Skip to main content

“ အစိုးရေပၚလစီ မွားလို႔ လူေတြ ေသေနရတဲ့ ျပႆနာ ” ဧၿပီ ၁၀

အခုရက္ပိုင္း ၾကားရတဲ့ စိတ္မခ်မ္းသာစရာ သတင္းကေတာ့ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္- မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြျဖစ္၊ အဲဒီအထဲမွာ မွစက္မႈ ဇုန္ထုတ္ Light Truck လိုက္ထရပ္စ္လို ကားမ်ိဳးေတြ ပါဝင္ေနၿပီး ျဖစ္လိုက္တုိင္း လူအေသအေပ်ာက္ မ်ားေနတဲ့ သတင္းမ်ိဳးေတြပါ။ Si-Thu-Aung-Myint ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ကားထုတ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ အဆင့္မရွိဘူးဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာက သိသလို၊ျပည္သူေတြကလည္း သိၾကပါ တယ္။ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားဆိုတာ အရင္စစ္ အာဏာရွင္ ေခတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ အလိမ္အညာ၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈေတြဆိုတာ အားလံုးက သိထားၾကၿပီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အလိမ္အညာ ဇာတ္လမ္း ႀကီး ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ နိဂံုးမခ်ဳပ္၊ ဇာတ္မသိမ္းႏိုင္ေသးပါဘူး။
လတ္တေလာ အဲဒီစက္မႈဇုန္ထုတ္ လိုက္ထရပ္စ္လုိ ကားေတြယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ ခဲ့ၿပီလဲ၊ လူအေသ အေပ်ာက္ ဘယ္ေလာက္ ရွိခဲ့ၿပီလဲ၊ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာေတြဘယ္လို သေဘာထားၾကသလဲ၊ အစိုးရ ေပၚလစီမွားရင္ တုိက္႐ိုက္ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ လူေတြေသေစႏုိင္ သလား ဆိုတာ ဒီကေန႔ေဆြးေႏြးတင္ျပ သြား ပါ့မယ္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အေဝးေျပး ကားလမ္း လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာ သတင္းေဖာ္ျပ ခ်က္အရ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၂၂ ရက္ တုန္းက မုိင္တုိင္ အမွတ္ ၁၇၅/ ၆-၇ ၾကား၊ မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္ အျပန္ လမ္းမွာ မန္းေရႊျပည္ အေဝးေျပး ကားဟာ အရွိန္မ ထိန္းႏုိင္ပဲေရွ႕ ကသြားေနတဲ့ Light Truck ယာဥ္ရဲ႕ေနာက္ ပိုင္းကို တုိက္မိခဲ့ တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈေၾကာင့္ Light Truck ယာဥ္တိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး ကားေပၚပါ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္ အခင္းျဖစ္ေနရာမွာပဲ ပြဲခ်င္း ၿပီးေသ ဆံုး၊ က်န္ခရီး သည္ေတြလည္း ဒဏ္ရာ ရခဲ့ပါတယ္။ Light Truck ကားေပၚမွာ က်ား ကိုးေယာက္၊ မ ၁၄ေယာက္ စုစုေပါင္း ၂၃ ေယာက္ စီးနင္း လိုက္ ပါလာ တာျဖစ္ ပါတယ္။ အေဝးေျပး ကားေပၚပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြကေတာ့ ဘာအႏၲရာယ္မွရွိတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ အလားတူ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၉ ရက္တုန္းကလည္း မုိင္တုိင္အမွတ္ ၂၄၁/၁-၂ ၾကား၊ ရန္ကုန္ကေန မႏၱေလးအသြား လမ္းမွာ မန္းေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ အေဝးေျပးကားဟာ အရွိန္မထိန္းႏုိင္ပဲ ေရွ႕က အရွိန္ေႏွးေႏွးနဲ႔ သြားေနတဲ့ Light Truck ယာဥ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းကို တုိက္မိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ Light Truck ယာဥ္ ေခါင္းတစ္ျခား ကုိယ္ထည္တစ္ျခား လြင့္စင္ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး ကားေပၚပါ ကိုရင္ငယ္ ငါးပါး အခင္းျဖစ္ေနရာမွာပဲ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆံုး၊ က်န္သူေတြ အားလံုးလည္း ဒဏ္ရာရခဲ့ပါတယ္။ အလြန္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာပါ။ Light Truck ကားေပၚမွာ ကိုရင္ငယ္ ၁၈ ပါး၊ ဦးဇင္း ႏွစ္ပါး၊ အမ်ိဳးသား ေလးေယာက္ ေပါင္း ၂၄ ဦး စီးနင္း လိုက္ပါလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေဝးေျပး ကားေပၚပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြကေတာ့ ဘာအႏၲရာယ္မွ ရွိတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ စာရင္းေတြအရ အျမန္လမ္းေပၚမွာခ်ည္းပဲ ၂၀၁၄ ႏုိ၀င္ဘာ ၇ ရက္ကေန ၁၁ ရက္ၾကား ငါးရက္အတြင္း လုိက္ထရပ္စ္ သုံးစီး အရွိန္လြန္ တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ခဲ့ၿပီး လူရွစ္ဦး ေသဆုံးကာ ၃၁ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ႔သည္အထိ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီ စာရင္းေတြဟာ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈထဲက နည္းနည္း ပါး ပါးပဲ ျဖစ္ၿပီး ျပည့္စံုတဲ့ စာရင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ အျခားေသာ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ ျပန္႔ႏွံ႕ေနတဲ့ စက္မႈဇံုထုတ္ လိုက္ထရပ္စ္ ကားေတြျဖစ္ပြားတဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြလည္း မပါဝင္ပါဘူး။ ခုဆို အျမန္လမ္းေပၚ လိုက္စထရပ္စ္ကားေတြ လူနဲ႔ ကုန္တင္ၿပီး ေျပးဆြဲေနတာကို ကန္႔သတ္ဖို႔ အျမန္လမ္း တာ ဝန္ရွိသူေတြ စဥ္းစားေန ၾကပါၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာ မွာေတာ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုဟာ သူတို႔ ထုတ္လုပ္ လိုက္တဲ့ ကားေတြ မေတာ္တ ဆမႈျဖစ္ တယ္ဆို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ လူေသဆံုးမႈ မ်ားတယ္ဆို ဘာေၾကာင့္ မ်ားတယ္ျပန္ လည္ေလ့လာ စူးစမ္းၿပီးျပႆနာျဖစ္တဲ့ ကားေတြျပန္သိမ္းတာ၊ျပႆနာျဖစ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ျပန္လဲလွယ္ေပးတာ လုပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ကားမထုတ္လုပ္တတ္ပဲ ကားထုတ္လုပ္ တဲ့ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ အခုလို မေတာ္တဆမႈေတြ အျဖစ္မ်ား၊ လူေတြေသာက္ေသာက္ လဲေသေနခ်ိန္ အထိ ဘာမွအေရးယူတာမ်ိဳး မေတြ႕ျမင္ၾကရပါဘူး။ခုလို စက္မႈဇုန္ထုတ္ လိုက္ထရပ္စ္ကားေတြယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ ကားေခါင္းနဲ႔ဖရိန္က သပ္သပ္၊တင္ ထားတဲ့ေဘာ္ဒီက တျခား လြင့္စင္ ပ်က္စီးသြား တာမ်ိဳးခ်ည္း ပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သံုးသပ္ဖို႔ အခ်က္ သံုးခ်က္ရွိပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းရဲ႕ ျပႆနာပါ။ အဲဒီ ကားလမ္းမွာ ျပႆနာ အမ်ား ႀကီးရွိေနတဲ့ ကိစၥလႊတ္ေတာ္ထဲအထိ ေရာက္ၿပီး သမၼတကိုယ္တုိင္ ဆင္းၾကည့္၊ ျပဳျပင္ဖို႔လိုတာ ျပဳျပင္ေနဆဲပါ။ ဒုတိယ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကားမထုတ္လုပ္ တတ္ တဲ့စက္မႈဇုန္ကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ကားေတြမို႔လို႔အရည္အေသြး မျပည့္မီတဲ့ကိစၥပါ။ အစိုးရေပၚလစီအရ ထုတ္လုပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့အဲဒီစက္မႈဇုန္ကကားေတြေၾကာင့္ မို႔လို႔ လူေတြ ေသေနတဲ့ကိစၥ အေရးတယူ စံုစမ္းသင့္ပါတယ္။ စက္မႈဇုန္ေတြကေန ခုလိုပဲ အဓိပၸာယ္ မဲ့လြန္းတဲ့ ကားထုတ္လုပ္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ေပးေန တာေတြ သင့္ေတာ္မႈ ရွိ မရွိျပန္သံုး သပ္သင့္ ပါတယ္။ တတိယ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ လူစီးဖို႔ မဟုတ္တဲ့ ကားေတြမွာ လူေတြ စီးနင္း အသံုးျပဳေနၾကရတာ၊ ကုန္တင္ရမယ့္ယာဥ္ မဟုတ္ပဲ ကုန္ေတြ အ မ်ားႀကီး တင္ေနၾကတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြပါ။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ အစိုးရရဲ႕ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေပၚလစီ၊ ကားတင္သြင္းခြင့္ဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ အခြန္ေကာက္ခံမႈ စနစ္၊ ကားအသံုးျပဳမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရရဲ႕ စည္းကမ္း ၾကပ္မတ္မႈ အဲလိုအေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆနာေတြကို အစိုးရက မေလ့လာ မစူးစမ္း ပဲ ဒီအတုိင္း ထားထား တဲ့ျပႆနာပါ။ ဥပမာ လက္ရွိ အျမန္လမ္းမွာ လူစီးဖို႔ မသင့္တဲ့ လိုက္ထရပ္စ္ ယာဥ္ေတြမွာ လူစီး၊ မေတာ္ တဆျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ပ်က္စီး၊ လူအေသ အေပ်ာက္ မ်ားတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး၊ နယ္ေတြမွာ ေထြလာဂ်ီ လိုမ်ိဳးကို လူစီးအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကရ၊ မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈမ်ားၿပီး လူေတြ ေသၾကရ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ေနာက္ တစ္ခုက လူစီးဖို႔ သတ္မွတ္ထား တဲ့ အေဝးေျပးဘတ္စ္ကား အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ကုန္ပစၥည္းေတြ အဆမတန္ တင္ေနၾကတာမ်ိဳးေတြပါ။ ေျပာရရင္ ျပည္သူေတြ ဟာေမာ္ေတာ္ ကားေတြကို သူ အသံုးျပဳ ဖို႔ ထုတ္လုပ္ထားသလို မဟုတ္ပဲ အေျခအေနအရ အဆင္ေျပသလို အသံုးျပဳ ေနၾကရတာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီကိစၥအတြက္ အစိုးရမွာ တုိက္႐ိုက္ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အဓိက လုပ္ကိုင္ဖို႔ လိုတာက ကားမ ထုတ္တတ္ တဲ့ျပည္တြင္း ကုမၸဏီေတြကို ကားထုတ္ခြင့္ ဆက္ေပး ဦးမလား ဆိုတာပါ။ေနာက္ တစ္ခ်က္ျပည္ သူေတြဟာ ကားေတြကို သူအသံုးျပဳဖို႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့အတိုင္း မဟုတ္ပဲ ဘာေၾကာင့္ သံုးေနရတာလဲ ေလ့လာ စူးစမ္း အေျဖရွာဖို႔ပါ။ လူစီးတဲ့ကား လူစီးလာေအာင္၊ေက်း လက္သံုးကား ေက်းလက္ေန ျပည္သူေတြ သံုးလာႏုိင္ေအာင္၊ ကုန္တင္တဲ့ ကားအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ သူထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ကုန္တင္လာေအာင္ အစိုးရဟာ ကားတင္သြင္းခြင့္ေပၚလစီ၊ ကားအေပၚေကာက္တဲ့အခြန္၊ အေဝးေျပး လူစီးကားေစ်းႏႈန္းေတြ၊ ကုန္တင္ခေတြကိုစနစ္တက်ျပန္လည္ သံုးသပ္ျပဳျပင္ ရပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရရဲ႕ ေပၚလစီ အမွားေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ အသက္ဆံုး႐ႈံးၾကရသလို၊ ကားတင္သြင္းခြင့္၊ ကားအသံုးျပဳခြင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းတာေၾကာင့္ျပည္ သူေတြဟာ လူစဥ္မမီတဲ့ ျပည္သူေတြဘဝ ေရာက္ေနရတာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog

စာအုပ် Download Myanmar Book စာအုပ် ဒေါင်းလု လုပ်ရန်

PDFဖိုင်တွေ တင်ပေးလိုက်ပြီဗျာ .. . အကြိုက်ဆွဲတော့ ကြိုက်နှစ်သက်သော စာရေးဆရာအမည်ကို ရွေးချယ်၍ ပေးထားသော link ပေါ်မှာ click တချက်ပေးလိုက်ပါ။ စာအုပ်များပေါ်ထွက်လာလိမ့်မယ် နှစ်သက်ရာ စာအုပ်ကို ရွေးချယ်ကာ download ပြုလုပ်ပါရန်... PDF ဖိုင် ဒေါင်းလုဒ်ဆွဲနည်းကို အောက်ဆုံးတွင်ဖော်ပြထားပါတယ်.. Browserကတဆင့်၀င်ပြီးဆွဲရတာကြောင့် Browserမှာ မြန်မာစာ မှန်သည်ဖြစ်စေ မမှန်သည်ဖြစ်စေ အဆင့်ဆင့်အတိုင်း ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ကြပါရန် အကြံပြုအပ်ပါတယ်... ကဗျာစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/BQyHLzoufQXPX ခင်ခင်ထူး https://yadi.sk/d/KtKuAcbXgVNmj ချစ်စံဝင်း https://yadi.sk/d/BU2XKZbugx9Ex ချစ်ဦးညို https://yadi.sk/d/rU4MkOd1gApsz ဂမ္ဘီရစာအုပ်များ https://yadi.sk/d/dJEyZO6CfQXPZ စပ်စု https://yadi.sk/d/i4yJ56s8eut8i စွယ်စုံကျမ်း https://yadi.sk/d/FoE5markfQXPj စာအုပ်ပေါင်းစုံ https://yadi.sk/d/70hWsKVTfQXPf ဇာဂနာ https://yadi.sk/d/mZnPo9MafQXPm တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင် https://yadi.sk/d/8f3aw1u3fQXap တာရာမင်းဝေ https://yadi.sk/d/HnHuiehUfQXar ဒဂုန်ရွှေမျှား https://yadi.sk/d/zsjJwRs7fhdsq နတ်နွယ် https://yadi.sk/d/

တိုင်းရင်းသားပါတီတွေနဲ့ အပြိုင်ကြဲရမယ့် ပြည်နယ် ၇ ခု

  ၄ နိုဝင်ဘာ ၂၀၂၀ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SNLD ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, SNLD ထောက်ခံသူများ မဲဆွယ် လှည့်လည့်စဥ် မြန်မာနိုင်ငံက တိုင်းရင်းသားတွေ အများစုနေထိုင်ကြတဲ့ ပြည်နယ် ၇ခု က အမျိုးသားလွှတ်တော်နဲ့ ပြည်သူလွှတ်တော် မဲဆန္ဒနယ် ၁၈၀ ကျော်ဟာ ပါတီတစ်ရပ် အစိုးရဖွဲ့နိုင်ရေး အဆုံးအဖြတ်အတွက် အရေးပါတဲ့ မဲဆန္ဒနယ်တွေဖြစ်ပါတယ်။ လက်ရှိ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးရေချိန် အရ ၂၀၁၅ တုန်းကလို ပြည်နယ်တွေမှာ အာဏာရပါတီ အနိုင်မရနိုင်တော့ဘူးလို မှန်းဆမှုတွေရှိပြီး ဒေသတွင်းအားကောင်းတဲ့ တိုင်းရင်းသားပါတီတွေ စုစည်း ပြိုင်ဆိုင်လာမှုကြောင့် ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲမှာ မဲတွေကွဲခဲ့ရင်တော့ လွှတ်တော်ထဲကို အသင့်ရောက်နေတဲ့ တပ်မတော်သား ကိုယ်စားလှယ်တွေ နဲ့ မိတ်ဖက် ကြံ့ခိုင်ဖွံ့ဖြိုးရေးပါတီအတွက် ပြည်နယ်မဲတွေဟာ အခွင့်အလမ်းဖြစ်နိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်မှုတွေရှိနေပါတယ်။ ဓာတ်ပုံ ရင်းမြစ်, SAIONE LENG KHAN ဓာတ်ပုံ ပုံစာ, ကိုယ်စားလှယ်လောင်း ၁၃၀ ကျော်နဲ့ ရှမ်းပြည်နယ်အတွင်း မြို့နယ် အတော်များများမှာ SNLD ဝင်ရောက်ယှဉ်ပြိုင် ချင်း၊ ကချင်၊ ကရင် နဲ့ မွန် တို့မှာ ဒေသခံတိုင်းရင်းသားပါတီတွေ ပေါင်းစည်းပြီး ၂၀၂၀ ရွေးကောက်ပွဲကို ဝင်ပြိုင်ကြသလို ကယား၊ ရခိုင်နဲ့ ရှမ်းတို့မှာလည်း ဒ

ဘုရားေက်ာင္းတိုက္ခိုက္ခံရၿပီးေနာက္ ဖိလစ္ပိုင္က အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းမယ္လို႔ဆို

In this photo provided by WESMINCOM Armed Forces of the Philippines, a soldier views the site inside a Roman Catholic cathedral in Jolo (AAP) Hide Grid Image 1 / Video