ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ အေမရိ ကန္ျပည္ေထာင္စု၏ The Former Presidents Act သမၼတေဟာင္း မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒအေပၚ ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ေရးဆြဲထားျခင္းဟု ဆိုေသာ္ျငား ၎ဥပေဒ မူၾကမ္းတြင္ ပါရွိသည့္ အခန္း ၄ ကမူ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း မရွိသည္သာမက အမ်ိဳးသား ရင္ၾကား ေစ့ေရးအတြက္ ညီၫြတ္မွ်တေသာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းလည္း မဟုတ္ပါ။
အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္း အခန္း ၄ ေခါင္းစဥ္ “ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အေပၚ အကာအကြယ္ေပး ျခင္း” ပါ အပိုဒ္ ၁၀ တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ထမ္းေဆာ
င္ခဲ့သည့္ ကာလအတြင္း တာဝန္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းအား တရားစြဲဆိုျခင္းႏွင့္ အေရးယူျခင္းတို႔ မရွိေစရ” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ထြန္းကားေသာ လူ႔ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ဟူသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အစိုးရအဖြဲ႕ကို တာဝန္ခံရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္သည္ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းမႈကို ဥပေဒႏွင့္ အကာအကြယ္ယူရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေနျပည္ေတာ္အစိုးရက အကိုးအကားျပဳလုပ္သည့္ အေမရိကန္ ျပည္ ေထာင္စု၏ သမၼတတိုင္းသည္ ၎အစိုးရအဖြဲ႕၏ အေကာင္းအဆိုး မွန္သမွ်ကို တာဝန္ခံရ သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအ႐ႈပ္ေတာ္ပံု ဝါးတားဂိတ္ေဖာက္ထြင္းမႈေၾကာင့္ သမၼတ ရစ္ခ်တ္နစ္ဆင္ ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ေပးခဲ့ရျခင္းသည္ ဥပမာေကာင္းတခု ျဖစ္သည္။ တာဝန္မရွိေတာ့ သည့္ ေနာက္ပိုင္း သမၼတေဟာင္းတိုင္းကို ဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားအား ရစ္ခ်တ္နစ္ဆင္ကိုယ္တိုင္ က ေနာက္ပိုင္း တြင္ ျငင္းဆိုခဲ့ကာ အစိုးရေငြစုရန္အတြက္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့သည္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ တရားစြဲဆိုမႈ မရွိေစရဟူသည္ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ပဋိပကၡေျဖရွင္းရာတြင္ အမ်ား သေဘာတူညီမႈတရပ္သာ ျဖစ္သင့္သည္။ ျမန္မာျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ အမွန္တကယ္ လိုလားသည္မွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆက္ဆက္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မ်ားကို သင္ခန္းစာယူၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒျပဳေရးက႑မ်ား၌ အာဏာ အလြဲသံုးစားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေပးမည့္ ဥပေဒမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ယခုမူ ေနျပည္ေတာ္အစိုးရ အေနျဖင့္ အေမရိကန္သမၼတ ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဥပေဒကို ေလ့လာသည္ဆိုေသာ္ျငား ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း ၁၄ ကူးေျပာင္းေရးကာလျပဌာန္းခ်က္မ်ား ေခါင္းစဥ္ပါ ပုဒ္မ ၄၄၅ အရ ယခင္စစ္အစိုးရေဟာင္း ေခါင္းေဆာင္ မ်ားအား “တာဝန္အရ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ားအေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တရားစြဲဆိုျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မရွိေစရ” ဟု ျပဌာန္းထားမႈကိုသာ အေျချပဳထားပံုရသည္။ ႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာေရးအရၾကည့္လွ်င္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကဲ့သို႕ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝ ေသာႏိုင္ငံ မဟုတ္ေသးပါ။ ၅ ႏွစ္ တႀကိမ္ တိုးပြားလာမည့္ သမၼတေဟာင္း လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ခံစားခြင့္ အပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒ ျပဳေရးက႑မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလံုးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးပင္စင္ေပးပါက အေႂကြးပိေနေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ ဝန္ထပ္ပိေစမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ား သက္တမ္းျပည့္ပါက အၿငိမ္းစားခံစားခြင့္ကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ တာဝန္ယူရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အၿငိမ္းစားပင္စင္ေပးရန္မွာမူ ေစာလြန္းေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုၿခံဳေရး ဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကို အလ်င္စလို အတည္မျပဳဘဲ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ား အၾကား ေၾကလည္ေအာင္ ေဆြးေႏြးၾကရန္လိုၿပီး ႏိုင္ငံေရးပင္စင္ေပးရန္ ကိစၥအတြက္လည္း လက္ရွိ တည္ဆဲဥပေဒအား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ တာဝန္ခံမႈ ရွိရွိျဖင့္ ျပန္လည္စိစစ္သံုးသပ္ ၾကေစလိုေၾကာင္း တိုက္တြန္း ေရးသားအပ္ေပသည္။
င္ခဲ့သည့္ ကာလအတြင္း တာဝန္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းအား တရားစြဲဆိုျခင္းႏွင့္ အေရးယူျခင္းတို႔ မရွိေစရ” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ထြန္းကားေသာ လူ႔ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ဟူသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အစိုးရအဖြဲ႕ကို တာဝန္ခံရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္သည္ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းမႈကို ဥပေဒႏွင့္ အကာအကြယ္ယူရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေနျပည္ေတာ္အစိုးရက အကိုးအကားျပဳလုပ္သည့္ အေမရိကန္ ျပည္ ေထာင္စု၏ သမၼတတိုင္းသည္ ၎အစိုးရအဖြဲ႕၏ အေကာင္းအဆိုး မွန္သမွ်ကို တာဝန္ခံရ သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအ႐ႈပ္ေတာ္ပံု ဝါးတားဂိတ္ေဖာက္ထြင္းမႈေၾကာင့္ သမၼတ ရစ္ခ်တ္နစ္ဆင္ ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ေပးခဲ့ရျခင္းသည္ ဥပမာေကာင္းတခု ျဖစ္သည္။ တာဝန္မရွိေတာ့ သည့္ ေနာက္ပိုင္း သမၼတေဟာင္းတိုင္းကို ဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားအား ရစ္ခ်တ္နစ္ဆင္ကိုယ္တိုင္ က ေနာက္ပိုင္း တြင္ ျငင္းဆိုခဲ့ကာ အစိုးရေငြစုရန္အတြက္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့သည္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ တရားစြဲဆိုမႈ မရွိေစရဟူသည္ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ပဋိပကၡေျဖရွင္းရာတြင္ အမ်ား သေဘာတူညီမႈတရပ္သာ ျဖစ္သင့္သည္။ ျမန္မာျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ အမွန္တကယ္ လိုလားသည္မွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆက္ဆက္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မ်ားကို သင္ခန္းစာယူၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒျပဳေရးက႑မ်ား၌ အာဏာ အလြဲသံုးစားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေပးမည့္ ဥပေဒမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ယခုမူ ေနျပည္ေတာ္အစိုးရ အေနျဖင့္ အေမရိကန္သမၼတ ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဥပေဒကို ေလ့လာသည္ဆိုေသာ္ျငား ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း ၁၄ ကူးေျပာင္းေရးကာလျပဌာန္းခ်က္မ်ား ေခါင္းစဥ္ပါ ပုဒ္မ ၄၄၅ အရ ယခင္စစ္အစိုးရေဟာင္း ေခါင္းေဆာင္ မ်ားအား “တာဝန္အရ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ားအေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တရားစြဲဆိုျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မရွိေစရ” ဟု ျပဌာန္းထားမႈကိုသာ အေျချပဳထားပံုရသည္။ ႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာေရးအရၾကည့္လွ်င္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကဲ့သို႕ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝ ေသာႏိုင္ငံ မဟုတ္ေသးပါ။ ၅ ႏွစ္ တႀကိမ္ တိုးပြားလာမည့္ သမၼတေဟာင္း လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ခံစားခြင့္ အပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒ ျပဳေရးက႑မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလံုးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးပင္စင္ေပးပါက အေႂကြးပိေနေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ ဝန္ထပ္ပိေစမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ား သက္တမ္းျပည့္ပါက အၿငိမ္းစားခံစားခြင့္ကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ တာဝန္ယူရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အၿငိမ္းစားပင္စင္ေပးရန္မွာမူ ေစာလြန္းေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုၿခံဳေရး ဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကို အလ်င္စလို အတည္မျပဳဘဲ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ား အၾကား ေၾကလည္ေအာင္ ေဆြးေႏြးၾကရန္လိုၿပီး ႏိုင္ငံေရးပင္စင္ေပးရန္ ကိစၥအတြက္လည္း လက္ရွိ တည္ဆဲဥပေဒအား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ တာဝန္ခံမႈ ရွိရွိျဖင့္ ျပန္လည္စိစစ္သံုးသပ္ ၾကေစလိုေၾကာင္း တိုက္တြန္း ေရးသားအပ္ေပသည္။
Comments
Post a Comment