လက္ရွိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္သြားျပီျဖစ္တဲ့ “အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း” နဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဟာ မႀကံဳစဖူးၾကားနာပြဲေတြ ဆက္တုိက္ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။
ၾကားနာပြဲမွာ လာေရာက္ ထြက္ဆိုၾကတဲ့အထဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တာ၀န္ရွိသူေတြလည္း ပါ၀င္ျပီး တုိင္းရင္းသား ပါတီေတြလည္း ပါ၀င္ၾကပါတယ္။ ထူးျခားတာ တစ္ခုက အဲဒီ တုိင္းရင္းသားပါတီ တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ဥပေဒၾကမ္းထဲမွာ ပါတဲ့ အေျခခံပညာ မူလတန္း အဆင့္မွာ တုိင္းရင္းသားေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္မိခင္ ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားေရး၊ သင္ယူေရးအခ်က္ကို ေထာက္ခံၾကျခင္းပါ။
ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးျပီး တင္လိုက္တဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒၾကမ္းမွာ အဲဒီအခ်က္ ဘယ္လို ေဖာ္ျပထားသလဲ၊
တခ်ဳိ႕က ဘယ္လို ကန္႔ကြက္ သလဲ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြက ဘာလို႔ ေထာက္ခံၾကသလဲ ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ခုလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခန္း(၄) ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို အာမခံျခင္း ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ -
“(င) သင္ၾကားေရးတြင္ ဘာသာစကား သံုးမ်ဳိးစနစ္ျဖစ္ေသာ မိခင္ဘာသာစကား၊ ျမန္မာဘာသာစကား၊ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားတုိ႔ကို အသံုးျပဳ သင္ၾကားမည္။
(ကက) မိခင္ဘာသာစကားကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳရန္ ေက်ာင္းအလိုက္ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔က ဆံုးျဖတ္ခြင့္ ရွိသည္။
(ခခ) မိခင္ဘာသာစကားတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးပါက ျမန္မာစာႏွင့္ အဂၤလိပ္စာကို ဒုတိယ ဘာသာစကား ေလ့လာနည္းမ်ား အျဖစ္ အသံုးျပဳၿပီး က်န္ဘာသာရပ္မ်ားကို မိခင္ဘာသာစကားအျဖစ္ သင္ၾကားသင္ယူခြင့္ ရွိသည္။
(ဂဂ) တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားစြာ ေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ျမန္မာဘာသာစကားကို ကၽြမ္း က်င္ၿပီးျဖစ္ပါက
ျမန္မာဘာသာစကားကို မိခင္ဘာသာစကားအျဖစ္ အသံုးျပဳ သင္ၾကားမည္။
(ဃဃ) မိခင္ဘာသာစကားကို ေရွးဦး ကေလးပညာေရးက႑တြင္ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ မူလတန္း ေအာက္အဆင့္တြင္ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ မူလတန္း အထက္အဆင့္တြင္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသင္ၾကားရန္” ဆိုၿပီး ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို အမ်ားျပည္သူသိရွိေအာင္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာေတြမွာစၿပီး ထည့္စဥ္တုန္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ အမ်ိဳးဘာသာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး “မဘသ” အဖြဲ႕ႀကီးက ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းထဲမွာ “တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိး အနာဂတ္အတြက္ ရတက္မေအးစရာမ်ား၊ ေက်ာခ်မ္းစရာ ယိုေပါက္ဟာေပါက္မ်ား၊ ၾကီးမားေသာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ား၊ မသိမသာ မလိမ့္တပတ္ နားလွည့္ပါးရိုက္မႈမ်ား စသည္ စသည္ ေျမာက္ျမားစြာ ပါ၀င္ေနသည္” ဆိုၿပီး မမွန္မကန္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
သူတို႔အဆို ခုလို တုိင္းရင္းသားေတြကို မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ပဲ ဘာသာျခားေတြက သူတုိ႔ ဘာသာျခား ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားလာၾကေတာ့မေယာင္ မဟုတ္မမွန္ စြပ္စြဲခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း NNER ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ကြန္ယက္က လိုက္လံရွင္းျပတဲ့အခါမွသာ ပိုၿပီး ရွင္းလင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပင္ဆင္မယ့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းထဲမွာ ဒီအခ်က္ ထည့္ထားရတာဟာ ရွင္းလင္းပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ကာလအတြင္း ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ ဘယ္အာရွ ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔မွ မယွဥ္ႏုိင္ေအာင္ နိမ့္က်ၿပီးရင္း နိမ့္က်လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒဏ္ကို ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ခံခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီ အထဲကမွ ေဝးလံေခါင္ဖ်ား ေဒသေတြမွာေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အေျခအေနကေတာ့ ပိုဆုိးပါတယ္။
တရား၀င္ထုတ္ျပန္တဲ့ စာရင္းဇယားေတြအရ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မူလတန္းအဆင့္ကေန ေက်ာင္းထြက္တဲ့ ရာခုိင္ႏွဳန္း အလြန္ျမင့္မားေနျပီး အဓိကကေတာ့ တုိင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ထပ္ၿပီး ဆန္းစစ္လိုက္တဲ့အခါ တိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္ေတြဟာ စာသင္ေက်ာင္းေတြကို ေရာက္လာတဲ့အခါ သူတို႔ လံုးလံုး နားမလည္၊ ၾကားလည္း မၾကားဘူးတဲ့ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားနဲ႔ သင္ၾကားရလို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ မူလတန္းအရြယ္ ကေလးငယ္ေတြ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္း နည္းရေအာင္ အခုလို အခ်က္ ထည့္သြင္းလိုက္ရတာပါ။
ဥပေဒၾကမ္းမွာ ထည့္သြင္းထားကလည္း မွ်တပါတယ္။ မိခင္ဘာသာစကားကို ေရြးခ်ယ္မယ္ဆိုရင္ မူႀကိဳအဆင့္မွာ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ မူလတန္းေအာက္အဆင့္မွာ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ အထက္အဆင့္မွာ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဆိုတာဟာ ကေလးအရြယ္ ၾကီးလာတာနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာ့ခ်သြားမယ္ဆိုတဲ့သေဘာကို ဆိုလိုတာပါ။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ရင္ သက္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္း အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ေတြက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္တယ္လို႔လည္းဆိုထားေတာ့ အတင္းအၾကပ္ သေဘာမ်ိဳးလည္း မသက္ေရာက္ေစပါဘူး။ တကယ္ လက္ေတြ႕ အဲဒီအခ်က္ကို က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တိုင္းရင္းသားကေလးေတြဟာ အနည္းဆံုး ဘာသာစကား သံုးမ်ိဳး တတ္ကၽြမ္းတဲ့သူေတြ ျဖစ္လာမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၆ ရက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ၾကားနာပြဲမွာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ SNLD ဗဟိုအလုပ္အမွဳေဆာင္ ေဒၚနန္းေထြးမွံဳက “သူတုိ႔တုိင္းရင္းသားေတြဟာ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ား ေဒသမွာေနထိုင္ၾကၿပီး ျမန္မာစကားမေျပာတတ္၊ မပီၾကတဲ့အေၾကာင္း၊ အစိုးရေက်ာင္းမွာတက္ရင္ ျမန္မာစကားမတတ္လို႔ အလြန္ အခက္အခဲေတြ႔ရၿပီး အဲဒါေၾကာင့္ တစ္တန္း ႏွစ္တန္း တက္ၿပီး ေက်ာင္းထြက္တာ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ တကယ္လို႔သာ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ စာသင္ၾကားရမယ္ဆိုရင္ မူလတန္းအတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူး အမ်ားႀကီးရမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသား ကေလးေတြဟာ မိခင္ဘာသာစကား၊ ျမန္မာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ တတ္ကၽြမ္းသူေတြ ျဖစ္လာမယ့္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသြားတာ ၾကားၾကရပါတယ္။ သူ႔လိုပဲ အျခား တိုင္းရင္းသားပါတီ တာဝန္ရွိသူေတြကလည္း ေထာက္ခံၾကပါတယ္။
ဒီေန႔အခ်ိန္ ဆိုးရြားနိမ့္က်ေနတဲ့ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကို ေတာ္လွန္္ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူကမွ အျငင္းမပြားၾကေတာ့ ပါဘူး။ ေျပာင္းလဲတဲ့အခါ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ဒဏ္ကို အဆိုးရြားဆံုးခံခဲ့ၾကရ၊ ခံေနၾကရတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြ အက်ဳိးရွိေရး အတြက္ကိုပါ ေလးေလးနက္နက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
စည္သူေအာင္ျမင့္
Comments
Post a Comment