ႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က
ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေရးဟူသည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ
၆(စ)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ တပ္မေတာ္၏ ႏိုင္ငံေရးပါဝင္မႈႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၌ အ သာစီးရရွိမႈတို႔၏ ဇာစ္ျမစ္ျဖစ္ သည္။ တပ္မေတာ္သည္
လႊတ္ ေတာ္ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေလးပံုတစ္ပံု ကိုယ္စားျပဳမႈကို က်စ္က်စ္ပါ ေအာင္
ဆုပ္ကိုင္ထားျခင္းထက္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊
ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ျပည္ တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔တြင္ ဇာတ္
စီးဦးေဆာင္ႏိုင္ေရးကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသင့္သည္။
တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္း ေအာင္လိႈင္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၇ ရက္တြင္ ဘီဘီစီ ျမန္မာသတင္းဌာနႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းစဥ္ တုိင္းျပည္၏ ႏုိင္ငံ ေရးအေျခအေနႏွင့္ လက္နက္ ကိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ အေျခ အေနတို႔အေပၚမူတည္ၿပီး တည္ ၿငိမ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ အာမခံခ်က္ရွိ မႈတုိ႔အေပၚ တည္မွီလ်က္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္မည္ ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ‘‘ခင္ဗ်ား ေျပာတဲ့အခ်က္ထဲမွာ ဒီဥပေဒျပင္ ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ရွိမလားဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ရွိတယ္လို႔ေျပာ ႏိုင္တာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပင္မလဲဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေစာေစာက ကြၽန္ေတာ္ခင္ဗ်ားကိုရွင္းျပတဲ့သမုိင္းရဲ႕ အေျခအေနေတြကို ရွင္းျပတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေပါ့။ လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြ ကြၽန္ေတာ္ရွင္းျပတယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ရွင္းျပခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ အေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ထိတည္ ၿငိမ္မႈရသလဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရသလဲ၊ အာမခံခ်က္ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဒီအေပၚမွာတည္တယ္’’ဟု တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
တည္ၿငိမ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ အာမခံခ်က္ရွိမႈတုိ႔ကို လက္ေတြ႕ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးတြင္ ထိေရာက္အလုပ္ျဖစ္မည့္ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈ၊ ႏုိင္ငံေရး သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းျပေျမပံုတို႔သည္ ေသာ့ခ်က္ က်မည္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ၊ အျပန္အလွန္အသိ အမွတ္ျပဳမႈ၊ တန္းတူရည္တူရွိမႈ တို႔အေပၚ အေျချပဳသည့္ ႏုိင္ငံ ေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွ သည္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတူညီခ်က္ ဆီသို႔ အခ်ိန္ဇယားရွိရွိ ခ်ဥ္းကပ္ ႏုိင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ႏုိင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ား တြင္ အႀကိတ္အနယ္ေဆြးေႏြး၊ အျပန္အလွန္ အေလွ်ာ့အတင္း၊ အေပးအယူလုပ္ႏုိင္မွသာ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲသည္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူလူထုတစ္ ရပ္လံုးကို လႊမ္းၿခံဳႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး တုိင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုတစ္ ရပ္လံုး ထမ္းပိုးထားရသည့္ ဆင္း ရဲမြဲေတမႈဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးကို ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ ဘက္စံုေထာင့္ စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးဆီ ဦးတည္ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
မ်က္ေမွာက္ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္၊ တုိင္းရင္းသားပါတီ မ်ားအပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ မ်ား၊ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုးပါဝင္ သည့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုညီလာခံ ကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြး ပြဲႀကီးသည္သာ သူႏိုင္ကိုယ္ႏုိင္ ထြက္ေပါက္၊ ႐ႈံးသူမရွိ ႏုိင္သူသာရွိသည့္ ထြက္ေပါက္ကို လမ္းျပ ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေအးခဲေတာင့္ တင္းေနဆဲ အရပ္ဘက္- စစ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးကို ပိုမိုအသက္ဝင္၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာေစႏုိင္မည္ျဖစ္ သည္။
ႏုိင္ငံေရး စားပြဲဝိုင္းေဆြး ေႏြးပြဲမ်ားအလြန္ ကာလတြင္ ႏုိင္ငံ ေရးသေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးလမ္းျပေျမပံုသစ္ကို မျဖစ္မေန ေရးဆြဲအတည္ျပဳႏုိင္မွသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ ဗေလာင္းဗလဲ နည္းသည္ထက္နည္းလာမည္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း (၁၂)မွာ ေပးထားေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မဲေပး ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ ေရးႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ ဗီတိုရွိ သည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို တပ္ မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ ဘီဘီစီျမန္မာ သတင္းဌာနႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ ‘‘အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး မဲေပးခဲ့တာကေတာ့ အခန္း(၁၂)မွာေပးထားတဲ့ ျပ႒ာန္း ခ်က္အရ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မဲေပးခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ဗီတိုလို႔ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ေျပာမရပါဘူး’’ဟု ဗိုလ္ ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခ ခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ အရ တပ္ မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံျခင္းမရွိလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ မည္သည့္ပုဒ္မ ကိုမွ ျပင္ဆင္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အေနအထားအား အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုမည္ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ ဗီတိုအာဏာကို စြဲကိုင္ထားသည့္ သေဘာအျပည့္အဝသက္ေရာက္ ေနသည္မွာ ဖံုးမရ၊ ဖိမရေသာ အခင္းအက်င္းပင္ျဖစ္သည္။
တုိင္းျပည္က ျပည္သူလူထု အတြက္ အာမခံခ်က္ရွိၿပီဆုိလွ်င္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္လည္း သူရွိ သင့္ရွိထိုက္ေသာေနရာမွာရွိမည္ ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္ လိႈင္က အာမခံေျပာၾကားခဲ့သည္။ ‘‘တုိင္းျပည္က ျပည္သူလူထု အ တြက္ အာမခံခ်က္ရွိၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္အေနနဲ႔ကလည္း သူရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ေနရာ မွာပဲရွိမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္ အာ
မခံၿပီးေျပာႏုိင္ပါတယ္’’ဟု ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေရးကို ေရွး႐ႈလ်က္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနရသည္ဟုဆို လွ်င္ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားအစစ္အမွန္ကို ေစာေၾကာဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ျပည္သူလူထုအတြက္ အာ မခံခ်က္ရွိ၊ မရွိႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တပ္ မေတာ္အေနျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ အဆံုးအျဖတ္ျပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ေနျခင္းထက္ တပ္မေတာ္ ၏ ႏုိင္ငံေရးတြင္ပါဝင္ပတ္သက္ မႈအေပၚ ျပည္သူလူထု၏ဆႏၵ သေဘာထားရယူၿပီး အဆံုးအျဖတ္ျပဳႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုေၾကာင္း က်ိဳးေလ်ာ္ကန္မည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အာမခံခ်က္ဟု အေၾကာင္းျပၿပီး ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ပါဝင္ေနမည္ဆုိလွ်င္ေၾကာင္း က်ိဳးဆီေလ်ာ္မႈ လံုးလံုးရွိမည္မဟုတ္ေပ။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိေသာ္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီစပ္ကူးမပ္ကူး တြင္ အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနည္းတူ၊ ဗ်ဴဟာေျမာက္ေသာ့ခ်က္က် အေရးပါသည့္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၌ ဗီတိုအသြင္အသာစီးရယူမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လက္ငင္းႏုိင္ငံေရးပါဝင္ေနမႈကို ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္မည္ဆုိလွ်င္ အရပ္ဘက္၊ စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရးကြာဟမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ ခ်ၿပီး ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးတို႔ကို ပိုမိုအားေကာင္း ေမာင္းသန္ေစႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး တိုက္တြန္းေဆာ္ဩလိုက္ရ ပါသည္။။
တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္း ေအာင္လိႈင္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၇ ရက္တြင္ ဘီဘီစီ ျမန္မာသတင္းဌာနႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းစဥ္ တုိင္းျပည္၏ ႏုိင္ငံ ေရးအေျခအေနႏွင့္ လက္နက္ ကိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ အေျခ အေနတို႔အေပၚမူတည္ၿပီး တည္ ၿငိမ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ အာမခံခ်က္ရွိ မႈတုိ႔အေပၚ တည္မွီလ်က္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္မည္ ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ‘‘ခင္ဗ်ား ေျပာတဲ့အခ်က္ထဲမွာ ဒီဥပေဒျပင္ ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ရွိမလားဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ရွိတယ္လို႔ေျပာ ႏိုင္တာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပင္မလဲဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေစာေစာက ကြၽန္ေတာ္ခင္ဗ်ားကိုရွင္းျပတဲ့သမုိင္းရဲ႕ အေျခအေနေတြကို ရွင္းျပတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေပါ့။ လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြ ကြၽန္ေတာ္ရွင္းျပတယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ရွင္းျပခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ အေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ထိတည္ ၿငိမ္မႈရသလဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရသလဲ၊ အာမခံခ်က္ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဒီအေပၚမွာတည္တယ္’’ဟု တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
တည္ၿငိမ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ အာမခံခ်က္ရွိမႈတုိ႔ကို လက္ေတြ႕ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးတြင္ ထိေရာက္အလုပ္ျဖစ္မည့္ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈ၊ ႏုိင္ငံေရး သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းျပေျမပံုတို႔သည္ ေသာ့ခ်က္ က်မည္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ၊ အျပန္အလွန္အသိ အမွတ္ျပဳမႈ၊ တန္းတူရည္တူရွိမႈ တို႔အေပၚ အေျချပဳသည့္ ႏုိင္ငံ ေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွ သည္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတူညီခ်က္ ဆီသို႔ အခ်ိန္ဇယားရွိရွိ ခ်ဥ္းကပ္ ႏုိင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ႏုိင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ား တြင္ အႀကိတ္အနယ္ေဆြးေႏြး၊ အျပန္အလွန္ အေလွ်ာ့အတင္း၊ အေပးအယူလုပ္ႏုိင္မွသာ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲသည္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူလူထုတစ္ ရပ္လံုးကို လႊမ္းၿခံဳႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး တုိင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုတစ္ ရပ္လံုး ထမ္းပိုးထားရသည့္ ဆင္း ရဲမြဲေတမႈဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးကို ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ ဘက္စံုေထာင့္ စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးဆီ ဦးတည္ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
မ်က္ေမွာက္ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္၊ တုိင္းရင္းသားပါတီ မ်ားအပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ မ်ား၊ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုးပါဝင္ သည့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုညီလာခံ ကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးစားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြး ပြဲႀကီးသည္သာ သူႏိုင္ကိုယ္ႏုိင္ ထြက္ေပါက္၊ ႐ႈံးသူမရွိ ႏုိင္သူသာရွိသည့္ ထြက္ေပါက္ကို လမ္းျပ ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေအးခဲေတာင့္ တင္းေနဆဲ အရပ္ဘက္- စစ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးကို ပိုမိုအသက္ဝင္၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာေစႏုိင္မည္ျဖစ္ သည္။
ႏုိင္ငံေရး စားပြဲဝိုင္းေဆြး ေႏြးပြဲမ်ားအလြန္ ကာလတြင္ ႏုိင္ငံ ေရးသေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးလမ္းျပေျမပံုသစ္ကို မျဖစ္မေန ေရးဆြဲအတည္ျပဳႏုိင္မွသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ ဗေလာင္းဗလဲ နည္းသည္ထက္နည္းလာမည္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း (၁၂)မွာ ေပးထားေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မဲေပး ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ ေရးႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ ဗီတိုရွိ သည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို တပ္ မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ ဘီဘီစီျမန္မာ သတင္းဌာနႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ ‘‘အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး မဲေပးခဲ့တာကေတာ့ အခန္း(၁၂)မွာေပးထားတဲ့ ျပ႒ာန္း ခ်က္အရ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မဲေပးခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ဗီတိုလို႔ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ေျပာမရပါဘူး’’ဟု ဗိုလ္ ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခ ခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ အရ တပ္ မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံျခင္းမရွိလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ မည္သည့္ပုဒ္မ ကိုမွ ျပင္ဆင္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အေနအထားအား အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုမည္ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ ဗီတိုအာဏာကို စြဲကိုင္ထားသည့္ သေဘာအျပည့္အဝသက္ေရာက္ ေနသည္မွာ ဖံုးမရ၊ ဖိမရေသာ အခင္းအက်င္းပင္ျဖစ္သည္။
တုိင္းျပည္က ျပည္သူလူထု အတြက္ အာမခံခ်က္ရွိၿပီဆုိလွ်င္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္လည္း သူရွိ သင့္ရွိထိုက္ေသာေနရာမွာရွိမည္ ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္ လိႈင္က အာမခံေျပာၾကားခဲ့သည္။ ‘‘တုိင္းျပည္က ျပည္သူလူထု အ တြက္ အာမခံခ်က္ရွိၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္အေနနဲ႔ကလည္း သူရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ေနရာ မွာပဲရွိမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္ အာ
မခံၿပီးေျပာႏုိင္ပါတယ္’’ဟု ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေရးကို ေရွး႐ႈလ်က္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနရသည္ဟုဆို လွ်င္ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားအစစ္အမွန္ကို ေစာေၾကာဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ျပည္သူလူထုအတြက္ အာ မခံခ်က္ရွိ၊ မရွိႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တပ္ မေတာ္အေနျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ အဆံုးအျဖတ္ျပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ေနျခင္းထက္ တပ္မေတာ္ ၏ ႏုိင္ငံေရးတြင္ပါဝင္ပတ္သက္ မႈအေပၚ ျပည္သူလူထု၏ဆႏၵ သေဘာထားရယူၿပီး အဆံုးအျဖတ္ျပဳႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုေၾကာင္း က်ိဳးေလ်ာ္ကန္မည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အာမခံခ်က္ဟု အေၾကာင္းျပၿပီး ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ပါဝင္ေနမည္ဆုိလွ်င္ေၾကာင္း က်ိဳးဆီေလ်ာ္မႈ လံုးလံုးရွိမည္မဟုတ္ေပ။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိေသာ္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီစပ္ကူးမပ္ကူး တြင္ အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနည္းတူ၊ ဗ်ဴဟာေျမာက္ေသာ့ခ်က္က် အေရးပါသည့္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၌ ဗီတိုအသြင္အသာစီးရယူမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လက္ငင္းႏုိင္ငံေရးပါဝင္ေနမႈကို ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္မည္ဆုိလွ်င္ အရပ္ဘက္၊ စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရးကြာဟမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ ခ်ၿပီး ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးတို႔ကို ပိုမိုအားေကာင္း ေမာင္းသန္ေစႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး တိုက္တြန္းေဆာ္ဩလိုက္ရ ပါသည္။။
Comments
Post a Comment