ႏုိ၀င္ဘာ ၁၉
ျမန္မာႏိုင္ငံ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန တာ၀န္ရွိသူေတြက
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ သူတို႔လက္ထက္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ
စံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ညီတဲ့ အေကာင္းဆံုးဥပေဒအျဖစ္ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြလုပ္
ေျပာ ဆုိလိုက္ၿပီး၊ ေက်ာင္းသားေတြကို ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးဖို႔
ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကေန အတည္ျပဳျပဌာန္းလိုက္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔သာ ေတာင္းဆိိုေနၿပီး နည္းဥပေဒအဆင့္မွာ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ ညိႇႏိႈင္းစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ သတင္းစာရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို မေအးေအးမာ က သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဦးစီးဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ အမ်ိဳသားပညာေရး ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ခက္ခဲေၾကာင္း ဒီဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး အေကာင္းဆံုး ျဖစ္တယ္လို႔ဆုိကာ တကၠသိုလ္အသီးသီးက ပညာရွင္ေတြ စုၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္က ပါေမာကၡခ်ဳဳပ္ ေဒါက္တာခိုင္ၿမဲကေတာ့ အခုလို ေျပာသြားတာပါ။
“အေကာင္းဆံုးဆုိတာက အဘဦးသန္းဦးလည္း အခုန ေျပာၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သက္တမ္းတြင္းမွာေတာ့ မေတြ႔ဖူးပါဘူးလို႔လည္း ေျပာထားတယ္။ ဒါ အဘတို႔ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ပိုင္းပါ။ ဆရာတို႔ရဲ႕ေနာ္ ဆႏၵႀကီးပဲလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆႏၵအားလံုးလည္း ေပါင္းစပ္ထားတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရး စံခ်ိန္စံညြန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ေအာင္လည္း ေရးထားတယ္။ ပကတိအေျခအေနနဲ႔လည္း ကိုက္တယ္။ ဆရာတို႔ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္တဲ့ ဟာေတြနဲ႔အရ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။”
သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ဒီကေန႔မွာပဲ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတာဟာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈ အမ်ားဆံုး ထည့္သြင္းထားတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ မူ၀ါဒေရးရာ ျပႆနာအျဖစ္ သပိတ္ေမွာက္ ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္က ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
“ဒီအစိုးရနဲ႔ က်မတို႔ၾကားမွာ အဓိကရွိတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ အစိုးရက ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ဦးစားေပးခ်င္တယ္။ က်မတို႔က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုၾကားထဲက အဲ့ဒါ မူ၀ါဒေရးရာ ျပႆနာပါပဲ။ အဲေတာ့ ဒါ လႊတ္ေတာ္က ျပင္မွရမယ္လို႔ ေျပာတာမ်ိဳးရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္း ႏွစ္ခုခ်င္း တူတာေတာင္မွ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို မယူဘဲနဲ႔ အစိုးရဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းမွာမွ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ တခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို နည္းနည္း ျပင္တာေလာက္နဲ႔ ဒီဥပေဒက အတည္ျဖစ္သြားတယ္ဆုိရင္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ၾကားမွာရွိတဲ့ အားၿပိဳင္မႈက ဘယ္ကသာလဲဆုိတာကို က်မတို႔ ျမင္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြရွိေနေတာ့ က်မတို႔ကေတာ့ ဒီ process က ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာေနတာက ဆင္ေျခေပးေနတာ၊ က်မတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို ဟန္႔တားခ်င္တယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။”
တကၠသိုလ္အသီးသီးက ပါေမာကၡေတြ၊ ပညာေရးအႀကံေပး ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြဟာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကုိေတာ့ ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ဟာ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေပးလိုတာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ရွင္းလင္းခဲ့တာလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာင္သားေတြ အဖဲြ႔အစည္းေတြကိုလည္း သူတို႔နဲ႔ ညိႇႏိႈင္းလို႔ရတဲ့အေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖုိ႔သာ ညိႇႏိႈင္းလိုေၾကာင္း၊ နည္းဥပေဒအဆင့္မွာ ျပင္ဆင္ဖို႔ ညိႇႏိႈင္းမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ညိႇႏိႈင္းမႈေတြဟာ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ညိႇႏိႈင္းမႈျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ေျပာတာ။ သူတို႔ဘက္က နည္းဥပေဒကို ညိႇႏိႈင္းဖို႔ေျပာတာ။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ကြာဟခ်က္ကို က်မတို႔က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ နည္းဥပေဒဆို က်မတို႔က လံုး၀ကို ညိႇႏိႈင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကိုသာ ညႇိႏႈိင္းမွာျဖစ္တယ္လို႔ က်မတို႔က ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ ဌာနအသီးသီးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြက အစိုးရနဲ႔ တကယ္ေကာ ကင္းလြတ္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေပါ့ေနာ္။ ပညာေရးဥပေဒက အလြန္ေကာင္းမြန္ေနတာကိုက သူတို႔ရဲ႕ ဘက္လိုက္မႈကို ျပေနတယ္လို႔ပဲ က်မတို႔ကေတာ့ ျမင္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို က်မတို႔က ေတာင္းဆိုေနတာ အသစ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔ ဆံုး႐ံႈးခဲ့တဲ့အရာေတြ၊ ၁၉၆၂ ေနာက္ပိုင္း ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို က်မတို႔က ေတာင္းဆုိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးစနစ္က တကယ္ကို ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီပညာေရးစနစ္ကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔အတြက္က ဒီတနည္းပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။”
အစိုးရထုတ္သတင္းစာေတြမွာေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲခဲ့ရာမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြ၊ မိဘျပည္သူေတြ၊ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူမ်ားကို တင္ျပထားတာေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ညိႇႏႈိင္းရရွိတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို လႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားပါတယ္။
ဥပေဒမ်ား အတည္ျပဳျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း စတဲ့ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာဟာ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြကို သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ားထံ တင္ျပေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္အတြက္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက အက်ဳိးေဆာင္အျဖစ္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေပးရန္ အဆင္သင့္ ရွိတယ္လို႔ ေရးသားထားပါတယ္။
ေက်ာင္သားေတြနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသမဂၢ အဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြကေတာ့ သူတို႔ဟာ ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း စတင္မေရးဆဲြခင္ကတည္းက အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကို အႀကံျပဳ ေျပာဆုိထားခဲ့ေပမဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ဆႏၵသေဘာထားေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ေရးဆဲြထားတာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကုိ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚအစည္းအေ၀းကေန ကန္႔ကြက္သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ကေန ၁၇ ရက္ေန႔ထိ ေက်ာင္းသားေတြက ၄ ရက္ၾကာ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပပဲြေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကေန အတည္ျပဳျပဌာန္းလိုက္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔သာ ေတာင္းဆိိုေနၿပီး နည္းဥပေဒအဆင့္မွာ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ ညိႇႏိႈင္းစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ သတင္းစာရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို မေအးေအးမာ က သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဦးစီးဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ အမ်ိဳသားပညာေရး ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ခက္ခဲေၾကာင္း ဒီဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး အေကာင္းဆံုး ျဖစ္တယ္လို႔ဆုိကာ တကၠသိုလ္အသီးသီးက ပညာရွင္ေတြ စုၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္က ပါေမာကၡခ်ဳဳပ္ ေဒါက္တာခိုင္ၿမဲကေတာ့ အခုလို ေျပာသြားတာပါ။
“အေကာင္းဆံုးဆုိတာက အဘဦးသန္းဦးလည္း အခုန ေျပာၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သက္တမ္းတြင္းမွာေတာ့ မေတြ႔ဖူးပါဘူးလို႔လည္း ေျပာထားတယ္။ ဒါ အဘတို႔ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ပိုင္းပါ။ ဆရာတို႔ရဲ႕ေနာ္ ဆႏၵႀကီးပဲလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆႏၵအားလံုးလည္း ေပါင္းစပ္ထားတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရး စံခ်ိန္စံညြန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ေအာင္လည္း ေရးထားတယ္။ ပကတိအေျခအေနနဲ႔လည္း ကိုက္တယ္။ ဆရာတို႔ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္တဲ့ ဟာေတြနဲ႔အရ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။”
သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ဒီကေန႔မွာပဲ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတာဟာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈ အမ်ားဆံုး ထည့္သြင္းထားတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ မူ၀ါဒေရးရာ ျပႆနာအျဖစ္ သပိတ္ေမွာက္ ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္က ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
“ဒီအစိုးရနဲ႔ က်မတို႔ၾကားမွာ အဓိကရွိတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ အစိုးရက ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ဦးစားေပးခ်င္တယ္။ က်မတို႔က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုၾကားထဲက အဲ့ဒါ မူ၀ါဒေရးရာ ျပႆနာပါပဲ။ အဲေတာ့ ဒါ လႊတ္ေတာ္က ျပင္မွရမယ္လို႔ ေျပာတာမ်ိဳးရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္း ႏွစ္ခုခ်င္း တူတာေတာင္မွ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို မယူဘဲနဲ႔ အစိုးရဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းမွာမွ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ တခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို နည္းနည္း ျပင္တာေလာက္နဲ႔ ဒီဥပေဒက အတည္ျဖစ္သြားတယ္ဆုိရင္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ၾကားမွာရွိတဲ့ အားၿပိဳင္မႈက ဘယ္ကသာလဲဆုိတာကို က်မတို႔ ျမင္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြရွိေနေတာ့ က်မတို႔ကေတာ့ ဒီ process က ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာေနတာက ဆင္ေျခေပးေနတာ၊ က်မတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို ဟန္႔တားခ်င္တယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။”
တကၠသိုလ္အသီးသီးက ပါေမာကၡေတြ၊ ပညာေရးအႀကံေပး ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြဟာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကုိေတာ့ ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ဟာ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေပးလိုတာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ရွင္းလင္းခဲ့တာလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာင္သားေတြ အဖဲြ႔အစည္းေတြကိုလည္း သူတို႔နဲ႔ ညိႇႏိႈင္းလို႔ရတဲ့အေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖုိ႔သာ ညိႇႏိႈင္းလိုေၾကာင္း၊ နည္းဥပေဒအဆင့္မွာ ျပင္ဆင္ဖို႔ ညိႇႏိႈင္းမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ညိႇႏိႈင္းမႈေတြဟာ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ညိႇႏိႈင္းမႈျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ေျပာတာ။ သူတို႔ဘက္က နည္းဥပေဒကို ညိႇႏိႈင္းဖို႔ေျပာတာ။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ကြာဟခ်က္ကို က်မတို႔က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ နည္းဥပေဒဆို က်မတို႔က လံုး၀ကို ညိႇႏိႈင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကိုသာ ညႇိႏႈိင္းမွာျဖစ္တယ္လို႔ က်မတို႔က ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ ဌာနအသီးသီးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြက အစိုးရနဲ႔ တကယ္ေကာ ကင္းလြတ္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေပါ့ေနာ္။ ပညာေရးဥပေဒက အလြန္ေကာင္းမြန္ေနတာကိုက သူတို႔ရဲ႕ ဘက္လိုက္မႈကို ျပေနတယ္လို႔ပဲ က်မတို႔ကေတာ့ ျမင္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို က်မတို႔က ေတာင္းဆိုေနတာ အသစ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔ ဆံုး႐ံႈးခဲ့တဲ့အရာေတြ၊ ၁၉၆၂ ေနာက္ပိုင္း ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို က်မတို႔က ေတာင္းဆုိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးစနစ္က တကယ္ကို ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီပညာေရးစနစ္ကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔အတြက္က ဒီတနည္းပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။”
အစိုးရထုတ္သတင္းစာေတြမွာေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲခဲ့ရာမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြ၊ မိဘျပည္သူေတြ၊ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူမ်ားကို တင္ျပထားတာေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ညိႇႏႈိင္းရရွိတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို လႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားပါတယ္။
ဥပေဒမ်ား အတည္ျပဳျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း စတဲ့ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာဟာ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြကို သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ားထံ တင္ျပေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္အတြက္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက အက်ဳိးေဆာင္အျဖစ္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေပးရန္ အဆင္သင့္ ရွိတယ္လို႔ ေရးသားထားပါတယ္။
ေက်ာင္သားေတြနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသမဂၢ အဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြကေတာ့ သူတို႔ဟာ ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း စတင္မေရးဆဲြခင္ကတည္းက အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကို အႀကံျပဳ ေျပာဆုိထားခဲ့ေပမဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ဆႏၵသေဘာထားေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ေရးဆဲြထားတာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကုိ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚအစည္းအေ၀းကေန ကန္႔ကြက္သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ကေန ၁၇ ရက္ေန႔ထိ ေက်ာင္းသားေတြက ၄ ရက္ၾကာ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပပဲြေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
Comments
Post a Comment