စက္တင္ဘာ ၂၆
အခုရက္ပိုင္း ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ထြက္ေပၚလာတဲ့ ထူးျခားတဲ့
သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္မွာ လက္ရွိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ပဲ
သင္ၾကားေနတဲ့ ဓာတုေဗဒ၊ ရူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ နဲ႔ သခ်ၤာ ဘာသာရပ္ေတြကို
ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ေျပာင္းလဲ သင္ၾကားေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ ခ်က္ျခင္းၾကီးေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရး ရဲ႕ အေျခခံအဆင့္ကုိ လက္ရွိ စုစုေပါင္း
၁၁ ႏွစ္ သတ္မွတ္ သင္ၾကားေနရာကေန ေနာင္ ႏုိင္ငံတကာ နည္းတူ ၁၂ တန္းအျဖစ္
သင္ရိုးေတြ ျပဳျပင္တဲ့အခါ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတာေတြထဲက တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါဟာ အရင္ေခတ္ အဆက္ဆက္ကလို စမ္းသပ္မွဳ တစ္ခုလား၊ တကယ္ပဲ ပညာေရး စနစ္ အတြက္ ထူးျခားတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလား၊ လက္ရွိ ျမန္မာ့အေျခခံ ပညာေရး စနစ္ ဘာျဖစ္ေနသလဲ၊ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲ သင့္သလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္း ေ၀ဖန္မယ္ဆိုရင္ ေျပာဆိုဖို႔ စကားလံုး ရွာမရေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားေနတယ္ ဆိုတာနဲ႔ပဲ စ ရပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္း ေအာင္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ သင္ရိုးေတြကို ေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္ျခင္း မရွိတာ၊ စာေပးစာယူနဲ႔ ပံုမွန္ဘြဲ႕ရသူ အမ်ားစုၾကီးကေတာင္ အလယ္တန္း ပညာအဆင့္ေလာက္ စာတတ္ေျမာက္ျခင္း မရွိတာ စတဲ့ အေျခအေနေတြ ေတြ႕ရမွာမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ္တုိင္ စာေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္မွဳ မရွိတာ၊ အရည္အခ်င္း မရွိတာ၊ အလယ္တန္း အဆင့္အထိ က်ရွံဳးသူ မရွိ အ ေအာင္ေပးတဲ့ “စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္၍ အတန္းတင္ေပးေရး စနစ္” ဆက္ျပီး က်င့္သံုးေနတာ၊ အထက္တန္းကစ သင္ရိုးေတြ အားလံုးကို အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပဲ သင္ၾကားေစတာ စတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ အလယ္တန္း အဆင့္ထိ က်ရွံုးသူမရွိ အတန္းတင္ေပးေရး စနစ္ က်င့္သံုးေနတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ သူ႕ သက္ဆုိင္ရာ အတန္းရဲ႕ သင္ရိုးေတြကို တတ္ေျမာက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မတတ္ေျမာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ သက္ဆုိင္ရာ ဆရာေတြက တာ၀န္ယူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ တစ္တန္းျပီး တစ္တန္းတက္၊ စာေကာင္းေကာင္း မတတ္ရင္လည္း လက္ခံရတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြက ဘာမွ လုပ္လို႔ ကိုင္လို႔ မရ၊ ေနာက္ တစ္တန္း ထပ္ျပီး တင္ေပးလိုက္ရ၊ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလယ္တန္း ေအာင္သူေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။
အထက္တန္း ေရာက္ေတာ့ ျပႆနာက အၾကီးအက်ယ္ ပိုဆိုးသြားေစပါတယ္။ စာေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကေလးေတြဟာ ျမန္မာစာ၊ ေဘာဂေဗဒ၊ ပထ၀ီ သမိုင္း ပါတဲ့ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲက လြဲရင္ ဘာသာရပ္ အားလံုးကို အဂၤလိပ္လို သင္ရေတာ့တာပါပဲ။ ရူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ သခ်ၤာ အားလံုး အဂၤလိပ္လို သင္ရတာပါ။ သင္ေပးတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကိုယ္တုိင္ အဂၤလိပ္လုိ ေကာင္းေကာင္း မတတ္တာမို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရံုနဲ႔ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မက်တဲ႔ အဲဒီ စနစ္နဲ႔ပဲ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အားလံုးကို ဘာတစ္ခုမွ နားမလည္ပဲ အလြတ္က်က္၊ ဆရာေတြကလည္း ဘသာရပ္ တစ္ခုကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္မယ့္အစား ဘာေလးေတြ က်က္လိုက္ရင္ စာေမးပဲြမွာ ေအာင္မွတ္ေတာ့ ရႏုိင္တယ္ ဆိုျပီး စာေမးပဲြ ေျဖနည္း သင္ေပးတဲ့ စနစ္နဲ႔ သြားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ တကၠသိုလ္၀င္တန္းကို ေအာင္သာ ေအာင္လာၾကရ၊ ဘာစာမွ မတတ္ေျမာက္သူေတြ ျဖစ္လာတာ လံုး၀ မဆန္းပါဘူး။
အခု ပညာေရး အာဏာပိုင္ေတြဟာ အဲဒီ စနစ္ကို ျပင္ဖို႔ ဟိုအရင္ စနစ္ေဟာင္းတုန္းက အတိုင္း ၄ တန္းန႔ဲ ၈ တန္း အဆင့္ကို ျမိဳ႕နယ္စစ္၊ ခရိုင္စစ္နဲ႔ စာေမးပဲြေတြ စစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕ေတာ့ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာေသးပါဘူး။ လက္ရွိ အေျခခံပညာ အထက္တန္းက ဓာတုေဗဒ၊ ရူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ နဲ႔ သခ်ၤာ ကို ျမန္မာလို သင္ရိုးေတြ ျပန္ေရး၊ ျမန္မာလို ျပန္သင္ၾကားဖို႔ လုပ္လာတာကလည္း အဲဒီ ျပႆနာကို ကုစားဖို႔ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလို ေျပာင္းလဲျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတြဟာ လက္ရွိ အေျခအေနထက္ ပိုျပီး ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သင္ၾကားလာႏုိင္မွာ ျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာကို တကယ္ တတ္ေျမာက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို သင္ၾကားတာကို တကၠသိုလ္ အဆင့္နဲ႔ ဘယ္လို ခ်ိတ္ဆက္မလဲ ဆိုတဲ့ဲ ျပႆနာက ရွိေနပါေသးတယ္။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမၾကီး ေဒါက္တာ ျမင့္ျမင့္ခင္ ေျပာသလိုပဲ ဗုန္းဗုန္းက် ပ်က္စီးေနေလေတာ့ ဟိုနားနည္းနည္းျပင္ ဒီနားနည္းနည္းျပင္ လုပ္လို႔ ရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အျမစ္ကစ ေျမလွန္ေျပာင္းလဲ ျပင္ဆင္ရမွာပါ။ ဒီလို ျပင္ဆင္ရာမွာ ေရရွည္ အတြက္ ျပင္တာေတြနဲ႔ ေရတို အတြက္ ျပင္ရမွာေတြရယ္ ဆိုျပီး စနစ္တက် စီမံကိန္း ေရးဆဲြဖို႔ လိုပါတယ္။ ေရရွည္ ျပင္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ ပညာေရးကို တုိင္းျပည္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ တိတိက်က် ခ်ိတ္ဆက္ေပး၊ တိတိက်က် ျဖည့္တင္းေပးႏုိင္ဖို႔ပါ။ ႏိုင္ငံက ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနသလဲ၊ ႏုိင္ငံမွာ ဘယ္လို အလုပ္အကိုင္ေတြ လိုအပ္ေနသလဲ၊ အဲဒီ အလုပ္အကိုင္ေတြအတြက္ ဘယ္လို ဘာသာရပ္ေတြ တတ္ေျမာက္တဲ့ ပညာတတ္ေတြ လိုခ်င္သလဲ ဆိုျပီး စနစ္တက် စီမံကိန္းေရးဆဲြျပီး ေမြးထုတ္ဖို႔ပါ။
ဒုတိယ ကေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အလယ္တန္းေအာင္ရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာ အထက္တန္း အဆင့္ သြားတက္ႏုိင္ေအာင္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အထက္တန္းေအာင္ရင္ ႏုိင္ငံတကာက တကၠသိုလ္ေတြ တက္ခြင့္ရေအာင္ အဆင့္အထိ ရည္မွန္းခ်က္ထား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါက ေရရွည္ အတြက္ပါ။ ေရတိုအတြက္ကေတာ့ လက္ရွိ ပညာေရး ဌာနက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ၾကိဳးစားေနသလို ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကိုယ္ေရာက္တဲ့ အတန္းအလိုက္ စာတတ္ေျမာက္မွဳ ရွိရေအာင္ စာေမးပဲြ စနစ္ ျပန္ျပီး က်င့္သံုးေစတာ၊ အထက္တန္း အဆင့္ သိပၸံ ဘာသာတြဲေတြကို ျမန္မာလို သင္ရိုး ျပန္ျပဳစုျပီး ျမန္မာလို သင္တာ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ အရည္အခ်င္းျမွင့္တင္တာ၊ ဆရာအင္အားထဲမွာ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ တေျဖးေျဖး အစားထိုး လဲလွယ္သြားတာ၊ စာေမးပဲြ စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာ စတာေတြ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒါေတြကို လုပ္တဲ့အခါ အရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္က လုပ္ခဲ့သလို မၾကာခဏ စမ္းသပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ တကယ့္ ေရရွည္ စီမံကိန္းၾကီးကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာမ်ိဳး လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္တမွ် အေရးၾကီးတဲ့ ပညာေရး စနစ္ဟာ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
သင္ရိုးေတြ ျပဳျပင္တဲ့အခါ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတာေတြထဲက တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါဟာ အရင္ေခတ္ အဆက္ဆက္ကလို စမ္းသပ္မွဳ တစ္ခုလား၊ တကယ္ပဲ ပညာေရး စနစ္ အတြက္ ထူးျခားတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလား၊ လက္ရွိ ျမန္မာ့အေျခခံ ပညာေရး စနစ္ ဘာျဖစ္ေနသလဲ၊ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲ သင့္သလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္း ေ၀ဖန္မယ္ဆိုရင္ ေျပာဆိုဖို႔ စကားလံုး ရွာမရေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားေနတယ္ ဆိုတာနဲ႔ပဲ စ ရပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္း ေအာင္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ သင္ရိုးေတြကို ေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္ျခင္း မရွိတာ၊ စာေပးစာယူနဲ႔ ပံုမွန္ဘြဲ႕ရသူ အမ်ားစုၾကီးကေတာင္ အလယ္တန္း ပညာအဆင့္ေလာက္ စာတတ္ေျမာက္ျခင္း မရွိတာ စတဲ့ အေျခအေနေတြ ေတြ႕ရမွာမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ္တုိင္ စာေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္မွဳ မရွိတာ၊ အရည္အခ်င္း မရွိတာ၊ အလယ္တန္း အဆင့္အထိ က်ရွံဳးသူ မရွိ အ ေအာင္ေပးတဲ့ “စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္၍ အတန္းတင္ေပးေရး စနစ္” ဆက္ျပီး က်င့္သံုးေနတာ၊ အထက္တန္းကစ သင္ရိုးေတြ အားလံုးကို အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပဲ သင္ၾကားေစတာ စတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ အလယ္တန္း အဆင့္ထိ က်ရွံုးသူမရွိ အတန္းတင္ေပးေရး စနစ္ က်င့္သံုးေနတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ သူ႕ သက္ဆုိင္ရာ အတန္းရဲ႕ သင္ရိုးေတြကို တတ္ေျမာက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မတတ္ေျမာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ သက္ဆုိင္ရာ ဆရာေတြက တာ၀န္ယူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ တစ္တန္းျပီး တစ္တန္းတက္၊ စာေကာင္းေကာင္း မတတ္ရင္လည္း လက္ခံရတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြက ဘာမွ လုပ္လို႔ ကိုင္လို႔ မရ၊ ေနာက္ တစ္တန္း ထပ္ျပီး တင္ေပးလိုက္ရ၊ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလယ္တန္း ေအာင္သူေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။
အထက္တန္း ေရာက္ေတာ့ ျပႆနာက အၾကီးအက်ယ္ ပိုဆိုးသြားေစပါတယ္။ စာေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကေလးေတြဟာ ျမန္မာစာ၊ ေဘာဂေဗဒ၊ ပထ၀ီ သမိုင္း ပါတဲ့ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲက လြဲရင္ ဘာသာရပ္ အားလံုးကို အဂၤလိပ္လို သင္ရေတာ့တာပါပဲ။ ရူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ သခ်ၤာ အားလံုး အဂၤလိပ္လို သင္ရတာပါ။ သင္ေပးတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကိုယ္တုိင္ အဂၤလိပ္လုိ ေကာင္းေကာင္း မတတ္တာမို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရံုနဲ႔ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မက်တဲ႔ အဲဒီ စနစ္နဲ႔ပဲ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အားလံုးကို ဘာတစ္ခုမွ နားမလည္ပဲ အလြတ္က်က္၊ ဆရာေတြကလည္း ဘသာရပ္ တစ္ခုကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္မယ့္အစား ဘာေလးေတြ က်က္လိုက္ရင္ စာေမးပဲြမွာ ေအာင္မွတ္ေတာ့ ရႏုိင္တယ္ ဆိုျပီး စာေမးပဲြ ေျဖနည္း သင္ေပးတဲ့ စနစ္နဲ႔ သြားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ တကၠသိုလ္၀င္တန္းကို ေအာင္သာ ေအာင္လာၾကရ၊ ဘာစာမွ မတတ္ေျမာက္သူေတြ ျဖစ္လာတာ လံုး၀ မဆန္းပါဘူး။
အခု ပညာေရး အာဏာပိုင္ေတြဟာ အဲဒီ စနစ္ကို ျပင္ဖို႔ ဟိုအရင္ စနစ္ေဟာင္းတုန္းက အတိုင္း ၄ တန္းန႔ဲ ၈ တန္း အဆင့္ကို ျမိဳ႕နယ္စစ္၊ ခရိုင္စစ္နဲ႔ စာေမးပဲြေတြ စစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕ေတာ့ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာေသးပါဘူး။ လက္ရွိ အေျခခံပညာ အထက္တန္းက ဓာတုေဗဒ၊ ရူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ နဲ႔ သခ်ၤာ ကို ျမန္မာလို သင္ရိုးေတြ ျပန္ေရး၊ ျမန္မာလို ျပန္သင္ၾကားဖို႔ လုပ္လာတာကလည္း အဲဒီ ျပႆနာကို ကုစားဖို႔ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလို ေျပာင္းလဲျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတြဟာ လက္ရွိ အေျခအေနထက္ ပိုျပီး ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သင္ၾကားလာႏုိင္မွာ ျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာကို တကယ္ တတ္ေျမာက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို သင္ၾကားတာကို တကၠသိုလ္ အဆင့္နဲ႔ ဘယ္လို ခ်ိတ္ဆက္မလဲ ဆိုတဲ့ဲ ျပႆနာက ရွိေနပါေသးတယ္။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမၾကီး ေဒါက္တာ ျမင့္ျမင့္ခင္ ေျပာသလိုပဲ ဗုန္းဗုန္းက် ပ်က္စီးေနေလေတာ့ ဟိုနားနည္းနည္းျပင္ ဒီနားနည္းနည္းျပင္ လုပ္လို႔ ရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အျမစ္ကစ ေျမလွန္ေျပာင္းလဲ ျပင္ဆင္ရမွာပါ။ ဒီလို ျပင္ဆင္ရာမွာ ေရရွည္ အတြက္ ျပင္တာေတြနဲ႔ ေရတို အတြက္ ျပင္ရမွာေတြရယ္ ဆိုျပီး စနစ္တက် စီမံကိန္း ေရးဆဲြဖို႔ လိုပါတယ္။ ေရရွည္ ျပင္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ ပညာေရးကို တုိင္းျပည္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ တိတိက်က် ခ်ိတ္ဆက္ေပး၊ တိတိက်က် ျဖည့္တင္းေပးႏုိင္ဖို႔ပါ။ ႏိုင္ငံက ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနသလဲ၊ ႏုိင္ငံမွာ ဘယ္လို အလုပ္အကိုင္ေတြ လိုအပ္ေနသလဲ၊ အဲဒီ အလုပ္အကိုင္ေတြအတြက္ ဘယ္လို ဘာသာရပ္ေတြ တတ္ေျမာက္တဲ့ ပညာတတ္ေတြ လိုခ်င္သလဲ ဆိုျပီး စနစ္တက် စီမံကိန္းေရးဆဲြျပီး ေမြးထုတ္ဖို႔ပါ။
ဒုတိယ ကေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အလယ္တန္းေအာင္ရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာ အထက္တန္း အဆင့္ သြားတက္ႏုိင္ေအာင္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အထက္တန္းေအာင္ရင္ ႏုိင္ငံတကာက တကၠသိုလ္ေတြ တက္ခြင့္ရေအာင္ အဆင့္အထိ ရည္မွန္းခ်က္ထား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါက ေရရွည္ အတြက္ပါ။ ေရတိုအတြက္ကေတာ့ လက္ရွိ ပညာေရး ဌာနက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ၾကိဳးစားေနသလို ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကိုယ္ေရာက္တဲ့ အတန္းအလိုက္ စာတတ္ေျမာက္မွဳ ရွိရေအာင္ စာေမးပဲြ စနစ္ ျပန္ျပီး က်င့္သံုးေစတာ၊ အထက္တန္း အဆင့္ သိပၸံ ဘာသာတြဲေတြကို ျမန္မာလို သင္ရိုး ျပန္ျပဳစုျပီး ျမန္မာလို သင္တာ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ အရည္အခ်င္းျမွင့္တင္တာ၊ ဆရာအင္အားထဲမွာ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ တေျဖးေျဖး အစားထိုး လဲလွယ္သြားတာ၊ စာေမးပဲြ စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာ စတာေတြ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒါေတြကို လုပ္တဲ့အခါ အရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္က လုပ္ခဲ့သလို မၾကာခဏ စမ္းသပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ တကယ့္ ေရရွည္ စီမံကိန္းၾကီးကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာမ်ိဳး လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္တမွ် အေရးၾကီးတဲ့ ပညာေရး စနစ္ဟာ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
26.09.2014 20:38
Comments
Post a Comment