Skip to main content

လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကဲ့သ္ို႔ တရားမ၀င္ နည္းလမ္းမ်ားမွ ရရွိေသာ ေငြမည္းမ်ားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း (၆)၊ ၀င္ေငြခြန္ ဥပေဒက ေငြျဖဴျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၃ ရက္ပါ ေၾကးမံု သတင္းစာတြင္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ဥပေဒ မူၾကမ္းအား ျပည္သူမ်ား သိရွိေလ့လာ အႀကံျပဳႏုိင္ရန္ဆုိသည့္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ထားသည့္အေပၚ ယင္းဥပေဒသည္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကဲ့သို႔ တရားမ၀င္ နည္းလမ္းမ်ားမွ ရရွိေသာ ေငြမည္းမ်ားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း (၆)၊ ၀င္ေငြခြန္ ဥပေဒက ေငြျဖဴျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ လုိက္ပါသည္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း(၆)၊ ၀င္ေငြခြန္ အခန္းတြင္ မည္သူ႔ကိုမဆုိ လစာ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ပညာလုပ္ငန္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ အျခားရလမ္းမ်ားမွ ၀င္ေငြျဖစ္လွ်င္ စုစုေပါင္း ၀င္ေငြမွ ၀င္ေငြခြန္ဥပေဒ၊ ပုဒ္မ(၆)အရ သက္သာခြင့္မ်ား ခုႏွိမ္ၿပီးေနာက္ က်န္၀င္ေငြအေပၚ  ၀င္ေငြအလႊာအလိုက္ စည္းၾကပ္ရမည့္ ၀င္ေငြခြန္ ႏႈန္းထားမ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္း သတ္မွတ္လိုက္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
၀င္ေငြခြန္စည္းၾကပ္ရန္ ၀င္ေငြအလႊာတြင္ တစ္က်ပ္မွ ၂၀၀၀၀၀၀ အား သုည ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၀၀၀၀၁ မွ  ၅၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၅၀၀၀၀၀၁ မွ ၁၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၀၀၀၀၀၀၁ မွ ၂၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၀၀၀၀၀၁ မွ ၃၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၃၀၀၀၀၀၀၁ ႏွင့္အထက္ ဆိုပါက ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း စည္းၾကပ္ရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း၊ ပုဒ္မ  ၂၄ တြင္မူ ၀င္ေငြခြန္ ဥပေဒပုဒ္မ (၆) ႏွင့္ ၆ (က) အရ သက္သာခြင့္မ်ား မႏႈတ္မီ စည္းၾကမ္မႈမွ လြတ္ကင္းေသာ ၀င္ေငြအေပၚ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ၀င္ေငြခြန္ စည္းၾကပ္ရမည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ႏုိင္ငံသား မည္သူမဆုိ အေျခပစၥည္း တစ္ရပ္ရပ္ကို ၀ယ္ယူျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ရယူျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းအသစ္ တည္ေထာင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ား ထပ္မံတုိးခ်ဲ႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ အတြက္ အသံုးျပဳသည့္ ၀င္ေငြမွ ၀င္ေငြရလမ္း တင္ျပႏုိင္သည့္ ၀င္ေငြရွိပါက  ယင္း၀င္ေငြအား ႏႈတ္ပယ္ၿပီး က်န္စည္းၾကပ္မႈမွ လြတ္ကင္းေနေသာ ၀င္ေငြအေပၚတြင္ လည္းေကာင္း၊ ၀င္ေငြရလမ္း တင္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိပါက အသံုးျပဳသည့္ ၀င္ေငြအေပၚတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားအတုိင္း ၀င္ေငြခြန္ စည္းၾကပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အသံုးျပဳသည့္ ၀င္ေငြအားလံုးအေပၚ ၀င္ေငြရလမ္း အတိအက် တင္ျပႏုိင္ပါက ၀င္ေငြခြန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ မလိုေၾကာင္း၊ ယင္းပုဒ္မအရ အခြန္စည္းၾကပ္ျခင္းသည္ တရားမ၀င္ရရွိသည့္ ပစၥည္းမ်ား ပိုင္ဆုိင္ျခင္း၊ ေရာင္း၀ယ္ျခင္းတို႔ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈ တုိက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒအရ အေရးယူသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း သက္ဆုိင္ျခင္း မရွိေစရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းဥပေဒေအာက္တြင္ အက်ံဳး၀င္ေသာသူမ်ား အေနျဖင့္ ၀င္ေငြခြန္စည္းၾကပ္ရန္ ၀င္ေငြအလႊာတြင္မူ တစ္က်ပ္မွ ၁၀၀၀၀၀၀၀၀ (သိန္းတစ္ေထာင္) လွ်င္ သံုးရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၀၀၀၀၀၀၀၁ မွ ၅၀၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း၊  ၅၀၀၀၀၀၀၀၁ မွ ၁၀၀၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၀၀၀၀၀၀၀၀၁ မွ ၁၅၀၀၀၀၀၀၀၀ လွ်င္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၅၀၀၀၀၀၀၀၁ ႏွင့္အထက္လွ်င္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ လစာ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚတြင္ အခြန္ေကာက္ခံယူမႈႏွင့္ ၀င္ေငြရလမ္း တင္ျပႏုိင္ျခင္း မရွိေသာ ၀င္ေငြအေပၚတြင္ ေကာက္ခံေသာ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားမွာ သိသိသာသာ ကြာဟေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္သံုးသပ္မႈမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
အခြန္ေကာက္ခံမႈသည္ တုိင္းျပည္၏ စီးပြားေရး (GDP) တိုးတက္ဖို႔အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳေသာ္လည္း အခြန္ေကာက္ခံမႈသည္ စနစ္က်သည့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈ၊ မွန္ကန္သည့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈမ်ား ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒတြင္ အားနည္းခ်က္ရွိပါက ေငြမည္းမ်ား၊ ေငြျဖဴျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ ေငြမည္းမ်ား ေငြျဖဴျဖစ္လာပါက ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ပို၍တက္လာမည္ျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈကို ပို၍တြန္းအား ေပးသလို ျဖစ္ေနမည္ျဖစ္ၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ မူးယစ္ေဆး၀ါး ေပါမ်ားသည့္ ႏုိင္ငံတြင္ ေငြမည္းမ်ား အဓိက ၀င္လာသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ အလားတူ သဘာ၀ သယံဇာတမ်ားမွ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မႈမ်ားႏွင့္ တရားမ၀င္ ေငြေၾကးမ်ား ၀င္ေနသည့္အတြက္ ယင္းေငြမ်ားလည္း ေငြျဖဴမ်ားျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလားတူ သစ္ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အျခားေမွာင္ခို လုပ္ငန္းမ်ားမွ ၀င္ေငြမ်ားလည္း ယခုဥပေဒၾကမ္း အတည္ျဖစ္သြားပါက ေငြျဖဴျဖစ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လက္လုပ္လက္စား ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္မူ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးစြာ ခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနသည္။
“ဥာဏလုပ္သားေတြ အေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ လစာေငြေလးေတြ အခုခ်ိန္မွာ ရလာၾကၿပီ။ အဲဒီလစာ ၀င္ေငြကို ၀င္ေငြခြန္အျဖစ္နဲ႔ အစိုးရက ေကာက္တယ္။ ဒီလို ေကာက္တဲ့အခါမွာ ၀င္ေငြအုပ္စု အလႊာလိုက္ ၀င္ေငြနိမ့္တဲ့သူ၊ ၀င္ေငြျမင့္တဲ့သူ၊ ၀င္ေငြအလယ္အလတ္ ရွိတဲ့သူ ကြဲေနမွာပဲ။ ၀င္ေငြခြန္ ေကာက္တဲ့အခါမွာ နံပါတ္တစ္ အေရးႀကီးတာက ၀င္ေငြတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား ကြာဟမႈ အရမ္းမမ်ားေအာင္ တစ္ဖက္က ျပန္လည္ ထိန္းေၾကာင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ ေရရွည္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက်ေတာ့ Equity ကလည္း အင္မတန္ နည္းပါးပါတယ္။ တစ္ဖက္က ၾကည့္ရင္လည္း ၀င္ေငြေတြမွာ ဟိုးထိပ္ဆံုး အလႊာနဲ႔ ဟို lowerest အလႊာနဲ႔ အရမ္းကြာတယ္။ ၀င္ေငြခြန္ သတ္မွတ္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ၀င္ေငြခြန္ရတဲ့ ရေပါက္ရလမ္းေတြဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔ရတာလဲ ဆိုတာလည္း စစ္ေဆးႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာ - ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀င္ေငြဟာ ဘယ္ေလာက္ရႏုိင္မလဲ။ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀င္ေငြဟာ ဘယ္ေလာက္ရႏုိင္မလဲ၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေျခခံၿပီးကာမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ။ အဲဒီလို ေကာက္ခံတဲ့ ေနရာမွာ သူတို႔ရဲ႕ Well Being ကိုလည္း မေလ်ာ့ပါးေစရဘူး။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ က်ေတာ့လည္း ထုတ္လုပ္မႈအေပၚမွာ ရရွိလာတဲ့ သူ႔ရဲ႕ Reward ကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ လုပ္တာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေအာင္ကိုကို (စီးပြားေရး ေပၚလစီ) က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုိး႐ုိး၀င္ေငြျပႏုိင္တဲ့ သူေတြကုိ ေလ်ာ့ေပးသင့္တာ။ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေလ်ာ့ေပးသင့္တာ။ လခနည္းတဲ့ သူေတြကုိ ေပးသင့္တာ။ မ်ားတဲ့သူကိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာလည္း ေကာက္တာပဲ။ Money Laundering က ဒီနည္းနဲ႔ဆို ၀င္လာမွာပဲ။ အခုအခြန္ႏႈန္းထားကေတာ့ နည္းလြန္းအားႀကီးတယ္ ထင္တယ္။ သံုးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕တာက အေဆာက္အအံု ၀ယ္တယ္။ ေျမ၀ယ္တယ္။ အဲဒီလုိ Laundering လုပ္သြားတဲ့ သူေတြလည္းရွိတယ္။ တကယ္တန္းဆိုရင္ အရင္တုန္းက ကုမၸဏီတစ္ခုေတာင္ အခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေဆာင္ရတယ္။ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေဆာင္ရတယ္။ Money Laundering သမားၾကေတာ့ သူအတြက္ လုပ္ကြက္ႀကီး ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အခုဟာက ေျမကြက္ကို အခြန္နည္းတဲ့ ဟာေလးေတြ ဥပမာ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာေလးေတြ ၀ယ္လိုက္တယ္။ ျပန္ေရာင္းတယ္ဆိုရင္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ေဆာင္ရေတာ့တယ္။ ေစာေစာတုန္းကေတာ့ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေဒၚလာနဲ႔ ေကာက္တယ္။ အခိုင္အမာ ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ အိမ္တို႔ ျခံတို႔ ေရာင္းရင္ အခြန္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္တယ္။ အခုေတာ့ အဲဒါကို ဘယ္လို အခြန္ေကာက္သလဲ။ သံုးရာခိုင္ႏႈန္း၊ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းဆိုေတာ့ နည္းနည္းေလးပဲရွိတာ လုပ္ၾကမွာေပါ့။ အဲဒီလုပ္ကြက္ႀကီးက သူတို႔အတြက္ အမ်ားႀကီးပဲ။ အခုဟာ အခြန္မေဆာင္ထားတဲ့သူက အမ်ားႀကီးပဲ။ အစိုးရသစ္ တက္လာတုန္းက အခြန္ေဆာင္တာ ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရွိတယ္။ အခုမွ နည္းနည္းတက္လာေပမယ့္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းထက္ မပိုဘူး။ သူတို႔က အခြန္ရေအာင္ လိုက္မေတာင္းဘဲ စားပြဲေပၚမွာ ထိုင္ၿပီးေနတယ္” ဟု လိႈင္သာယာစက္မႈ ဇုန္စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးျမတ္သင္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကလည္း “လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ အခြန္ကို ညႇိလိုက္ေတာ့ သူတို႔ ရတာေပါ့။ တစ္ေယာက္တစ္၀က္ ပံုစံညႇိလိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့။ အခုအခြန္က သံုးရာခိုင္ႏႈန္း၊ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းဆိုေတာ့ လုပ္ၾကၿပီေပါ့။ တန္ဖိုးနည္းတဲ့ ဟာေတြကို အမ်ားႀကီး၀ယ္မယ္။ ၿပီးေတာ့ျပန္ေရာင္းမယ္။ အျမတ္ကေလး မျဖစ္စေလာက္ရေပမဲ့ ျပန္ေရာင္းရင္ ရလာတဲ့ေငြက ေငြျဖဴျဖစ္သြားမယ္။ အဲဒါကေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူး။ ဒီဥပေဒအရ တစ္ခါလုပ္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးရင္ ၿပီးသြားၿပီ။ ေနာက္ႏွစ္မွဘဲ ေတာင္းဆိုမွ ရေတာ့မယ္။ အခုက အခြန္က မ်ားမ်ားလိုခ်င္တယ္။ သူတို႔က အပ်င္းထူၿပီး မေကာက္ဘူး။ အခြန္ေကာက္ျပန္ေတာ့လည္း သိန္းတစ္ရာ ေဆာင္ရမယ္ဆိုရင္ သိန္းငါးဆယ္ပဲေဆာင္၊ က်န္တဲ့ဟာက တစ္ေယာက္တစ္၀က္ ပံုစံမ်ဳိး ညႇိၿပီး လုပ္စားသြားၾကတယ္။ အစိုးရကို ေပးရမဲ့ဟာကို သူတို႔က ေဖ်ာက္လိုက္ၿပီး သူတို႔က တစ္၀က္ယူတယ္။ အခြန္ေဆာင္ရမဲ့သူက တစ္၀က္ယူတယ္။ ဒီလိုလုပ္ေနတာကို သိတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာရင္ကို ျပႆနာရွာၿပီး ဒုကၡေပးမယ္။ အခု အခြန္နည္းတာက မေကာင္းဘူး။ အဓိက အခုလိုနည္းတာက Money Laundering အတြက္ မေကာင္းဘူး။ အခုဟာက လုပ္ၾကေတာ့တာေပါ့။ အခု အခြန္ႏႈန္း အတိုင္းဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႔က ေျမက ေစ်းႀကီးတာေပါ့။ နယ္ေတြမွာဆိုရင္ ေဘာင္၀င္သြားတာေပါ့။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ သိန္းငါးရာသိန္းတစ္ေထာင္ကိုအခြန္နည္းနည္းနဲ႔ ေဘာင္၀င္သြားတာေပါ့။ Laundering လုပ္တဲ့သူေတြက နယ္ေတြကို သြားမွာေပါ့။ အရင္တုန္းကေတာ့ ကိုယ့္မွာရွိတာကို ႏုတ္ၿပီး က်န္တာကို သံုးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ။ အဲဒါကိုေတာင္ အမ်ားႀကီး လုပ္ၾကတယ္။ အခြန္မေဆာင္ရင္လည္း နာမည္ေျပာင္းလို႔ မရဘူး။ မေဆာင္ခ်င္ရင္ ညႇိထားၿပီး ျပန္ေရာင္းပစ္လိုက္တဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္ၾကတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
အၿငိမ္းစား အခြန္အရာရွိ တစ္ဦးက “ႏိုင္ငံေတာ္ကို အခြန္ပံုမွန္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ အခြန္ထမ္းက်ေတာ့ တစ္ႏွစ္လစာ၀င္ေငြ က်ပ္သိန္း ၂၀ အထက္ စရတာနဲ႔ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း ေဆာင္ရမယ္။ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ နဲ႔ အထက္ဆိုရင္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေဆာင္ရမယ္။ ဘယ္ကရတဲ့ ေငြမွန္းမသိတဲ့ ေငြေတြပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ သိန္း ၁၀၀၁ က်ပ္ဆို သံုးရာခုိင္ႏႈန္း ေဆာင္လိုက္တာနဲ႔ ေငြျဖဴျဖစ္သြားတယ္။ က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀၀ အထက္ဆို ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေဆာင္လိုက္တာနဲ႔ မူးယစ္ေဆး၀ါး လုပ္လို႔ရရ၊ လာဘ္စားလို႔ရရ၊ ေမွာင္ခိုလုပ္လို႔ရရ၊ ႏွစ္အဆက္ဆက္ အခြန္ေရွာင္ခဲ့လို႔ရရ အဲ့ဒီေငြေတြ ေငြျဖဴ ျဖစ္သြားတယ္။ ပိုဆိုးတာက ဘာမွမျပႏိုင္တဲ့ ေငြနဲ႔ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံလို႔ေတာင္ ရသလို ျဖစ္ေနတာ။ ဒီမမွ်တမႈ အေပၚမွာ သံုးသပ္ရင္ ႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္။ တစ္ခ်က္က ပံုမွန္အခြန္ေပးေဆာင္ ေနသူေတြကို အခြန္လာမေဆာင္ေတာ့နဲ႔ ေရွာင္ၾက၊ ေနာင္က်မွ တစ္ခုခု ၀ယ္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းသစ္တစ္ခု ေထာင္တဲ့အခါက်မွျဖစ္ျဖစ္ အခြန္နည္းနည္းေလး ေပးလိုက္ ေငြျဖဴျဖစ္ၿပီလို႔ လုပ္ျပသလို ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အခြန္ပံုမွန္ေဆာင္ေနတဲ့ သူေတြကို မေဆာင္ဖို႔ ေမာင္းထုတ္ လုိက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ႏွစ္အခ်က္ ႏွစ္အဆက္ဆက္ ဘယ္ကရမွန္း မသိပဲနဲ႔ ၾကြယ္၀ေနတဲ့ သူေတြကိုက်ေတာ့ အခြန္နည္းနည္းေလး ေဆာင္ခုိင္းၿပီး ေငြျဖဴအကုန္လာလုပ္ဖို႔ လမ္းဖြင့္ေပးသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ တစ္ကယ္ဆို လံုး၀ရလမ္းမျပႏိုင္တဲ့ ေငြဆိုရင္ သိန္းေထာင္ေသာင္းခ်ီလာရင္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေကာက္သင့္တယ္။ အခု ဥပေဒၾကမ္းမွာပါတဲ့ အခြန္ႏႈန္းထားကေတာ့ ပံုမွန္ေဆာင္သူကို ခက္ေစၿပီး ေငြမည္းသမားေတြ ခ၀ါခ်ဖို႔ ပိုအားေပးထားတဲ့ပံုစံ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္” ဟု သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႀကိမ္ႏွင့္ ၀ါးလုပ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒၊ အေသးစား အလတ္စား လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္သူက “လစာ၀င္ေငြ က်ပ္သိန္း ၂၀ အထက္ရတဲ့သူက ငါးရာခုိင္ႏႈန္းက စေဆာင္ရတယ္။ ဘယ္ကရမွန္း မသိတဲ့ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ကေန ၅၀၀၀ အထိက ငါးရာခုိင္ႏႈန္း ေဆာင္လိုက္တာနဲ႔ ေငြျဖဴျဖစ္ၿပီ။ ပံုမွန္အခြန္ ေဆာင္ေနတဲ့ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စား လုပ္ငန္းေတြက်ေတာ့ ဒီႏွစ္ သိန္း ၁၀၀ အခြန္ေဆာင္ထားရင္၊ ေနာက္ႏွစ္ ၁၅၀ တိုးေကာက္တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ဆို ၂၀၀ အဲဒီလိုမ်ဳိး ႏွစ္တိုင္းတိုးတိုး ေကာက္တယ္။ အခြန္လံုး၀ မေဆာင္ပဲ ေရွာင္ထားတဲ့ ေငြ၊ မူးယစ္၊ သစ္၊ ေက်ာက္မ်က္ ေမွာင္ခိုထားတဲ့ေငြ၊ အဂတိ လိုက္စားထားတဲ့ ေငြေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ အခြန္ေလးနည္းနည္း ေပးလိုက္တာနဲ႔ ေငြျဖဴ တန္းျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေငြမည္းခ၀ါခ်ဖို႔ အားေပးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ရလမ္းမျပႏိုင္တဲ့ေငြေတြ အမ်ားအျပား ရွိတဲ့သူေတြအတြက္ ထြက္ေပါက္ႀကီး ေပးထားသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ႏွစ္တိုင္းမွန္မွန္ကန္ကန္ အခြန္ေဆာင္ေနတဲ့ သူေတြကို မေဆာင္ခ်င္ေအာင္ လုပ္သလို ျဖစ္ေနတဲ့ အခြန္ႏႈန္းေတြလို႔ သံုးသပ္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲမင္းေအာင္က “က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀၀၊ ၁၅၀၀၀ ဆိုတဲ့ ပမာဏက ရလမ္းမျပႏိုင္ဘူးဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒီေငြပမာဏဟာ ရလမ္းျပကို ျပႏိုင္ရပါမယ္။ ၂၀၁၀ ေလာက္မွာ ဒီပမာဏမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္ခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ အခုလို ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ ေခတ္၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေျပာင္းခဲ့တာ ငါးႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၂၀၁၆၊ ၂၀၁၇ မွာေတာ့ ရလမ္းမျပႏိုင္ဘူးဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။ က်ပ္သိန္း ၃၊ ၄၊ ၅၀၀ ေလာက္ကို ရလမ္းမျပႏိုင္တာ မ်ဳိးကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ က်ပ္သိန္း ေသာင္းဂဏန္းက ရလမ္းမျပႏိုင္ဘူး ဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီလိုရ လမ္းမျပႏိုင္တဲ့ ေငြေတြအေပၚ စည္းၾကပ္တဲ့ အခြန္ႏႈန္းက ပံုမွန္ေပးေဆာင္ ေနတဲ့သူေတြနဲ႔ တန္းတူျဖစ္ေနတယ္။ ပံုမွန္ေပးေဆာင္ေနတဲ့ သူေတြထက္ နည္းေနတယ္ ဆိုတာလည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ အဲဒီလုိ က်ပ္သိန္းေထာင္ေသာင္း ပမာဏဆိုရင္ အနည္းဆံုး ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္ကေနစၿပီး စည္းၾကပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီႏႈန္းအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ ရလမ္းမျပႏိုင္တဲ့ ေငြေတြရွိေနသူေတြ အတြက္ ေငြေၾကး ခ၀ါခ်ဖို႔ အခြင့္အေရး ပိုရမယ့္ အေနအထားလို႔ သံုးသပ္ရမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

စာအုပ် Download Myanmar Book စာအုပ် ဒေါင်းလု လုပ်ရန်

PDFဖိုင်တွေ တင်ပေးလိုက်ပြီဗျာ .. . အကြိုက်ဆွဲတော့ ကြိုက်နှစ်သက်သော စာရေးဆရာအမည်ကို ရွေးချယ်၍ ပေးထားသော link ပေါ်မှာ click တချက်ပေးလိုက်ပါ။ စာအုပ်များပေါ်ထွက်လာလိမ့်မယ် နှစ်သက်ရာ စာအုပ်ကို ရွေးချယ်ကာ download ပြုလုပ်ပါရန်... PDF ဖိုင် ဒေါင်းလုဒ်ဆွဲနည်းကို အောက်ဆုံးတွင်ဖော်ပြထားပါတယ်.. Browserကတဆင့်၀င်ပြီးဆွဲရတာကြောင့် Browserမှာ မြန်မာစာ မှန်သည်ဖြစ်စေ မမှန်သည်ဖြစ်စေ အဆင့်ဆင့်အတိုင်း ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ကြပါရန် အကြံပြုအပ်ပါတယ်... ကဗျာစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/BQyHLzoufQXPX ခင်ခင်ထူး https://yadi.sk/d/KtKuAcbXgVNmj ချစ်စံဝင်း https://yadi.sk/d/BU2XKZbugx9Ex ချစ်ဦးညို https://yadi.sk/d/rU4MkOd1gApsz ဂမ္ဘီရစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/dJEyZO6CfQXPZ စပ်စု https://yadi.sk/d/i4yJ56s8eut8i စွယ်စုံကျမ်း https://yadi.sk/d/FoE5markfQXPj စာအုပ်ပေါင်းစုံ https://yadi.sk/d/70hWsKVTfQXPf ဇာဂနာ https://yadi.sk/d/mZnPo9MafQXPm တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင် https://yadi.sk/d/8f3aw1u3fQXap တာရာမင်းဝေ https://yadi.sk/d/HnHuiehUfQXar ဒဂုန်ရွှေမျှား https://yadi.sk/d/zsjJwRs7fhdsq နတ်နွယ် https://yadi.sk/d/

တိုင်းရင်းသားပါတီတွေနဲ့ အပြိုင်ကြဲရမယ့် ပြည်နယ် ၇ ခု

  ၄ နိုဝင်ဘာ ၂၀၂၀ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SNLD ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, SNLD ထောက်ခံသူများ မဲဆွယ် လှည့်လည့်စဥ် မြန်မာနိုင်ငံက တိုင်းရင်းသားတွေ အများစုနေထိုင်ကြတဲ့ ပြည်နယ် ၇ခု က အမျိုးသားလွှတ်တော်နဲ့ ပြည်သူလွှတ်တော် မဲဆန္ဒနယ် ၁၈၀ ကျော်ဟာ ပါတီတစ်ရပ် အစိုးရဖွဲ့နိုင်ရေး အဆုံးအဖြတ်အတွက် အရေးပါတဲ့ မဲဆန္ဒနယ်တွေဖြစ်ပါတယ်။ လက်ရှိ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးရေချိန် အရ ၂၀၁၅ တုန်းကလို ပြည်နယ်တွေမှာ အာဏာရပါတီ အနိုင်မရနိုင်တော့ဘူးလို မှန်းဆမှုတွေရှိပြီး ဒေသတွင်းအားကောင်းတဲ့ တိုင်းရင်းသားပါတီတွေ စုစည်း ပြိုင်ဆိုင်လာမှုကြောင့် ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲမှာ မဲတွေကွဲခဲ့ရင်တော့ လွှတ်တော်ထဲကို အသင့်ရောက်နေတဲ့ တပ်မတော်သား ကိုယ်စားလှယ်တွေ နဲ့ မိတ်ဖက် ကြံ့ခိုင်ဖွံ့ဖြိုးရေးပါတီအတွက် ပြည်နယ်မဲတွေဟာ အခွင့်အလမ်းဖြစ်နိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်မှုတွေရှိနေပါတယ်။ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SAIONE LENG KHAN ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, ကိုယ်စားလှယ်လောင်း ၁၃၀ ကျော်နဲ့ ရှမ်းပြည်နယ်အတွင်း မြို့နယ် အတော်များများမှာ SNLD ဝင်ရောက်ယှဉ်ပြိုင် ချင်း၊ ကချင်၊ ကရင် နဲ့ မွန် တို့မှာ ဒေသခံတိုင်းရင်းသားပါတီတွေ ပေါင်းစည်းပြီး ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲကို ဝင်ပြိုင်ကြသလို ကယား၊ ရခိုင်နဲ့ ရှမ်းတို့မှာလည်း ဒ

ဘုရားေက်ာင္းတိုက္ခိုက္ခံရၿပီးေနာက္ ဖိလစ္ပိုင္က အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းမယ္လို႔ဆို

In this photo provided by WESMINCOM Armed Forces of the Philippines, a soldier views the site inside a Roman Catholic cathedral in Jolo (AAP) Hide Grid Image 1 / Video