ကိုရာဇာ
မိုးမခ၊ ဇြန္ ၂၄၊ ၂၀၁၄
လူေတြမွာ ဘ၀တခုကို တခ်ိန္ခ်ိိန္က အားက်မက္ေမာ လိုခ်င္မႈေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ ေန႔တဓူ၀ ျမင္ၾကားလာေနရေတာ့ အဲ့ဒီဘ၀ကို ျငင္းဆန္သြားတတ္တာ လူ႔သဘာ၀ပါ။ ဒီသေဘာသြားဆန္ဆန္ စာကို စာေရးဆရာႀကီး ေသာ္တာေဆြက ေရးဖူးပါတယ္။ စာကိုႀကိဳက္ရင္ စာကိုသာ ဖတ္ပါ။ စာေရးဆရာရဲ႕အိမ္ေရွ႕မွာ ေနဖို႔ မႀကိဳးစားပါနဲ႔လို႔ ေရးသြားဖူးတာ သာဓကတခုပါ။
ဆိုလိုရင္းကေတာ့ စာေရးသူရဲ႕စာကို ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေနတာ အေကာင္းသား၊ စာေရးဆရာနဲ႔ ရင္းႏွီးသြားလို႔ စာေရးဆရာရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ ဓေလ့စရုိက္ကို ၾကည့္ၿပီး နားမလည္ဘူးဆိုရင္ စာကိုပါ မႀကိဳက္ ျဖစ္သြားတတ္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။ အခ်ိဳ႕လူေတြေတာ့ ဘယ္လိုသေဘာေပါက္တယ္ မသိပါ ။ က်ေနာ္ျဖင့္ စာေရးဆရာေတြကို ရင္းႏွီးလို႔ စာကို ပိုႀကိဳက္သြားတာမ်ိဳးေတာင္ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဘက အဲ့ဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ ခံစားခ်က္ရွိဟန္တူပါတယ္။
“ငါ သတင္းစာဆရာ ျဖစ္လာတယ္၊ ငါ စစ္သားျဖစ္ခ်င္ခဲ့ဖူးတယ္၊ ငါ ႏိုင္ငံေရးသမား မျဖစ္ခ်င္ခဲ့ဖူးဘူး။ ႏွစ္ခုစလံုးက ငါ့ဦးေလးနဲ႔ အေတာ္ ပတ္သက္ေနတယ္ကြ”
အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး မၾကာခဏ လွစ္ဟေျခြျပတတ္ပါတယ္။ အဘဦးေလးျဖစ္သူဟာ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးစီးတည္ေထာင္တဲ့ ပထမဆံုး ဗမာ့တပ္မေတာ္သားေတြထဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူ ဗိုလ္မင္းေခါင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဘတို႔မ်ိဳးရိုးဟာ ေတာ္လွန္ေရးမ်ိဳးရိုးလို႔ ေျပာရင္ ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ အကိုအမေတြအားလံုးဟာ အဂၤလိပ္၊ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အဘကလည္း အေရးေတာ္ပံုမ်ိဳးရိုး အေရးေတာ္ပံုတပ္သားလို႔ မ၀ါမၾကြား စကားဆုိေလ့ရွိတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မကြယ္လြန္ခင္အထိ က်ေနာ္က ဉာဏ္သမားမဟုတ္ဘူး၊ မာန္သမားဗ်လို႔ ဆိုသြားတာပါ။ ဉာဏ္သမားဆိုတာက ကုလားထုိင္ေပၚထုိင္ၿပီး အကြက္ေတြခ် စီစဥ္တာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီးေတာ့ မာန္သမားဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ပတ္သက္ျခင္းလို႔ အဘက ခံယူပါတယ္။
“ငါကြာ … တခ်ိဳ႕လူႀကီးေတြ လုပ္သလို မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ကိုယ္က ခိုင္း၊ သူမ်ားေတြ လုပ္၊ ေထာင္ေတြက် … အဲ့လိုဟာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ငါက ႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္ေပမယ့္ သတင္းစာဆရာေလာကကို နုိင္ငံေရးနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာတာ ငါလည္း ဉာဏ္သမားလို ေနလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီဉာဏ္သမားအလုပ္ကို ငါ ျငင္းတယ္ပယ္တယ္ကြာ …” တဲ့။
အဘဘ၀မွာ အျခားျငင္းပယ္စရာေတြ ရွိခဲ့ေသးလား။ ဥပမာ - အိမ္ေထာင္မျပဳတာတုိ႔ ဘာတို႔ဆိုေတာ့ … အဘက က်ေနာ့္ကို …
”မင္းမို႔လို႔လည္း ေမးတတ္တယ္။ ဒီကိစၥထားပါကြာ။ ငါ တကယ္ျငင္းပယ္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ႏွစ္ခု ရွိတယ္။ တိုက္ဆိုင္ထူးဆန္းတယ္ ဆို္ရမယ္ကြ … လူတေယာက္တည္းေၾကာင့္ ငါက ဘ၀ႏွစ္ခုကို ျငင္းပယ္ခဲ့ရတယ္။ ဘာမဆို အလြယ္တကူ လက္ခံတတ္တဲ့ အဘရဲ႕ စရုိက္ဉာဥ္ကို သိထားေတာ့ အဘ ျငင္းပယ္ျခင္းဘ၀ႏွစ္ခုအေပၚ စိတ္မ၀င္စားပဲေနမလားဗ်ာ …။ လူစပ္စုပီပီသသနဲ႔ ဂ်ီက်ရတာေပါ့။ အဘျငင္းပယ္ျခင္းဘ၀ႏွစ္ခုက ကုိယ္နဲ႔ တခ်ိန္ အလ်ဥ္းသင့္ တိုးမ၀င္လာဘူးလည္း မေျပာနုိင္ဘူးေလ။
“မင္းတို႔ သိတယ္ေနာ္ – ဗိုလ္မင္းေခါင္။ ငါ့ဦးေလးကြ။ အဲ့ဒါ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္၀င္။ သူ႔ေၾကာင့္လည္း ငါတို႔တမ်ိဳးလံုး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ၾကတယ္ ေျပာရမယ္ကြ။ သူ႔ ေစ့ေဆာ္မႈေပါ့ကြာ။ သူ႔ေၾကာင့္လည္း ငါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ျမင္ဖူးတာ။ စကားေျပာဖူးတာ၊ ေက်းဇူးရွိတယ္ ေျပာပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ကြာ သူက စစ္ဗိုလ္ဟုတ္လား။ ေနာက္ ငါတို႔ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ဆုိတာလည္း ဂ်ပန္မွာ ေမြးလာတာ။ ပါးရိုက္နားရုိက္ အားႀကီး ၀ါသနာပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဆိုရင္ကြာ ႀကီးနိုင္ငယ္ညွည္းသေဘာမ်ိဳး ေတာင္လုပ္ႀကတယ္။ အဆင့္ဆင့္စစ္သားေတြက …။ ငါလည္းကြာ ဒါေတြ ျမင္ေနၾကားေနရေတာ့ … ေအာ္ စစ္သားဘ၀က အရုိင္းစိုင္းလို ေနၾကတာကလား ေတြးမိတယ္။ ငါ့ဦးေလးနဲ႔ သူတပည့္ေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး ငါေတာ့ စစ္သားဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။”
ဒါအမွန္တရားေပါ့ဗ်ာ။ ႏူးညံ့ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္က ပါးရိုက္နားရုိက္ကို ၿငီးေငြ႔ေပမေပါ့။ စာနာတရားလက္ကုိင္ထား ႀကီးျပင္းေနတဲ့ လူငယ္တေယာက္အေနနဲ႔ ႀကီးနုိင္ငယ္ညွည္းေတြကို ျငင္းပယ္ေတာ့မွာေပါ့။ ေန႔စဥ္ ပါးရုိက္လိုင္စင္ သက္တမ္းတိုး။ ေအာက္လက္ငယ္သားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိပ္စက္ၾကတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လူသားတရား လက္ကိုင္ထား လူသားအပူကို ၿငိမ္းကူဖုိ႔ ျဖစ္လာမယ့္ လူငယ္တေယာက္က ဒီလိုအဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးကို ေရွာင္ဖယ္တာ မဆန္းပါဘူး။ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိတာက ကုိယ့္ထက္စီနီယာက ေအာက္က ဂ်ဴနီယာကို ပါးနားရုိက္လို႔ ရတဲ့ တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေနပံုကုိ ျပင္ဆင္သင့္တယ္။ သေဘာက တပ္တြင္းစည္းကမ္း၊ တပ္တြင္းဥပေဒ၊ တပ္တြင္းအမိန္႔ေတြကုိ မနာခံျခင္းမွတပါး ကိုယ့္စိတ္အလိုမက်တာနဲ႔ ပါးရိုက္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတဲ့ စစ္ဥပေဒျပဌာန္းေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့ဗ်ာ … ဒီအမနာပေတြ သူတို႔ဖာသာသူတုိ႔ ေက်နပ္ၿပီးေနတတ္ရင္ ၿပီးေရာဟုတ္လား …။
အဘရဲ႕ ေနာက္တခု ျငင္းပယ္တဲ့ဘ၀ကုိ က်ေနာ္တို႔ ထပ္ျပီးေလ့လာၾကည့္တာ … ပညာလည္းရမယ္ အခ်ိန္ကုန္လည္း သက္သာမယ္ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူသားတရား လက္ကိုင္ထားသူေတြနဲ႔ ဒီပါးရိုက္ နားရုိက္အုပ္စုနဲ႔ သိပ္ေတာ့လည္း မသက္ဆိုင္လွပါဘူး …။ နုိင္ငံေရးသမားတေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး နုိင္ငံေရးသမားဘ၀ကုိ အဘ ဘာေၾကာင့္ျငင္းသလဲ ဆိုေတာ့ …
“ဒီလိုကြာ … ငါ့ဦးေလးက စမ္းေခ်ာင္းထဲ ေနတယ္။ စစ္တပ္ထဲက ထြက္ၿပီးေတာ့ နုိင္ငံေရးျပန္လုပ္တယ္။ ေနာက္ေတာ ့၀န္ႀကီးေတြ ဘာေတြျဖစ္ေပါ့ကြာ။ စစ္တပ္ထဲက ထြက္ၿပီးမွ နုိင္ငံေရးလုပ္တာေနာ္။ ခုေကာင္ေတြထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္။ နုိင္ငံေရးသမားအိမ္ … ေနာက္ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ေျမာက္ နုိင္ငံေရးသမားအိမ္ ဆိုေတာ့ လူေတြအမ်ားႀကီး လာၾကတယ္။ ငါက ငါ့ဦးေလးေနတဲ့ အိမ္မႀကီးမွာ မေနဘူး။ ေဘးက ဧည့္သည္လာရင္ တည္းခုိတဲ့အိမ္မွာ ေနတယ္။ ငါ့ဦးေလးက ငါ့ကို မၾကာခဏ ဆိုသလို နင္းခိုင္းႏွိပ္ခိုင္း၊ ဆဲဆို အဲ့လိုဆုိေတာ့ … ငါက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ငါ့ဦးေလးကို သေဘာမက်ဘူး။ ငါက အားရင္ ဘုရားေလးေပၚ တက္ၿပီး စာဖတ္ေနတာကြ။ ငါ ေနတဲ့ အိမ္ေလးက ဧည့္သည္ေတြလာရင္ တည္းတယ္ ဆိုေပမယ့္ ငါတေယာက္ထဲလိုလုိ အခ်ိန္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတာ။ ဧည့္သည္ေတြ လာရင္ေတာ့ မၾကားခ်င္ျမင္လ်က္သား ဆိုသလို သူေတာ့ ေျပာဆိုေနတာ ၾကားေနရတယ္။ ဟိုလူေရွ႕က်ရင္ အဲ့ဒီလူ ခ်ီးမြမ္းခန္းေတြဖြင့္။ ကြယ္ရာက်ေတာ့ အတင္းေတြေျပာ၊ ဘယ္လိုသေဘာေတြမွန္း မသိဘူး။ လိမ္တဲ့လူေတြကလည္း ရွိေသးတယ္ကြာ။ ငါေတာ့ ဒီလူသိုက္ၾကည့္ၿပီး စာအုပ္တအုပ္ဆြဲ၊ ဘုရားေပၚတက္ေတာ့တာပဲကြ။ ၿပီးေတာ့ ငါ ေတြးတယ္။ ဒီလိုရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးေတြ လုပ္ေနရတဲ့ နုိင္ငံေရး ငါေတာ့ တသက္လံုး မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ငယ္ကတည္းက ဆံုးျဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာကြ။”
ဒါေပမယ့္ အဘ ဘ၀ေန၀င္ေတာ့ နိုင္ငံေရးသမားဘ၀နဲ႔ အဆံုးသတ္ပါတယ္။ အဘကေတာ့ ျငင္းတယ္။ “ငါက ငါလုပ္တတ္္တဲ့ဟာ လုပ္ေနတာ ငါ့ကိုငါေတာ့ သတင္းစာသမား သတင္းသမားတေယာက္အေနနဲ႔ပဲ ရပ္တည္တယ္ကြ။ နိုင္ငံေရးသမားတေယာက္ ထားရမယ့္ စိတ္ထားမ်ိဳး ငါ မထားတတ္ဘူး” လို႔ ေျပာေတာ့ အဘ မဆံုးခင္ အခ်ိန္ေလးမွာပါ။
ဘာေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အဘက ခံယူသည္ျဖစ္ေစ မခံယူသည္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္လည္း အဘေျပာခဲ့သလို နုိင္ငံေရးကို သတင္းစာပညာနဲ႔ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေနတယ္ေျပာေျပာ … အဘရဲ႕လူသားဆန္မႈ၊ နုိင္ငံေရးအကြက္ျမင္မႈ၊ အဘရဲ႕စြန္႔လႊတ္ခဲ့မႈေတြကုိ နမူနာယူၿပီး အဘလမ္းစဥ္ အဘမူ၀ါဒအတိုင္း ေလ်ာက္လွမ္းဖို႔သာ လိုေနတာမဟုတ္လား။ အဘကုိ ခ်စ္ရင္၊ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ခ်စ္ရင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ကို တကယ္ပဲ ခ်စ္ခင္ရုိေသေလးစားၾကတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ အဘဦး၀င္းတင္ ေလွ်ာက္ခဲ့ေသာ လမ္းျဖစ္တဲ့ ေခတ္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ခ်စ္ရင္ လြတ္လပ္မႈကို ျမတ္နိုးရင္ အဘဦး၀င္းတင္ ထမ္းပုိးသြားတဲ့ ေခတ္၀န္ကုိလည္း က်ေနာ္တို႔ ဒီ့ထက္မက ထမ္းပုိးရလိမ့္မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
Comments
Post a Comment