ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အဓိကေဆာင္႐ြက္ခ်က္ဟုဆိုႏိုင္ေသာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူဝါဒသည္ အမ်ိဳးစံုလင္ေသာ အင္အားမ်ား၏ ဖ်က္ဆီးခံေနရၿပီး ဆယ္စုႏွစ္
ေျခာက္ခုၾကာ အၾကားအလပ္မရွိ ျပည္တြင္းစစ္ အဆံုးသတ္ေရး သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား
ေမွးမွိန္လာလ်က္ရွိသည္ အခက္အခဲမ်ားစြာရင္ဆိုင္ေနရေသာ ၂၁ ရာစု
ပင္လံုညီလာခံ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မံက်င္းပႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။ တတိယအႀကိမ္ညီလာခံကို
ဇန္နဝါရီတြင္ က်င္းပရန္ ရည္႐ြယ္ထားခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမလသို႔ ထပ္ေ႐ႊ႕ခဲ့ရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ေမလကုန္သည္အထိ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားအၾကား
က်င္းပႏိုင္ေရး လတ္တေလာ အဆင္ေျပမည့္ အေျခအေနမရွိေသး။ေရွ႕မတိုးသာျဖစ္ေနေသာ
ယင္းကိစၥမွာ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ျပည္တြင္းစစ္ အဆံုးသတ္ေရး တစ္ႏိုင္ငံလံုး
သေဘာတူညီခ်က္တစ္ရပ္ ပံုသြင္းဖန္တီးေပးႏိုင္မည့္ သူဟု အမ်ားေမွ်ာ္လင့္ခံရေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ လက္ရွိ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏
အဓိက မူဝါဒ ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၆ ႏွင့္ ၂၀၁၇ ယခင္ ညီလာခံ
ႏွစ္ႀကိမ္က်င္းပေနစဥ္ႏွင့္ က်င္းပၿပီးကာလအတြင္း အျငင္းအခံုကိစၥအမ်ားအျပား ေပၚေပါက္ခဲ့ရာ
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေဆြးေႏြးႏိုင္မီပင္ အဆံုးသတ္သြားႏိုင္သည္အထိ ဆိုးဆိုး႐ြား႐ြား
လိပ္ခဲတည္းလည္း အေျခအေနေရာက္လာမည္ကို စိုးရိမ္စရာျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
အစိုးရက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ (NCA) လက္မွတ္ေရးထိုးေစလိုေသာ္လည္း
လက္ရွိအခ်ိန္အထိ လက္တစ္ဆုပ္စာအဖြဲ႔မ်ားကိုသာ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသးသည္။မၾကာေသးမီက NCA
လက္မွတ္ထိုးရန္ျငင္း ထားသည့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျမန္မာနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ မတူညီသည့္ေနရာမ်ားတြင္ Asia Times
ဝက္ဘ္ဆိုက္သို႔ ေျဖၾကားခဲ့ေသာ အင္တာဗ်ဴးမ်ား၌ ၎တို႔လက္နက္စြန္႔ေရး
သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခု လက္မွတ္မထိုးမီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတစ္ခု ဖန္တီးေရးကိစၥေျပလည္ရန္
လိုအပ္သည္ဟု ေျဖၾကားခဲ့ၾကသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဩဇာအာဏာႀကီးမားၿပီး
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေနေသာ တပ္မေတာ္တြင္မူ မတူညီသည့္ အျမင္မ်ားရွိေနသည္။ ၂၀၀၈
ခုႏွစ္က မသမာေသာ လူထုဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံအစား
တစ္ျပည္ေထာင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ကိုသာ တရားဝင္ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ရန္မွာ
တပ္မေတာ္၏ အဓိက ဦးစားေပး တာဝန္ျဖစ္ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္ဟု မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔ တပ္မေတာ္ေန႔
မိန္႔ခြန္းတြင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္က
ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္က လက္နက္ဖ်က္သိမ္းျခင္း၊
တပ္ဖ်က္သိမ္းျခင္း၊ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းျခင္းဆိုေသာ DDR လုပ္ငန္းစဥ္သည္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အဓိက ေထာက္တိုင္ျဖစ္ရမည္ဟု ယခင္မိန္႔ခြန္းမ်ားတြင္လည္း
ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။ ဤအခင္းအက်င္းတြင္ အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္အၾကား ျမင္သာေသာ
သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ားကလည္း အေျခအေနပိုမို႐ႈပ္ေထြးလာေစသည္။ သမၼတသစ္ ဦးဝင္းျမင့္က မတ္လ
၃၀ ရက္ေန႔ က်မ္းက်ိန္မိန္႔ခြန္းတြင္ သူ၏ ဦးစားေပးမူဝါဒမ်ားအနက္မွ တစ္ခုမွာ
“ဒီမိုကရက္တစ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု သမၼတႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရး အုတ္ျမစ္ခ်ေပးရန္”
အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။အစိုးရက ဖက္ဒရယ္ဝါဒကို
လိုလားေၾကာင္း တစိုက္မတ္မတ္ေျပာေနၿပီး ျပည္တြင္းစစ္အတြက္ ႏိုင္ငံေရးနည္းျဖင့္
ေျဖရွင္းရန္သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားေသာ္လည္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈမျပဳလုပ္မီ NCA လက္မွတ္
တိုးရမည္ဆိုေသာ တပ္မေတာ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မွ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္
ေသြဖည္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ျဖစ္ေနသည္။ေဒၚစုသည္ စစ္ဘက္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳ သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္က တင္းမာသည့္ မူဝါဒကို အေမြဆက္ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သားေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း ၈ ဖြဲ႔ NCA လက္မွတ္ေရးထိုးလိုက္ေၾကာင္း
ေၾကညာႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းတို႔အနက္တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ံုး (KNU)၊ ဒီမိုကရက္တစ္
ကရင္ဗုဒၶဘာသာတပ္မေတာ္ (ေနာင္တြင္ ဒီမိုကရက္တစ္ ကရင္ အက်ိဳးျပဳတပ္မေတာ္ဟု
ေျပာင္းလဲသံုးစြဲသည္) ၏ တပ္မဟာ - ၅၊ ရွမ္းျပည္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေကာင္စီ (RCSS)
တို႔သာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း စစ္စစ္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အျခားအဖြဲ႔မ်ားမွာ
အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္း (NGO) မ်ားႏွင့္သာ ပိုတူသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ေရွ႕ဆက္ႏိုင္မည့္
အရွိန္အဟုန္ရလာသည္ဟု ထင္ေယာင္မွားစရာကိစၥအျဖစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ေနာက္ထပ္
အဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ ျဖစ္သည့္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ (NMSP) ႏွင့္ လားဟူဒီမိုကရက္တစ္
အစည္းအ႐ံုး (LDU) တို႔က NCA လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကျပန္သည္။ NMSP မွာ
လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ ျဖစ္ေသာ္လည္း LDU မွာ ထိုင္းအေျခစိုက္ လူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ NGO
မွ်သာျဖစ္သည္။“ဒါက ႀကံရာမရျဖစ္ေနတာကို ေဖာ္ျပရာေရာက္တယ္။ တိုးတက္မႈက မရွိေပမယ့္
ရွိတယ္လို႔ ထင္ရေအာင္ အစိုးရက လုပ္ခ်င္တာ” ဟု အမည္ မေဖာ္လိုသည့္
ဝါရင့္ျမန္မာ့တိုင္းရင္းသား ပဋိပကၡ ေလ့လာသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။တကယ္တမ္းတြင္လည္း
အစိုးရသည္ အေသးစားႏွင့္ အေရးမႀကီးလွေသာ အဖြဲ႔မ်ားကိုသာ NCA လက္မွတ္ထိုးရန္
ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ စိုးရိမ္စရာ တိုက္ခိုက္ေရးအင္အားစုသစ္မ်ား
ေပၚထြက္လာေနသည္။ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ပေလာင္တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္
တအာင္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ (TNLA) ဟု ေခၚေသာ အဖြဲ႔အစည္းကို လက္နက္ကိုင္
အင္အား ၅၀၀၀ ခန္႔ျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းလာႏိုင္သည္။ အေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း
လံုးဝအသစ္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ရခိုင္တပ္မေတာ္ (AA) ကို အင္အား ၂၀၀၀ မွ ၃၀၀၀ ၾကားအထိ
တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းလာႏိုင္ခဲ့သည္။TNLA ကို ကနဦးတြင္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္
(KIA) ၏ အကူအညီျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ KIA သည္လည္း
ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိသည္။
၂၀၁၁ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ သံုးလၾကာ သင္တန္းတက္ထားေသာ လူ ၄၀ သည္ ေသနတ္ ၂၇ လက္ျဖင့္
ရွမ္းျပည္နယ္ ေ႐ႊလီျမစ္ကိုျဖတ္ကာ လက္ရွိ ၎တို႔ အေျခစိုက္ရာေနရာျဖစ္လာမည့္ေဒသကို
ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကသည္။ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း TNLA သည္ ကိုယ္က်င့္တရား မစ္ရွင္တစ္ခုရွိေသာ
အားေကာင္းသည့္ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။“ဂရန္မာလိုမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ” ဟု
TNLA တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက Asia Times ကို ေျဖၾကားသည္။ ၁၉၅၆ တြင္
က်ဴးဘားေတာ္လွန္ေရးစတင္ရန္ ဖီလ္ဒယ္ကက္စထ႐ို၊ ေခ်ေဂြဗားရားႏွင့္ လက္တစ္ဆုပ္စာ
က်ဴးဘားေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား မကၠဆီကိုမွ က်ဴးဘားသို႔ ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္ စီးနင္းခဲ့ေသာ
သေဘၤာအမည္ႏွင့္ တင္စားၿပီး TNLA ၏ မူလအစကို ခိုင္းႏိႈင္းျပျခင္းျဖစ္သည္။ TNLA
ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းတြင္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ပညာတတ္ ပေလာင္တိုင္း
ရင္းသားအမ်ားစုပါဝင္ၿပီး ယခင္ အစိုးရအရာရွိမ်ားပါ ပါဝင္သည္။TNLA
ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္က ၎တို႔အဖြဲ႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ အားေကာင္းလာျခင္းမွာ
မူးယစ္တိုက္ဖ်က္ေရး မူဝါဒေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း
ရွမ္းျပည္နယ္၏ ေဝးလံေခါင္သီေသာ ေတာင္တန္းမ်ားတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ
ပေလာင္တိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ၊ အစိုးရအသိအမွတ္ျပဳ ျပည္သူ႔စစ္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက အဓိက
ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေနေသာ မက္သာဖက္တမင္းႏွင့္ ဘိန္းကဲ့သို႔ေသာ တရားမဝင္
မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားဒဏ္ ခံစားေနၾကသည္။TNLA က ဘိန္းခင္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့သလို
မူးယစ္ကုန္ကူးသူမ်ားကို ေမာင္းထုတ္ၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားအတြက္
တပ္မေတာ္ကို သစၥာခံ ေၾကာင္း ေၾကညာထားသည့္ ျပည္သူ႔စစ္မ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္
တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ေမလ ၁၂ ရက္ ေန႔တြင္ TNLA က ယင္းမူဝါဒႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ
ျပည္တြင္းမူးယစ္ေမွာင္ခိုလုပ္ေနသည့္ ျပည္သူ႔စစ္တစ္ဦးပိုင္သည္ဆိုေသာ
ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ ကာဆီႏို႐ံု တစ္ခုကို ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ရခိုင္ျပည္နယ္
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရရွိေရးအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနေသာ AA မွာ ၂၀၀၉ တြင္မွ
ထူေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးတိုက္ပြဲဝင္မႈ အျဖစ္ ၂၀၁၅ တြင္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ား
ေနထိုင္ရာ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ ကိုးကန္႔တြင္ ျမန္မာ့ဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္တပ္မေတာ္
(MNDAA) ေခၚ ကိုးကန္႔တပ္ဖြဲ႔ႏွင့္အတူ လက္တြဲ၍ တပ္မေတာ္ကို တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္မွ
AA သည္ ရခိုင္ျပည္နယ္သို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းတပ္စြဲလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ရခိုင္တြင္
ေဒသခံဗုဒၶဘာသာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ေထာက္ခံမႈ ႀကီးႀကီးမားမားရရွိခဲ့သည္။ AA ေခါင္းေဆာင္
ထြန္းျမင့္ႏိုင္သည္ အင္တာနက္ဗီဒီယိုဖိုင္အမ်ားအျပားတြင္ ပီသေကာင္းမြန္ေသာ
အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ ေျပာၾကားေနပံုမ်ား ပါရွိလာခဲ့ၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္
စစ္သားတစ္ဦးအသြင္ရွိေနခဲ့သည္။AA ေပၚထြက္လာမႈသည္ ဘဂၤါလီဒုကၡသည္ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ပါ
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ဆက္စပ္ေနေသာ အားေကာင္းလာေသာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား
အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကိုပါ ေမာင္းတင္ေပးရာေရာက္ေစခဲ့သည္။AA သည္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္
တပ္မေတာ္နည္းတူ ဘဂၤါလီသူပုန္မ်ားအား “အ႐ိုင္းအစိုင္း ဘဂၤါလီ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား” ဟု
ေခၚေဝၚေသာ ေၾကညာခ်က္ အေျမာက္အျမားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အျခားေသာ
လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားနည္းတူ AA သည္ ဆင္းရဲၿပီး မ်က္ကြယ္ျပဳခံထားရေသာ
ေဒသျဖစ္သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေရးကို လိုလားသည့္
အဖြဲ႔ျဖစ္သည္။ယင္း လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔သစ္ႏွစ္ဖြဲ႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္အားေကာင္းလာမႈမွာ
၎တို႔၏ အဓိက မဟာမိတ္ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံအတြင္း အင္အားအႀကီးဆံုးႏွင့္
လက္နက္အျပည့္စံုဆံုးျဖစ္သည့္ “ဝ” ျပည္ ေသြးစည္း ညီၫြတ္ေရးတပ္မေတာ္ (UWSA) ၏
ေထာက္ပံ့မႈမရွိဘဲ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ “ဝ” တပ္ဖြဲ႔တြင္ လက္နက္ကိုင္ အင္အား ၂၅,၀၀၀
ခန္႔ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၾကသည္။KIA၊ TNLA၊ AA ႏွင့္ UWSA တို႔သည္
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီ (FPNCC)
အဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ ခုနစ္ဖြဲ႔ မဟာမိတ္ျပဳထားသည့္ FPNCC
သည္ အဓိကအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းတြင္ လႈပ္ရွားၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းအားလံုး၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကိုယ္စားျပဳထားသည္။ FPNCC တြင္
ပါဝင္ေသာ အျခားအဖြဲ႔မ်ားမွာ MNDAA၊ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္-ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္
ရွမ္းျပည္အေရွ႕ဖ်ားမွ ရွမ္း-အာခါ တပ္ဖြဲ႔တစ္ခုတို႔ျဖစ္သည္။တကယ္တမ္းတြင္ UWSA သည္
ယခင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္က အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္တစ္ခု
ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယခု အသစ္ျဖစ္လာေသာ NCA ကိုမူ လက္မွတ္ထိုးရန္ ျငင္းထားသည္။
UWSA ၏ လက္နက္အမ်ားစုကို တ႐ုတ္က ေထာက္ပံ့ေပးထားရာ၊ ယင္းအဖြဲ႔ရေသာ လက္နက္မ်ားသည္
မဟာမိတ္အဖြဲ႔မ်ားျဖစ္ေသာ MNDAA၊ AA ႏွင့္ TNLA သို႔ အဆင့္ဆင့္ျပန္႔သြားသည္။လက္နက္စီးဆင္းမႈ
အမ်ားစုမွာ ထင္သာျမင္သာမရွိေသာ္လည္း FPNCC အေပၚ တ႐ုတ္၏ ဩဇာလႊမ္းမိုးမႈမွာမူ
သိသာထင္ရွားသည္။ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အာရွေရးရာ
အထူးကိုယ္စားလွယ္ ဆုန္ေကာ့ရွန္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရန္ FPNCC ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကူမင္းသို႔ ဆင့္ေခၚခဲ့သည္။အစည္းအေဝးအၿပီး တ႐ုတ္၊ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္
သံုးဘာသာျဖင့္ ထုတ္ျပန္ေသာ FPNCC ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္
တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ပြားေနၿပီး ရံဖန္ရံခါ ဒုကၡသည္မ်ား ထြက္ေျပးမႈမ်ားရွိေနေသာ
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ တည္ၿငိမ္ေစေရး ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္သြားမည္ဟု
ပါရွိခဲ့သည္။ထို႔ျပင္ ဆုန္က “FPNCC အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအေနႏွင့္ ဖိတ္ၾကားခံရပါက ၂၁ ရာစု
ပင္လံုညီလာခံ တတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝးကို တက္ေရာက္ၾကရန္လည္း
တိုက္တြန္းအႀကံျပဳေၾကာင္း” ေၾကညာခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တ႐ုတ္ဘက္က
ယခုလိုခ်င္သည္လား သို႔မဟုတ္ ျမန္မာအစိုးရထံမွ မဟာဗ်ဴဟာအရ အေရးပါသည့္
လိုက္ေလ်ာမႈမ်ား အရယူၿပီးမွ ျဖစ္ေစခ်င္သည္လား ဆိုသည္ကေတာ့ အေျဖမရေသးသည့္
ပုစၧာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး
ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သူတစ္ဦးအျဖစ္ အေမြခ်န္ထားႏိုင္ရန္ ထိေရာက္မႈ အားနည္းစြာ
ႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္မွ စစ္ပြဲမ်ား၏ အနာဂတ္ကို
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ဝါဒအေပၚ လူမ်ိဳးေရးအရ ျပင္းျပေသာ
ရည္မွန္းခ်က္မရွိသည့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ားက ဆံုးျဖတ္လ်က္ရွိေပသည္။</div><div><br></div><div
style="text-align: right; "><b>Ref: Asia Times, Myanmar
Peace Proc</b><b>ess being destroyed on multiple fronts</b></div><div
style="text-align: right; "><b>ဘာေတးလ္လင့္တနာ ေရးသား၍ ေဇဝင္းေနာင္
ဘာသာျပန္ဆိုသည္။</b></div>
</div>
Comments
Post a Comment