ပံုေငြမ်ားျဖင့္ လူထုအား စည္း႐ုံးဖို႔ ႀကိဳးစား ႏိုင္ပါသည္။ ဆင္းရဲႏြမ္း ပါးေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အသိတရား နည္းေသာ ေဒသမ်ား တြင္ ေငြအကုန္ ခံကာ စည္း႐ုံးလွ်င္ အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းကို ထိုင္းႏုိင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သက္ဆင္ရွီနာ ၀ပ္ထရာက သက္ေသျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ သက္ဆင္သည္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ ေငြပံုေအာ အသံုးျပဳကာ သူ႕ပါတီ အႏိုင္ရေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအထိလည္း သက္ဆင္၏ ၾသဇာမွာ ေက်းလက္ေဒသ မ်ားတြင္ ေလ်ာ့က်၍ မသြားခဲ့ေပ။
NLD မွာ ၂၀၁၅ တြင္ လူထုကို ယခု ထက္ပို၍ စည္း႐ုံးရေပ မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဗဟိုျပဳေနရေသာ NLD အဖို႔ ယခုထက္ပို၍ စည္း႐ုံးႏုိင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ကာ အမာခံပါတီတစ္ခု၊ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို အမွန္တကယ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပါတီတစ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ရေပလိမ့္မည္။ ပါတီတစ္ခုတြင္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္၊ စည္း႐ုံးေရးလမ္းစဥ္ ခိုင္မာမွန္ကန္ဖို႔ လိုပါသည္။ ထိုသို႔လမ္းစဥ္ မွန္ႏိုင္ ေအာင္လည္း မွန္ကန္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားရွိရမည္ ျဖစ္သလို အရည္အခ်င္း ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း ရွိရေပမည္။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရား မွန္မွန္ကန္ကန္ရွိၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ လည္းရွိ၊ ေလ့လာမႈလည္း အားေကာင္းေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္မွသာလွ်င္ ပါတီႏွင့္ျပည္သူကို ဦးေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ ေပလိမ့္မည္။
NLD ပါတီအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ တစ္သားတည္း ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ လူထုတိုက္ပြဲမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါသည္။ NLD သည္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လူထုႏွင့္ တစ္သားတည္း ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပီး လႊတ္ေတာ္၌သာ လႈပ္ရွားမႈရွိခဲ့ၿပီး တျခားအခ်ိန္တြင္ လူထုႏွင့္ ေ၀းေနသည္ကို ေတြရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထုကိုစည္း႐ုံးၿပီး လူထုထဲ ေရာက္ရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကို ကမၻာကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ ကုလသမဂၢ အပါအ၀င္ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား က ေစာင့္ၾကည့္ေနၾက၏။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို အစိုးရႏွင့္ စစ္တပ္က တရားမွ်တၿပီး လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကေပလိမ့္မည္။ ယခင္စစ္ အစိုးရကာလက လုပ္ရပ္မ်ားကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ ကမၻာတြင္ မ်က္ႏွာေကာင္းရေအာင္ သူတို႔ႀကိဳးစားၾက ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အာဏာ ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးကုိမူ အတတ္ႏိုင္ဆံုး စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္မွာလည္း ေသခ်ာေနပါသည္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခဲ့လွ်င္ NLD ပါတီသည္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္အမ်ားစု ရရွိႏိုင္ ေသာ အလားအလာ ရွိေသာ္လည္း ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကလို ၿပိဳင္ဘက္ မရွိ တစ္ခဲနက္ အႏိုင္ရဖို႔ကား မလြယ္ေတာ့ေပ။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အစိုးရႏွင့္စစ္တပ္တို႔၏ သေဘာထားအရ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ျပင္ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရးကို ယခင္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားေရာ၊ ယခုလက္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ တာ၀န္ယူေနသူမ်ား၊ စစ္တပ္ကို လႊမ္းမိုးထားသူမ်ားမွာ မလိုလားသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ စစ္တပ္ လႊမ္းမိုးသည့္ အေနအထားႏွင့္ပင္ ၂၀၁၅၌ NLD အႏုိင္ရလွ်င္လည္း ခြင့္လႊတ္ ထားေပမည္။ NLD မွာ လႊတ္ေတာ္ထဲ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလံုးလံုး မလႊမ္းမိုးႏိုင္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးမွာ ေငြအား၊ လူအားႏွင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လႊတ္ေတာ္တြင္ ထိုက္သင့္ေသာ အမတ္အေရအတြက္ ရဖို႔ကား ႀကိဳးစားေပမည္။ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကို ရမည္ဆိုလွ်င္ပင္ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေပါင္းကာ လႊတ္ေတာ္ထဲ အမ်ားစု အႏိုင္ရရွိမည့္ NLD ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ထင္တိုင္း မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ ႏိုင္ပါသည္။
၂၀၁၅ တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကား ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား လိုလားသလို ျပင္ဆင္ႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ေပ။ အထူးသျဖင့္ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ ျပင္ဆင္ေရးကို စစ္တပ္က လက္ခံဖို႔ မလြယ္လွေပ။ ထုိ႕အတူ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၁၀ ျဖစ္ေသာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းယူခြင့္ ဥပေဒကိုလည္း ဆက္လက္ ထားရွိႏိုင္သည္။ ထုိမွသာလွ်င္ တက္လာမည့္ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ားအား ထိန္းထား ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ တျခားဥပေဒ ပုဒ္မမ်ားကိုကား အဆင္သင့္သလို ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ပါ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ မဲျဖင့္သာ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ရမည္ဆိုေသာ ေနရာတြင္ မိမိတို႔ အင္အား အထိုက္အေလ်ာက္ ရွိေနပါက ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ကိုယ္စားလွယ္ အင္အားႏွင့္ စစ္တပ္ ကိုယ္စားလွယ္ အင္အားစုေပါင္းေသာ အေျခအေနတြင္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟု ျပင္ေပးႏိုင္ေလ သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕ စည္းပံု တစ္စံုလံုးကား ၂၀၁၅ တြင္ ျပင္ဖို႔ မလြယ္လွေသးေပ။
၂၀၁၅ တြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရး ထိုးႏိုင္ေအာင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေသာ NCCT ႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ စစ္တပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ UPWC တို႔ က ထက္ထက္သန္သန္ ႀကိဳးစားေနၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲၿပီး ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို အစိုးရဘက္က လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ကိုမူ စစ္တပ္ဘက္က လက္ခံႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ စစ္တပ္က ကာကြယ္မည္မွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ေလာေလာဆယ္ မျပင္ေရးႏွင္ ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ မဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး စစ္ပြဲမ်ားကို တားဆီးထားႏိုင္လွ်င္ ျပည္သူလူထု ၏ ေနထိုင္မႈဘ၀မွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ သာယာႏိုင္ေလသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ားကို မိမိတို႔ ေဒသမ်ားသို႔ ျပန္လည္ သြားခြင့္ေပးသလို ကခ်င္ျပည္သူတို႔၏ ဘ၀တိုးတက္ေရးမွာလည္း အထိုက္ အေလ်ာက္ အဆင္ေျပ သြားႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္အတြက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစေပၚႏိုင္ပါသည္။
၂၀၁၅ သည္ လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ျဖစ္ေလသည္။ လက္ရွိအစိုးရအေနျဖင့္ ေနာက္သက္တမ္းရဖို႔ အလားအလာ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ေနာက္ဆံုး ကာလတြင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား လိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ျပည္သူလူထုက လိုလားလွ်င္ ေနာက္ထပ္သမၼတ အျဖစ္ ေရြးေကာက္ခံဖို႔ သေဘာထား ရွိသည္။ ဦးသိန္းစိန္မွာ သမၼတ ထပ္ျဖစ္ရန္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီကို အားျပဳရေပမည္။ တစ္သီးပုဂၢလအျဖစ္ မရႏိုင္ေပ။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီတြင္လည္း ယခုဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက သမၼတ ျဖစ္ခ်င္ သည္ဟု တဖြဖြ ေျပာေနေသာေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယခုအစိုးရသည္ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ားကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကိုလည္း မျပင္ဆင္ႏုိင္သည့္ဘက္မွာ ရပ္တည္ခဲ့။ လူထုလိုလားေသာ ေတြ႕ဆံုပြဲမ်ားကိုလည္း သမၼတႏွင့္ ကာခ်ဳပ္က ျငင္းဆန္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ လူထု၏ ေထာက္ခံမႈေရခ်ိန္မွာ က်ဆင္းေနပါသည္။ ယခု အေျခအေနမ်ားကို သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနျဖင့္ လိမ္မာပါးနပ္စြာ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါက လူထု ဆန္႔က်င္ေရး ေရစီးေၾကာင္း တြင္ ေမ်ာပါသြားႏိုင္ေလသည္။ ၂၀၁၄ အတြင္း အစိုးရအဖြဲ႕သည္ အလုပ္သမား တိုက္ပြဲမ်ား ဖိဖိစီးစီးေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ ယခင္ စစ္အစိုးရကလို အလုပ္သမား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ အစိုးရက ခန္႔ေသာ အဖြဲ႕မ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လြတ္လပ္သည့္ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ား ျဖစ္လာေလသည္။ လယ္သမားမ်ား၏ လယ္ေျမ သိမ္းပိုက္ ခံရေသာ ျပႆနာသည္ ၂၀၁၄ တြင္ လက္ရွိ အစိုးရ ေခါင္းခဲရေသာ ျပႆနာျဖစ္၏။ အစိုးရက လယ္သမားမ်ားဘက္မွ မားမားရပ္ကာ မေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ လယ္ သမားထု၏ ေထာက္ခံမႈကို မရႏိုင္ေပ။ ၿမိဳ႕ေန လူတန္းစားႏွင့္ ပညာတတ္မ်ားကလည္း လက္ရွိအစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မေကာင္းဘဲ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္မရွိဟု သိၾကေသာေၾကာင့္ လူထုႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထက္ပင္ ပို၍ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိေလသည္။ ၂၀၁၅ တြင္ NLD ပါတီမွာ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရခ်င္ရႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခင္ထက္ လူထုေထာက္ခံမႈ ေလ်ာ့နည္း လာေသာေၾကာင့္ NLD ၏ ၾသဇာမွာ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္ ကေလာက္ မႀကီးမားႏိုင္ေပ။ ထို႔ျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈမွာ NLD တြင္ ဆက္လက္ရွိ ေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူလူထု အေပၚတြင္ကား ယခင္ ၂၆ ႏွစ္တာ ကာလကလို ႀကီးႀကီးမားမား အားေကာင္းေမာင္းသန္ ရွိေတာ့မည္ မထင္ေပ။
ထက္ျမက္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
Comments
Post a Comment