က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ဗမာျပည္ရွိရာ အရပ္မွ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကမာၻၾကီး၏ တဖက္ျခမ္းပိုုင္းသိုု႔ ေရာက္ေနလင့္ကစား ေဒၚစုု၏ ေဟာေျပာပြဲ ႏွင့္ ေဒသခံျပည္သူလူထုုႏွင့္ အေမးအေျဖတိုု႔ကိုု Facebook မွတဆင့္ အားလံုုးလုုိလိုု ၾကည့္ရူနားေထာင္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ သည္အတြက္လည္း ၄င္းသတင္းတိုု႔ကိုု အပင္ပန္းခံ
တင္ေပးေသာ ေက်ာက္တန္းျမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုုယ္စားလွယ္ေလာင္း ေဒၚေအးျမျမမ်ိဳး၊ ကိုုမတ္တင္ေဆြ၊ အမ်ိဳးသားဒီမုုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ တရားဝင္ ပင့္ကူဌာေနမွ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ တိုု႔ကိုု ေက်းဇူးတင္သည္။ ကေန႔ေခတ္တြင္ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈႏွင့္အတူ ကမာၻၾကီးသည္ ရြာၾကီးတရြာသဖြယ္ ျဖစ္လာျပီးလွ်င္ ကမာၻ႔ဟိုုဘက္ ႏွင့္ သည္ဘက္ ထုုတ္ခ်င္းေပါက္ ကူးလူးသိျမင္ေနႏိုုင္ျပီ ျဖစ္သည္။
ေဒၚစုု၏ ပင္မေဟာေျပာပြဲ ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပည္သူတိုု႔၏ အျပန္အလွန္ေမးခြန္းေမးပြဲ တိုု႔တြင္ တူညီေသာအခ်က္တခုုကိုု ေတြ႔ရသည္မွာ ျပည္သူတိုု႔သည္ ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္ ၄င္းတိုု႔ ေတာက္ေလ်ာက္ ၾကံဳေတြ႔လာခဲ့ရေသာ အခက္အခဲတိုု႔ကိုု တင္ျပၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ေဒၚစုုဆီမွ အေျဖမထြက္ခင္ ၄င္းတိုု႔တြင္ အေျဖသည္ ရွိျပီး ျဖစ္သည္၊ ျပည္သူလူထုု အားလံုုးလိုုလိုုမွ ရင္ဆိုုင္ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ အခက္အခဲဟူသည္မွာ စင္စစ္အားျဖင့္ “မတရားသျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ခံရျခင္း” (coercion) ပင္ ျဖစ္သည္။ သည္ေတာ့ သည္ေမးခြန္းေတြ၏ ဆိုုလိုုရင္းမွာ မတရားသျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ခံေနရျခင္းကိုု အျမဲလိုုလိုု ခံစားေနရေသာ အျဖစ္မွ ဘယ္ေတာ့မွ လြတ္ေျမာက္ႏုုိင္ပါလိမ့္မည္နည္းဟုု ေမးလိုုျခင္း၊ ေမးလုုိျခင္းဆိုုသည္ထက္ပင္ ေမးခြန္းေမးသူ ျပည္သူသည္ ေသာင္းတိုုက္ကၾကားဆိုုသလိုု အမ်ားသူငါအား ေၾကာ္ျငာသိၾကားေစလိုုျခင္း ျဖစ္သည္။
သည္ေတာ့ ေဒၚစုု၏ အေျဖမွာလည္း “သည္လိုု ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းေတြမွ လြတ္ေျမာက္ခ်င္တယ္ဆိုုရင္ အမ်ိဳးသားဒီမုုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကိုု မဲေပးၾကပါ”ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သည္တြင္ အလြန္တူညီေသာ အခ်က္တခုုကိုု ေတြ႔ရသည္ ဆုုိသည္မွာလည္း ယင္းအေျဖကိုု ၾကားရသည္ႏွင့္ ပရိသတ္၏ မ်က္ႏွာတိုု႔သည္ လြန္စြာ ရႊင္လန္းအားတက္ ျပံဳးေပ်ာ္သြားၾကသည္ ႏွင့္ အတူ လက္ခုုပ္ၾသဘာသံတိုု႔သည္ တေျဖာင္းေျဖာင္း ထြက္ေပၚလာ ဘဝဂၤမွ ျဗဟၼာၾကီးတိုု႔သည္ပင္ လန္႔ႏိုုးသြားေလာက္ႏိုုင္သည္။
ဘာေၾကာင့္ သည္အေျဖကိုုၾကားသည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုုသည္ အင္မတန္မွပင္ စိတ္ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္မႈ၊ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳမႈတိုု႔သည္ ျဖစ္ေပၚရသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ ေဒၚစုု၏ အေျဖသည္ ၄င္းတိုု႔အား မိမိအား ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ေနသူတိုု႔ကိုု အႏိုုင္ျပန္ရဖိုု႔ရန္ နည္းလမ္းကိုု အေၾကာင္းၾကားလိုုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူဆိုုသည္မွာ မိမိက အႏိုုင္ရျခင္းကိုု ဝမ္းေျမာက္တတ္ၾကပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိသည္ အႏိုုင္ရလိမ့္မည္ဟုု ၾကိဳတင္ေဟာကိန္းထုုတ္ေသာ သတင္း၊ ၾကိဳတင္အားေပးေသာ စကားတိုု႔ကိုု ႏွစ္ျခိဳက္ၾကပါသည္။
ဒါေပမယ့္ သည္မွာ က်ေနာ္ သတိျပဳမိလိုုက္ႏိုုင္ေသာ အခ်က္မွာ ေဒၚစုုက ေပးလိုုက္ေသာ အႏိုုင္ေအာင္ပြဲ သတင္းစကားတြင္ အႏိုုင္ေအာင္ပြဲ ဆိုုေသာ ပြဲသိမ္းရလဒ္ထက္ “အႏိုုင္ေအာင္ပြဲ” ကိုု ရယူရန္ နည္းလမ္း၏ တရားဓမၼသတ္ ႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း ကိုု ႏွစ္ျခိဳက္ျခင္းက သာ၍ပင္ အေရးၾကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲထည့္ၾကျခင္း ဆိုုသည္မွာ ျပည္သူလူထုုသည္ မိမိတိုု႔ မႏွစ္သက္ေသာ အစိုုးရကိုု ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းကိုု အသံုုးမျပဳ၊ ေသြးထြက္သံယိုုမရွိဘဲ ျငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္ ဖယ္ရွားပစ္လိုုက္ေသာ နည္းျဖစ္သည္။ ျပည္သူသည္ မိမိကိုု အႏိုုင္က်င့္သူတိုု႔ကိုု ျဗဟၼစိုုရ္တရားကိုု လက္ကိုုင္၍သာ ျပန္လည္ အႏိုုင္ရယူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေဒၚစုု၏ ရွမ္းျပည္ခရီး ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေလးခုုသည္ ႏိုုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ လက္မွတ္ေရးထိုုးမႈႏွင့္ အတူ အတည္ျဖစ္သြားျပီ ျဖစ္သည္။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုု တင္သြင္းေသာ ဆရာေတာ္ဆိုုသူက ဗမာတမ်ိဳးသားလံုုး အႏိုုင္ရယူႏိုုင္လိုုက္ျပီ ျဖစ္ေသာ ‘အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲ’ ကိုု ႏိုုင္ငံအဝွမ္း ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ က်င္းပသည္။ တမ်ိဳးသားလံုုး မိုုးလံုုးျခိမ့္ညံေအာင္ပြဲဟုု ၄င္းကဆိုုလိုုခ်င္သည္။ မည္သည့္ လက္ခုုပ္တီးသံမွ မၾကားရ။ ၄င္းဆရာေတာ္ဆိုုသူ နယ္လွည့္၍ ေအာင္ပြဲခံသဘင္ေတြ၊ အစည္းအေဝးေတြ က်င္းပမည္ဆိုုလွ်င္လည္း ဘယ္လိုုလူမ်ိဳးေတြက လက္ခုုပ္တီးၾကမည္ဆိုုသည္ကိုု ၾကည့္ခ်င္ပါသည္။ ေသခ်ာသည္မွာ လက္ခုုပ္သံ ခပ္အုပ္အုပ္ ထြက္လွ်င္ထြက္လာလိမ့္မည္။ လက္ခုုပ္တီးသူေတြမွာ ေဒၚစုု၏ အေမးအေျဖ အစည္းအေဝးမွာလိုု ဦးရစ္ေတြ ေခါင္းေပါင္းေတြကိုု လႊင့္ေျမွာက္၊ တကိုုယ္လံုုး ယိမ္းထိုုး၊ တမ်က္ႏွာလံုုး စပ္ျဖီး ဟီးထ ျပံဳးေပ်ာ္ေနလိမ့္မည္ကား မဟုုတ္။
သည္လိုုကြဲျပားေနမႈ၏ အေျဖကား ရွင္းလင္းလြန္းလွပါသည္။ ေဒၚစုက ေျပာေသာ ေအာင္ပြဲသည္ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ အလ်ဥ္းမရွိေသာ ေအာင္ပြဲ၊ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းကိုု အသံုုးမျပဳဘဲ ရယူမည့္ေအာင္ပြဲ၊ က်ေနာ္တိုု႔ ဗမာႏိုုင္ငံဟာ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ခံရျခင္းကိုု အသံုုးျပဳေနမႈကိုု ထာဝစဥ္ စြန္႔လႊတ္ ေအးခ်မ္းေတာ့မည့္ ေအာင္ပြဲ ျဖစ္သည္။ မ်ိဳးခ်စ္ဆရာေတာ္ဆိုုသူ၏ ေအာင္ပြဲဆိုုသည္မွာကား ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းတိုု႔ အတိျပြမ္းတီးေနေသာ ‘ေအာင္ပြဲ’၊ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းကိုု အသုုံးျပဳ၍သာလွ်င္ ရယူႏိုုင္ေသာ ‘ေအာင္ပြဲ’၊ က်ေနာ္တိုု႔ ဗမာႏိုုင္ငံဟာ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းကိုု အသံုုးခ်ေနမႈကိုု ထာဝစဥ္ လက္ကိုုင္ထားရွိလိုု႔၊ အၿငႇဳိးတရား ရန္မီးတရားတိုု႔ကုုိ ထာဝရပြားမ်ားေစမည့္ ‘ေအာင္ပြဲ’ ျဖစ္သည္။
သည္ေအာင္ပြဲ ႏွစ္ခုုတြင္ ပထမအမ်ိဳးအစားေအာင္ပြဲသည္ ျပည္သူလူထုုဟာ လူတဦးခ်င္းက မိမိဘာသာ ဆံုုးျဖတ္ႏိုုင္သည့္ ေအာင္ပြဲျဖစ္သည္။ ၄င္းျပည္သူ၏ ေအာင္ပြဲသည္ ၄င္းတဦးခ်င္း၏ မွန္ကန္ေသာ ေရြးခ်ယ္မႈကိုု ျပဳလုုပ္ႏိုုင္ျခင္းႏွင့္ ဆိုုင္သည္။ လူတဦးတေယာက္၏ ေရြးခ်ယ္မႈ မွန္ကန္ဖိုု႔ရန္ ဆိုုသည္မွာ လူတဦးဟာ စဥ္ဆက္မျပတ္ မိမိ၏ သီလသမာ၊ ပညာတိုု႔ကိုု မွ်တရင့္က်က္ေစရန္ ဘဝတေလွ်ာက္လံုုး စဥ္ဆက္မျပတ္ ၾကိဳးပမ္း ေလ့က်င့္သင္ယူ ရေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဒါမ်ိဳးေအာင္ပြဲမ်ိဳးဟာ ရရွိခဲ့လွ်င္ ဒါဟာ ထိုုျပည္သူတဦးသည္ မိမိကိုုယ္ကိုု ေအာင္ႏိုုင္ျခင္း ျဖစ္သည္၊ ေအာင္ပြဲအစစ္ ျဖစ္သည္။
ဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ မ်ိဳးေစာင့္ဆရာေတာ္ ဆိုုသူ၏ ေအာင္ပြဲသည္ကား “ႏိုင္ငံေတာ္”ကို အပိုင္စီးထားသူတို႕က ၎တို႕၏ အက်ိဳးစီးပြားအလို႕ငွာ ေရြးခ်ယ္ခ်မွတ္ေပးသည္ ဆိုုသည့္ လမ္းေၾကာင္းကိုု လိုုက္ျပီး က်ဳံးသြင္းခံတာသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းေအာင္ပြဲမ်ိဳးဟာ အစုုအဖြဲ႔၏ ဗလလက္ရံုုး၊ အာဏာလက္နက္တိုု႔ကိုု အားကိုုး၍သာ ရယူႏိုုင္သည့္ ေအာင္ပြဲ ျဖစ္သည္။ သူတဦးတေယာက္ဟာ မွ်တရင့္က်က္လာရမည့္အစား ငါတိုု႔မွာ အာဏာရွိရင္ ဘာမဆိုုလုုပ္လိုုရတယ္ဟုု “ငါ့အဖြဲ႔ တေကာေကာ” လာ ေစသည့္ ေအာင္ပြဲမ်ိဳးဟာ အမွန္တကယ္ေတာ့ ၄င္းအဖြဲ႔ဝင္ဆိုုသူသည္ စင္စစ္ မိမိကိုုယ္ကိုု မသိမေဝဖန္ႏိုုင္၊ အမိုုက္ေမွာင္က် ေမာဟပိတ္ဖံုုးေစျခင္းသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေအာင္ပြဲမဟုုတ္၊ ရူံးပြဲသာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
(ေဒါက္တာညိဳထြန္းသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေဘာ့စတြန္ျမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္လ်က္ ရွိေသာ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးဆိုင္ရာ ျမန္မာပညာရွင္တဦးျဖစ္သည္)
Comments
Post a Comment