31 August 2018
(Yangon Police Facebook) |
သုံးခြၿမိဳ႕နယ္၊ သမစိတၱေက်းရြာအနီး မုတၱမ ပင္လယ္ေကြ႔မွာ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔က ေသာင္တင္ေနတဲ့ Sam Ratulangi ဆုိတဲ့ သေဘၤာဟာ သေဘၤာပ်က္၊ သေဘၤာေဟာင္းေတြကုိ ဖ်က္ဆီးတဲ့လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားဆုံး ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံကုိအသြား ဆြဲသေဘၤာက ႀကိဳးျပတ္ၿပီး အခုလုိ သုံးခြမွာ ေသာင္လာတင္တာ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း မဟာနဒီ Maritime ကုမၸဏီက မန္းေနးဂ်င္း ဒါရုိက္တာလည္းျဖစ္၊ ၀ါရင့္ သေဘၤာ ကပၸတိန္ တဦးလည္းျဖစ္တဲ့ ဟန္နရီ ခင္ေမာင္က ဗီြအုိေအကုိ ရွင္းျပပါတယ္။
"သေဘာၤက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို သြားဖို႔အတြက္ တိုးလုပ္သြားေနလို႔နားလည္ထားတယ္။ လုပ္ၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာက ရာသီဥတုဆိုးလို႔ ေသာင္တင္သြားတဲ့အခါမွာ အဲဒီအေပၚမွာ သဘၤာသားနဲ႔ အကူေတြကေျပာင္းၿပီးေတာ့ Abandon လုပ္သြားတယ္လို႔ ယူဆရတယ္။ Procedure အရကေတာ့ တကယ္တမ္း Abandon လုပ္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔သေဘာၤက သက္ဆိုင္ရာေတြကိုအေၾကာင္းၾကားၿပီးေတာ့ လုပ္ရမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္လို႔ရွိရင္လည္း Procedure အရ Abandon ship ဆိုၿပီးလုပ္သြားရမယ္ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ သဘၤာသားနဲ႔ အကူေတြဆံုးျဖတ္ခ်က္အားနည္းၿပီးေတာ့ သြားရင္လာရင္နဲ႔ပဲ ဘုတ္ေပၚကို ကူးသြားတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။"
ေနာက္ျဖစ္ႏုိင္ေျခ တခုကေတာ့ ေဟာင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီသေဘၤာအတြက္ အာမခံကုမၸဏီကေန ေလွ်ာ္ေၾကးရေအာင္ တမင္ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ စြန္႔ပစ္သြားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ကပၸတိန္ ဟန္နရီ ခင္ေမာင္က သုံးသပ္ပါတယ္။
"အရင္တုန္းက သူတို႔ ဘယ္လိုလုပ္သလဲဆိုေတာ့ insurence အရ ျပန္ၿပီးေတာ့ claim လုပ္ခ်င္တာမို႔လို႔ ဒါမ်ိဳးကို အၾကံရွိရွိနဲ႔ လုပ္သြားတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ဆိုေတာ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သာမန္သေဘၤာလုပ္ငန္းမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့အေနအထား။ ဒါေပမယ့္ authority ကိုအေၾကာင္းမၾကားပဲနဲ႔ ခိုးၿပီးေတာ့ ထြက္သြားတယ္ဆိုတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထအင္မတန္နည္းတယ္။ ဘယ္protocol ေနာက္ၿပီး procedure တခုမွ လိုက္မနာပဲနဲ႔ လုပ္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သေဘၤာလုပ္ငန္းကို လုပ္ေနတဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက malpractice ျဖစ္ေနတာေသခ်ာတယ္။"
သက္ဆုိင္ရာ ေရပုိင္နက္ႏုိင္ငံကုိ အသိေပး အေၾကာင္းၾကားျခင္း မရွိဘဲ လူတေယာက္မွမက်န္ေအာင္ သေဘၤာကုိ အခုလုိ စြန္႔ပစ္သြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္က ထူးဆန္းလြန္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
"အစိုးရိမ္ဆံုးကိစၥကေတာ့ လူတေယာက္မွ မရွိတာကိုလည္း စိုးရိမ္တယ္ က်ေနာ္တို႔က။ လူတေယာက္မွ မရွိဘူး အဲဒီလူေတြဘယ္ေရာက္သြားလဲ နံပတ္ ၁ ၊ နံပတ္ ၂ က ေသာင္တင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ တခုခု အသက္အႏၱရာယ္ၾကံဳတယ္ဆိုရင္လည္း ဆိပ္ကမ္းမွာရွိတဲ့ လူေတြအားလံုးက သက္ဆိုင္ရာနယ္ေျမ ၊ ျမန္မာျပည္ဆိုရင္လည္း ျမန္မာပိုင္နက္ထဲမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကူညီႏိုင္ဖို႔အေနအထား အကုန္ရွိတယ္ အဲဒါေတြအားလံုး တခုကိုမွ သတင္းမရပဲနဲ႔ ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ေတ္ာေတ္ာကို ထူးဆန္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္တခုပဲခင္ဗ်။"
ဒီသေဘၤာကုိ စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံမွာ ေနာက္ဆုံး မွတ္ပုံတင္ထားတာကုိ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း သုံးခြၿမိဳ႕နယ္ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေန၀င္းက ဗီြအုိေအကုိ ၾကာသပေတးေန႔မွာ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
“ဒီဘက္က အင္တာနက္ကေန ဒီသေဘၤာနာမည္နဲ႔ မွတ္ပံုတင္ကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရွာတဲ့အခါမွာ ေနာက္ဆံုးပိုင္ရွင္ကေတာ့ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံကလို႔ သိရပါတယ္ခင္ဗ်။ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆိုတာကေတာ့ ဒီေရတပ္အစိုးရပိုင္း၊ ေရတပ္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။”
ေရတပ္အပါအ၀င္ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္ေတြ မသိဘဲ ႏုိင္ငံျခားမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့သေဘၤာတစင္း အခုလုိ ေသာင္လာတင္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ လုံၿခံဳေရးအတြက္ စုိးရိမ္စရာ ရွိတယ္ဆုိတာကုိလည္း ကပၸတိန္ ဟန္နရီ ခင္ေမာင္က ေထာက္ျပပါတယ္။
"ေနာက္တခုကေတာ့ တခ်ိဳ႕ေတြေဆြးေႏြးတာရွိတယ္ေပါ့ေနာ္ အဲဒါကေတာ့ Security point of view သတိကေတာ့ အင္မတန္ထားရမယ့္ကိစၥျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ case က တကယ့္ကို severe ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ Security point ကိုလည္း ေလ်ာ့မတြက္မိဖို႔လည္းက်ေနာ္သံုးသပ္ပါတယ္။"
ဗီြအုိေအက စုံစမ္းၾကည့္တဲ့အခါ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၂ ေသာင္းနီးပါ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး ေရစူး ၉ မီတာေက်ာ္ (ေပ ၃၀ ေက်ာ္) ရွိတဲ့ ဒီသေဘၤာဟာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ သေဘၤာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ေတာင္တရုတ္ ပင္လယ္ျပင္အတြင္း ခုတ္ေမာင္းသြားလာေနတဲ့ သေဘၤာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ သေဘၤာနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြ သိရွိႏုိင္ဖုိ႔ ျမန္မာအာဏာပုိင္ေတြဘက္က စုံစမ္း ေဖာ္ထုတ္ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ကိုုေဇာ္၀င္းလႈိင္/ ဗီြအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
Comments
Post a Comment