■ ဦးေအးသာေအာင္
(ရခုိင္အမ်ိဳးသားပါတီ)
မေန႔က လႊတ္ေတာ္မွာ တပ္မေတာ္သားေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တီဗီြကေန ၾကည့္လုိက္ရပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒါက ပထမအႀကိမ္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အံ့ေတာ့ မအံ့ၾသေတာ့ဘူးေပါ့။ အစတုန္းကလည္းပဲ ဒီတပ္မေတာ္သား
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ဒီ
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံသည္ ျပင္စရာမလုိဘူး။ နဂုိအတုိင္းထားရမယ္လုိ႔ အရင္ကတည္းက
လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာလည္းပဲ တင္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္းပဲ
အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ဒီ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္သူေတြက ၉၂ ဒသမ
ဘယ္ေလာက္နဲ႔ အတည္ျပဳထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျပင္ဖုိ႔မလုိဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္
ေနျပည္ေတာ္မွာ သမၼတရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ ေတြ႔ၾကတဲ့ ဆုံၾကတဲ့ အခါမွာလည္း
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေျပာတာက သူ႔အေနနဲ႔ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံကုိ မျပင္ဘူးလုိ႔ ေျပာတာ
မဟုတ္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပုံဆုိင္ရာ ျပင္ဆင္ေရးဆုိင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအတုိင္း
ျပင္ပါလုိ႔ေျပာတယ္။ အဲေတာ့ ဒါေတြကုိ အရင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၾကားၿပီးသား၊
သိၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ
ျပင္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ အရာထင္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ အန္ကယ္တုိ႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ မီဒီယာကေနတစ္ဆင့္ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ ေျဖၾကားခဲ့ၿပီးၿပီ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အခု ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ၇၅
ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ကေန ေထာက္ခံရမယ္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲမွာလည္းပဲ မဲဆႏၵေပးပုိင္ခြင့္ရွိသူ
၅၀ ေက်ာ္ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေထာက္ခံမွ ျပင္ဆင္လုိ႔ရမယ္ဆုိတာေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္
တပ္မေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား မပါဘဲနဲ႔ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံကုိ ျပင္လုိ႔မရဘူးဆုိတာက
ထင္ရွားတယ္။ ဒီေတာ့ တပ္မေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနနဲ႔ေရာ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ေရာ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံကုိ အခုအခ်ိန္မွာ ျပင္ဖုိ႔မလုိဘူး။
မျပင္သင့္ဘူး။ နဂုိအတုိင္းပဲ ထားရမယ္လုိ႔ ေျပာတာေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္တို႔
ၾကားခဲ့ၿပီးၿပီ။ အခုလည္းထပ္ၿပီးေတာ့ ၾကားရေတာ့မွာ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံကုိ
တပ္မေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား သေဘာမတူရင္ ျပင္ဖုိ႔၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မရွိရင္
ျပင္လုိ႔မရဘူးဆုိတာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က
ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္ဖုိ႔၊ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲဖုိ႔၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ
ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႔ဆိုရင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံကုိ ျပင္မွျဖစ္မယ္။ မျပင္ရင္ေတာ့
တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေရွ႕ဆက္မယ့္ ခရီးက အဆင္မေျပဘူး ဆုိတာကုိလည္း သုံးသပ္တယ္။ အခုက
အဓိကက်တဲ့ ပုဒ္မေတြကို ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ သိပ္မလြယ္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္မွာ
ျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီက ပုဒ္မေပါင္း ၂၀၀ ေလာက္ကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႔တင္တယ္။ ဗဟုိေကာ္မတီက
ပုဒ္မ ၃၀ ေလာက္ကုိပဲ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ တင္ျပတာမ်ိဳးေတြကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါသည္ပင္လွ်င္ တကယ့္တကယ္မွာ
တုိင္းျပည္ဟာ လုိအပ္တဲ့ ျပည္သူေတြေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့
ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႔အတြက္ ၂၀၁၅
ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္ခင္မွာ တခ်ဳိ႕အေရးႀကီးတဲ့ အပုိဒ္ေတြ၊ ပုဒ္မေတြကုိ
ျပင္ဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာက ပုိလုိ႔ ေသခ်ာသြားၿပီလုိ႔ ေျပာခ်င္တယ္။
ဒါ့အျပင္ ၂၀၁၅ ဟုိဘက္မွာလည္းပဲ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဖုိ႔နဲ႔ အဓိက
တုိင္းျပည္အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဖုိ႔ ဆုိတာက မေသခ်ာမေရရာတဲ့ သေဘာမွာ ရွိတယ္လုိ႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္။မေန႔က လႊတ္ေတာ္မွာ တပ္မေတာ္သားေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တီဗီြကေန ၾကည့္လုိက္ရပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒါက ပထမအႀကိမ္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အံ့ေတာ့ မအံ့ၾသေတာ့ဘူးေပါ့။ အစတုန္းကလည္းပဲ ဒီတပ္မေတာ္သား
■ ကုိထင္ေက်ာ္ေအး
(လႊတ္ေတာ္ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရး - ပြင့္လင္းျမန္မာ့ေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕/လက္ေထာက္ဒါ႐ုိက္တာ)
“ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပထမေန႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အပုိင္းသုံးပုိင္း သြားခြဲတာေတြ႕ရတယ္။ အဓိက ၅၉ (စ) နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေနာက္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဓိက ေဆြးေႏြးတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီသမၼတနဲ႔ ဒုသမၼတေလာင္းဟာ ဒီလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အပုိင္းကုိ ေဆြးေႏြးတယ္။ အဲဒီ့ သုံးခုထဲမွာဆုိရင္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အလားအလာ အမ်ားဆုံးကေတာ့ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြကလည္း သိပ္စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ အတုိက္အခံ NLD တုိ႔ ဘာတုိ႔ကလည္း စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ဒီသမၼတ၊ ဒုသမၼတေလာင္းကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြထဲကပဲ ေရြးရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အလားအလာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာက ေနာက္ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးမွာလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ ရတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၅၉ (စ) ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ နည္းေနတဲ့အပုိင္းမွာေတာ့ ေတြ႔ရတယ္။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈအပိုင္းက ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ၅၉ (စ) ကုိ သူတုိ႔ လုံး၀ျငင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကုိ သူတုိ႔ ျငင္းတယ္။ သူတုိ႔ အဲဒီႏွစ္ခုကုိ အဓိက ျငင္းသြားတယ္။ သမၼတကုိ လႊတ္ေတာ္ထဲက ခန္႔အပ္၊ မခန္႔အပ္ဆုိတဲ့ ကိစၥကုိ သူတို႔မေျပာဘူး။ ဟုိႏွစ္ခုမွာေတာ့ သူတို႔ အဲဒီဟာကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ကုိ ျငင္းေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီ့ ႏွစ္ခုစလုံးကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ မသင့္ေသးဘူးလုိ႔ ျငင္းတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးက အခုျပင္တဲ့ ဥပေဒက အရင္ဖြဲ႕စည္းပုံအတုိင္းပဲ သြားမွာဆုိေတာ့ ဒီျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒမွာကုိက ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း Majority က လုိေနတုန္းပဲ။ ေျပာစရာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ၄၃၆ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္လည္း ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခုိင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီဘက္က အမ်ားစုပါတဲ့ ဒီေကာ္မတီက ဆြဲလုိက္တာက ၾကားခ်ၿပီးေတာ့ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းလို႔ ဆြဲလုိက္တာလုိ႔ ျမင္တယ္။ ဒီဘက္က မျပင္ဘူး ဆုိတာလည္း မျဖစ္ေအာင္ ျပင္တဲ့အခါမွာလည္း အမ်ားႀကီး အေျပာင္းအလဲ မျဖစ္ေအာင္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဆုိၿပီးေတာ့ ၾကားခ်ၿပီးေတာ့ ဆြဲလုိက္တယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ျမင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာကုိ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေတြဘက္ကုိ ဘယ္ေလာက္အထိ နားခ်ႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္”
“ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပထမေန႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အပုိင္းသုံးပုိင္း သြားခြဲတာေတြ႕ရတယ္။ အဓိက ၅၉ (စ) နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေနာက္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဓိက ေဆြးေႏြးတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီသမၼတနဲ႔ ဒုသမၼတေလာင္းဟာ ဒီလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အပုိင္းကုိ ေဆြးေႏြးတယ္။ အဲဒီ့ သုံးခုထဲမွာဆုိရင္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အလားအလာ အမ်ားဆုံးကေတာ့ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြကလည္း သိပ္စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ အတုိက္အခံ NLD တုိ႔ ဘာတုိ႔ကလည္း စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ဒီသမၼတ၊ ဒုသမၼတေလာင္းကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြထဲကပဲ ေရြးရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အလားအလာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာက ေနာက္ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးမွာလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ ရတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၅၉ (စ) ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ နည္းေနတဲ့အပုိင္းမွာေတာ့ ေတြ႔ရတယ္။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈအပိုင္းက ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ၅၉ (စ) ကုိ သူတုိ႔ လုံး၀ျငင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကုိ သူတုိ႔ ျငင္းတယ္။ သူတုိ႔ အဲဒီႏွစ္ခုကုိ အဓိက ျငင္းသြားတယ္။ သမၼတကုိ လႊတ္ေတာ္ထဲက ခန္႔အပ္၊ မခန္႔အပ္ဆုိတဲ့ ကိစၥကုိ သူတို႔မေျပာဘူး။ ဟုိႏွစ္ခုမွာေတာ့ သူတို႔ အဲဒီဟာကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ကုိ ျငင္းေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီ့ ႏွစ္ခုစလုံးကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ မသင့္ေသးဘူးလုိ႔ ျငင္းတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးက အခုျပင္တဲ့ ဥပေဒက အရင္ဖြဲ႕စည္းပုံအတုိင္းပဲ သြားမွာဆုိေတာ့ ဒီျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒမွာကုိက ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း Majority က လုိေနတုန္းပဲ။ ေျပာစရာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ၄၃၆ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္လည္း ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခုိင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီဘက္က အမ်ားစုပါတဲ့ ဒီေကာ္မတီက ဆြဲလုိက္တာက ၾကားခ်ၿပီးေတာ့ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းလို႔ ဆြဲလုိက္တာလုိ႔ ျမင္တယ္။ ဒီဘက္က မျပင္ဘူး ဆုိတာလည္း မျဖစ္ေအာင္ ျပင္တဲ့အခါမွာလည္း အမ်ားႀကီး အေျပာင္းအလဲ မျဖစ္ေအာင္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဆုိၿပီးေတာ့ ၾကားခ်ၿပီးေတာ့ ဆြဲလုိက္တယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ျမင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာကုိ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေတြဘက္ကုိ ဘယ္ေလာက္အထိ နားခ်ႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္”
■ ဦးစုိင္းလိတ္
(ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ၊ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္)
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ လူထုဆႏၵနဲ႔အညီ ေရးဆြဲထားတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ တစ္ကမၻာလုံး သိတယ္။ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး သိတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ ဘယ္သူမွလက္မခံႏုိင္တဲ့ ကိစၥပါ။ အရွိတရားပါ ဒါကေတာ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ လူထုရဲ႕ဆႏၵကို ကုိယ္စားမျပဳတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျပင္ကိုျပင္ရမယ္။ တတ္ႏုိင္ရင္ အသစ္ေရးဆြဲရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ ဒီမုိကေရစီကုိလည္းပဲ ကုိယ္စားမျပဳဘူး။ ဒီမုိကေရစီ စံႏႈန္းနဲ႔လည္း မကုိက္ညီဘူး။ တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြ လုိအပ္ေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆုိတာ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း ျပင္ကိုျပင္ရမယ္။ ဒီလုိပဲ သေဘာထား ရွိတယ္။ အဲဒီ ျပင္ဆင္ဖုိ႔အတြက္ကိုလည္း အခု လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေနတဲ့ SNLD ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုကုိယ္စားလွယ္ ေျခာက္ေယာက္ရွိတယ္။ သူတုိ႔ကို တာ၀န္ေပးထားၿပီးၿပီ။
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္႐ုံနဲ႔ မၿပီးျပတ္တဲ့ အပုိင္းေတြ ရွိပါတယ္။ လုံး၀ျပင္လုိ႔မရေအာင္ သူတုိ႔က ေဘာင္ခတ္ထားၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ အခု ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကေန ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့တယ္ဆုိေပမယ့္လုိ႔ မဲေပးခြင့္ရွိေသာ လႊတ္ေတာ္တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသူလုိ႔ ေရးထားတာကို။ အကယ္၍ လႊတ္ေတာ္တက္ေရာက္သူလုိ႔ဆုိရင္ တစ္မ်ဳိး။ ခြင့္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ပုိေနတယ္။ ဒါက တစ္ပုိင္း။ ဒါက ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွာ တပ္မေတာ္က မပါဘဲနဲ႔ ဘယ္လုိမွ ေအာင္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ တပ္မေတာ္က ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူထားၿပီးၿပီ။ က်န္တဲ့ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ၇၀ ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါက ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အခန္းက႑မွာလည္း ဒီလုိခက္ခဲေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ဳိး မရွိသေလာက္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ တပ္မေတာ္မပါဘဲနဲ႔ မျပင္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ တပ္မေတာ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ဦးမွာ။ အဲဒီ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္ဟာ ဒီမုိကေရစီ နည္းက်မယ္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို ဦးတည္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ရွိပါတယ္။ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲကေန ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အေျခခံရမယ့္မူမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႔ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ ဒီလႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ယူထားတဲ့ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာ့သြားၿပီးေတာ့မွ လူထုဆႏၵကုိ လုိက္ေလ်ာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ အလားအလာေကာင္းေတြ ထြက္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လက္ရွိအေျခအေနအရေတာ့ အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီေသးဘူး။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာတဲ့ အကူးအေျပာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေပ်ာ့ေျပာင္းဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။ ဥပမာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူေနရာကေန ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း(သို႔မဟုတ္) ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ယူမလား။ အခုဟာက ပထမသက္တမ္း ကုန္ေတာ့မယ္။ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ရာခုိင္ႏႈန္း လုံး၀မေလွ်ာ့ဘူး။ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို အျပည့္ယူထားၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္က ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာဖုိ႔ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္က ေျပာင္းခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိဖုိ႔ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီစိတ္ရွိမွသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသားျပည္သူအားလုံး အသက္႐ႈေခ်ာင္မွာပါ။
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ၄၃၆ ကို မျပင္ရင္ ဘယ္လုိမွကို ေရွ႕ဆက္သြားလုိ႔ မရဘူး။ ၄၃၆ ကို လက္ရွိျပင္ထားတဲ့ အေနအထားကလည္း ဘယ္လုိမွကို လက္သင့္ခံႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိေသးဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တုိင္ရဲ႕ သားသမီးက ႏုိင္ငံျခားသား ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါကို ျဖဳတ္မေပးဘူး။ သူတုိ႔ျဖဳတ္ေပးတဲ့ သားသမီးနဲ႔ သမတ္က အျခားအျခားေသာ သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ရည္ညႊန္းၿပီး တင္တာပဲရွိတယ္။ ေနာက္ဗဟိုခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ အေရွ႕မွာေတာ့ ဖြင့္ထားတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ အခ်င္းခ်င္းက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္တဲ့သူကို သမၼတက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ရမယ္ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၆၄ မွာ ျပန္ၿပီး ျပ႒ာန္းထားတာက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ၀န္ႀကီးကိုေသာ္ လည္းေကာင္း သမၼတအေနနဲ႔ အရည္အခ်င္း မျပည္မီဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္တာနဲ႔ သူက ျဖဳတ္ခြင့္ရွိျပန္တယ္။ ဒါက သမၼတကို အျမဲတမ္း တာ၀န္ခံေနရမယ္။ သမၼတ ႀကိဳးဆြဲရာကို လုိက္ေနရမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို ျပတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ အခု ဥပေဒၾကမ္းျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးကိစၥဟာ အေပၚယံ ေရႊမႈန္ၾကဲထားတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ လုံး၀ လူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ ထိေရာက္တဲ့ ျပင္ဆင္မႈမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ လူထုဆႏၵနဲ႔အညီ ေရးဆြဲထားတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ တစ္ကမၻာလုံး သိတယ္။ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး သိတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ ဘယ္သူမွလက္မခံႏုိင္တဲ့ ကိစၥပါ။ အရွိတရားပါ ဒါကေတာ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ လူထုရဲ႕ဆႏၵကို ကုိယ္စားမျပဳတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျပင္ကိုျပင္ရမယ္။ တတ္ႏုိင္ရင္ အသစ္ေရးဆြဲရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ ဒီမုိကေရစီကုိလည္းပဲ ကုိယ္စားမျပဳဘူး။ ဒီမုိကေရစီ စံႏႈန္းနဲ႔လည္း မကုိက္ညီဘူး။ တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြ လုိအပ္ေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆုိတာ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း ျပင္ကိုျပင္ရမယ္။ ဒီလုိပဲ သေဘာထား ရွိတယ္။ အဲဒီ ျပင္ဆင္ဖုိ႔အတြက္ကိုလည္း အခု လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေနတဲ့ SNLD ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုကုိယ္စားလွယ္ ေျခာက္ေယာက္ရွိတယ္။ သူတုိ႔ကို တာ၀န္ေပးထားၿပီးၿပီ။
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္႐ုံနဲ႔ မၿပီးျပတ္တဲ့ အပုိင္းေတြ ရွိပါတယ္။ လုံး၀ျပင္လုိ႔မရေအာင္ သူတုိ႔က ေဘာင္ခတ္ထားၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ အခု ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကေန ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့တယ္ဆုိေပမယ့္လုိ႔ မဲေပးခြင့္ရွိေသာ လႊတ္ေတာ္တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသူလုိ႔ ေရးထားတာကို။ အကယ္၍ လႊတ္ေတာ္တက္ေရာက္သူလုိ႔ဆုိရင္ တစ္မ်ဳိး။ ခြင့္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ပုိေနတယ္။ ဒါက တစ္ပုိင္း။ ဒါက ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွာ တပ္မေတာ္က မပါဘဲနဲ႔ ဘယ္လုိမွ ေအာင္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ တပ္မေတာ္က ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူထားၿပီးၿပီ။ က်န္တဲ့ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ၇၀ ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါက ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အခန္းက႑မွာလည္း ဒီလုိခက္ခဲေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ဳိး မရွိသေလာက္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ တပ္မေတာ္မပါဘဲနဲ႔ မျပင္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ တပ္မေတာ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ဦးမွာ။ အဲဒီ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္ဟာ ဒီမုိကေရစီ နည္းက်မယ္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို ဦးတည္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ရွိပါတယ္။ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲကေန ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အေျခခံရမယ့္မူမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႔ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ ဒီလႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ယူထားတဲ့ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာ့သြားၿပီးေတာ့မွ လူထုဆႏၵကုိ လုိက္ေလ်ာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ အလားအလာေကာင္းေတြ ထြက္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လက္ရွိအေျခအေနအရေတာ့ အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီေသးဘူး။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာတဲ့ အကူးအေျပာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေပ်ာ့ေျပာင္းဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။ ဥပမာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူေနရာကေန ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း(သို႔မဟုတ္) ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ယူမလား။ အခုဟာက ပထမသက္တမ္း ကုန္ေတာ့မယ္။ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ရာခုိင္ႏႈန္း လုံး၀မေလွ်ာ့ဘူး။ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို အျပည့္ယူထားၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္က ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာဖုိ႔ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္က ေျပာင္းခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိဖုိ႔ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီစိတ္ရွိမွသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသားျပည္သူအားလုံး အသက္႐ႈေခ်ာင္မွာပါ။
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ၄၃၆ ကို မျပင္ရင္ ဘယ္လုိမွကို ေရွ႕ဆက္သြားလုိ႔ မရဘူး။ ၄၃၆ ကို လက္ရွိျပင္ထားတဲ့ အေနအထားကလည္း ဘယ္လုိမွကို လက္သင့္ခံႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိေသးဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တုိင္ရဲ႕ သားသမီးက ႏုိင္ငံျခားသား ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါကို ျဖဳတ္မေပးဘူး။ သူတုိ႔ျဖဳတ္ေပးတဲ့ သားသမီးနဲ႔ သမတ္က အျခားအျခားေသာ သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ရည္ညႊန္းၿပီး တင္တာပဲရွိတယ္။ ေနာက္ဗဟိုခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ အေရွ႕မွာေတာ့ ဖြင့္ထားတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ အခ်င္းခ်င္းက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္တဲ့သူကို သမၼတက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ရမယ္ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၆၄ မွာ ျပန္ၿပီး ျပ႒ာန္းထားတာက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ၀န္ႀကီးကိုေသာ္ လည္းေကာင္း သမၼတအေနနဲ႔ အရည္အခ်င္း မျပည္မီဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္တာနဲ႔ သူက ျဖဳတ္ခြင့္ရွိျပန္တယ္။ ဒါက သမၼတကို အျမဲတမ္း တာ၀န္ခံေနရမယ္။ သမၼတ ႀကိဳးဆြဲရာကို လုိက္ေနရမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို ျပတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ အခု ဥပေဒၾကမ္းျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးကိစၥဟာ အေပၚယံ ေရႊမႈန္ၾကဲထားတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ လုံး၀ လူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ ထိေရာက္တဲ့ ျပင္ဆင္မႈမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။
■ ဦးႏုိင္စုိးျမင့္
(အတြင္းေရးမွဴး၊ မြန္အမ်ဳိးသားပါတီ)
ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီက လုံး၀ ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ့္ ပုဒ္မလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူ ၉၂ ရာခုိင္ႏႈိင္းေက်ာ္ ေထာက္ခံတယ္ ဆုိတာကလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီ အေနနဲ႔ ဒါကို မွန္ကန္တယ္လုိ႔ မယူဆပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈမွန္တယ္လုိ႔ တပ္မေတာ္က ယုံၾကည္တယ္ဆုိရင္ ၂၀၀၈ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ျပင္မလား မျပင္ဘူးလားဆုိတာ ျပည္သူကိုခ်ျပလုိက္ရင္ အေျဖတစ္ခု ေပၚမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျမင္ကေတာ့ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုကလည္း လက္မခံဘူး။ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံဟာ ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းလည္း မရွိဘူး။ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရးအတြက္လည္း အာမခံခ်က္ မရွိတဲ့အေပၚမွာ ဒါလုံး၀ကို အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲဖုိ႔ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပါတီက မူခ်ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီ စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္းစဥ္တုိင္းမွာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္သူေတြကို အက်ဳိးမျပဳဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မြန္တုိင္းရင္းသားအတြက္ တန္းတူေရး ဘာမွ အခြင့္အေရးမရွိဘူး။ ဒါကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ရမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျမဲတမ္း ရွင္းျပပါတယ္။
ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီက လုံး၀ ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ့္ ပုဒ္မလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူ ၉၂ ရာခုိင္ႏႈိင္းေက်ာ္ ေထာက္ခံတယ္ ဆုိတာကလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီ အေနနဲ႔ ဒါကို မွန္ကန္တယ္လုိ႔ မယူဆပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈမွန္တယ္လုိ႔ တပ္မေတာ္က ယုံၾကည္တယ္ဆုိရင္ ၂၀၀၈ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ျပင္မလား မျပင္ဘူးလားဆုိတာ ျပည္သူကိုခ်ျပလုိက္ရင္ အေျဖတစ္ခု ေပၚမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျမင္ကေတာ့ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုကလည္း လက္မခံဘူး။ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံဟာ ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းလည္း မရွိဘူး။ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရးအတြက္လည္း အာမခံခ်က္ မရွိတဲ့အေပၚမွာ ဒါလုံး၀ကို အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲဖုိ႔ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပါတီက မူခ်ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါတီ စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္းစဥ္တုိင္းမွာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္သူေတြကို အက်ဳိးမျပဳဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မြန္တုိင္းရင္းသားအတြက္ တန္းတူေရး ဘာမွ အခြင့္အေရးမရွိဘူး။ ဒါကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ရမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျမဲတမ္း ရွင္းျပပါတယ္။
■ ဦးေအာင္မ်ိဳးေက်ာ္
(ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း)
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္မွာ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က)၊ ေနာက္ပုဒ္မ ၅၉(စ) စသည္တုိ႔ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒါကလည္း ကြၽန္ေတ္ာတုိ႔ အစကတည္း ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းထားၿပီးသားပါ။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတုိက္အခံပါတီ၊ ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေတြ အလြန္နည္းပါးပါတယ္။ ေနာက္ လက္ရွိဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းထားခ်က္အရ ဆုိရင္လည္း ဒီအခ်က္ေတြက ျပင္ဖုိ႔ကေတာ့ ခက္ခဲေနမွာပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခုရွိတာက ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပင္ဆင္ခ်င္တဲ့ ငါးသန္းေသာ ျပည္သူေတြရဲ႕ သေဘာထားက တစ္ဖက္မွာ ရွိေနတယ္။ ဒါကုိလည္း လႊတ္ေတာ္ကုိ တင္ျပထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ရင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵကုိ မည္သူက အေလးထားမႈ ရွိ၊ မရွိ ဆုိတာေတြကလည္း ေပၚလြင္လာပါလိမ့္မယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အစကတည္းက ေတြးမိထားၿပီးသားပါ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိလားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖုိ႔ ဆုိတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ သိပ္ေတာ့ မလြယ္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္”
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္မွာ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က)၊ ေနာက္ပုဒ္မ ၅၉(စ) စသည္တုိ႔ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒါကလည္း ကြၽန္ေတ္ာတုိ႔ အစကတည္း ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းထားၿပီးသားပါ။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတုိက္အခံပါတီ၊ ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေတြ အလြန္နည္းပါးပါတယ္။ ေနာက္ လက္ရွိဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းထားခ်က္အရ ဆုိရင္လည္း ဒီအခ်က္ေတြက ျပင္ဖုိ႔ကေတာ့ ခက္ခဲေနမွာပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခုရွိတာက ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပင္ဆင္ခ်င္တဲ့ ငါးသန္းေသာ ျပည္သူေတြရဲ႕ သေဘာထားက တစ္ဖက္မွာ ရွိေနတယ္။ ဒါကုိလည္း လႊတ္ေတာ္ကုိ တင္ျပထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ရင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵကုိ မည္သူက အေလးထားမႈ ရွိ၊ မရွိ ဆုိတာေတြကလည္း ေပၚလြင္လာပါလိမ့္မယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အစကတည္းက ေတြးမိထားၿပီးသားပါ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိလားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖုိ႔ ဆုိတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ သိပ္ေတာ့ မလြယ္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္”
■ ေဒါက္တာ ရန္မ်ိဳးသိမ္း
လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးေနမႈေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ ခက္ခဲႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဒီမွာ ေဆြးေႏြးမႈေတြကုိၾကည့္ရင္ ဒီမိုကရက္တစ္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေပါ့။ ခက္ခဲမယ္လုိ႔ ထင္ရတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ကုိက ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေထာက္ခံမွသာလွ်င္ ျပင္ဆင္လုိ႔ရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အဓိကထားေဆြးေႏြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြအရ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ အမ်ားစုက ဒီဘက္က အတုိက္အခံ အင္အားစုေတြ အဓိက ျပင္ဆင္ခ်င္တဲ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ နဲ႔ပုဒ္မ ၅၉ (စ)အေပၚမွာပဲ အဓိကထား ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးသြားတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါက အဓိကအခ်က္ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျပင္ဆင္ဖို႔ရာ သေဘာတူညီတဲ့ေနရာမွာ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ မေလ်ာ့ဖုိ႔ကုိ လုပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီဘက္ပါတီေတြဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ကုိယ္စားလွယ္ရဲ႕ သုံးပုံပုံႏွစ္ပုံ မဲဆႏၵနဲ႔ ျပင္ဆင္ခြင့္ရဖုိ႔ ေဆြးေႏြးတာေတြရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလုံးရဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္အရဆုိရင္ သုံးပုံႏွစ္ပုံဆုိတာ ၆၇ ရာခုိင္ႏႈန္းေပါ့။ ဆုိေတာ့ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ဘာမွ မကြာေပမယ့္လည္း ေနာက္ပုိင္းကိစၥေတြ ဆုံးျဖတ္ရာမွာ ဒီသုံးရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ကြာဟမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္”
လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးေနမႈေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ ခက္ခဲႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဒီမွာ ေဆြးေႏြးမႈေတြကုိၾကည့္ရင္ ဒီမိုကရက္တစ္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေပါ့။ ခက္ခဲမယ္လုိ႔ ထင္ရတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ကုိက ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေထာက္ခံမွသာလွ်င္ ျပင္ဆင္လုိ႔ရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အဓိကထားေဆြးေႏြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြအရ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ အမ်ားစုက ဒီဘက္က အတုိက္အခံ အင္အားစုေတြ အဓိက ျပင္ဆင္ခ်င္တဲ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ နဲ႔ပုဒ္မ ၅၉ (စ)အေပၚမွာပဲ အဓိကထား ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးသြားတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါက အဓိကအခ်က္ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျပင္ဆင္ဖို႔ရာ သေဘာတူညီတဲ့ေနရာမွာ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ မေလ်ာ့ဖုိ႔ကုိ လုပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီဘက္ပါတီေတြဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ကုိယ္စားလွယ္ရဲ႕ သုံးပုံပုံႏွစ္ပုံ မဲဆႏၵနဲ႔ ျပင္ဆင္ခြင့္ရဖုိ႔ ေဆြးေႏြးတာေတြရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလုံးရဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္အရဆုိရင္ သုံးပုံႏွစ္ပုံဆုိတာ ၆၇ ရာခုိင္ႏႈန္းေပါ့။ ဆုိေတာ့ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ဘာမွ မကြာေပမယ့္လည္း ေနာက္ပုိင္းကိစၥေတြ ဆုံးျဖတ္ရာမွာ ဒီသုံးရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ကြာဟမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္”
Comments
Post a Comment