ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္, အင္ၾကင္းႏိုင္
VOA - 21.06.2014 23:19
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ တစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ ကြယ္လြန္သြားတာဟာ ျမန္မာ့ပညာရွင္ေလာက၊ ေဆးေလာကအတြက္ အစားထိုးမရတဲ့
ဆံုး႐ံႈးမႈတစ္ခုျဖစ္သလို ပညာေရးေလာကအတြက္လည္း ႀကီးမားတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈပါ။ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ဟာ ပြင့္လင္းစ အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနသလဲ၊ ဘယ္က႑ေတြကို အခ်ိန္မဆုိင္း ျပဳျပင္သင့္သလဲ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔လုပ္ရမလဲ စသျဖင့္ ရဲရဲတင္းတင္း မေထာက္မညႇာဘဲ စၿပီးေျပာခဲ့သူပါ။ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမႀကီး ေျပာသြားတဲ့ မွတ္မွတ္ရရ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းလဲရာမွာ ဟိုနားနည္းနည္း ဒီနားနည္းနည္း လိုက္ျပဳျပင္ေနလို႔မရဘူး၊ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္သလို အျမစ္ကေန လွန္ၿပီး ေျပာင္းလဲပစ္မွရမယ္ ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ဆရာမႀကီး ဒီလို စကားေတြ အဆက္မျပတ္ေျပာခဲ့တာဟာ စစ္အစိုးရ စာေပစိစစ္ေရးက ဖိႏွိပ္ထားဆဲ ၂၀၁၁ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းေလာက္က စပါတယ္။ ခုဆို ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ျမန္မာ့ ပညာေရး ဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေနသပါလဲ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳ ကိုေရာ စတင္ေနၿပီလား ဆိုတာ ဒီတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
ေဒၚအင္ၾကင္းႏိုင္။ ။ ပညာေရးအေၾကာင္းေျပာရင္ အဓိက အက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာတတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့အပိုင္း၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္း၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းနဲ႔ စာအုပ္စာတန္းေတြလို ႐ုပ္၀တၱဳ ကိစၥေတြဆိုၿပီး ခဲြေျပာရပါလိမ့္မယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာ့ပညာေရးအေျခအေန နိမ့္က်ၿမဲ နိမ့္က်ေနဆဲပါ။ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူေတြ၊ ဘြဲ႔ရသူေတြ၊ မဟာဘဲြ႔ရသူေတြ၊ ပါရဂူလို႔ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာဘဲြ႔ရသူေတြဟာ ေအာင္ျမင္မႈအတုိင္းအတာနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ပညာ လံုး၀ မတတ္ေျမာက္ၾက ေသးပါဘူး။ သာမန္ ႐ိုး႐ိုးဘဲြ႔ရ အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ သူရထားတဲ့ ဘဲြ႔အမ်ိဳးအစားရဲ႕ ဘာသာရပ္ကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္တာထား၊ အဂၤလိပ္လုိလည္း ေကာင္းေကာင္းမတတ္၊ ဗမာစာေတာင္ မွန္ေအာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ မေရးႏိုင္ၾကပါဘူး။
ဒီလိုျဖစ္ရတာဟာ သင္႐ိုးျပႆနာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္သင္႐ိုးကို အတန္အသင့္ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ သင္႐ိုးေတြအျဖစ္ ႏုိင္ငံတကာက အသိအမွတ္ ျပဳၾကပါတယ္။ အဓိကျပႆနာက အတန္းတိုင္း အတန္းတိုင္းမွာ အဲဒီသင္႐ိုးကို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ နားလည္ေအာင္ သင္ၾကားျပသေပးႏုိင္မယ့္ ဆရာ ဆရာမ မရွိတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဆရာအရင္းအျမစ္ျပႆနာလို႔ ေျပာရင္ ရႏုိင္ပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က ဒီ ဆရာဆရာမေတြ ကိုယ္တုိင္ အလြန္႔အလြန္ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ပညာေရးစနစ္မွာ ႀကီးျပင္း ပညာသင္ၾကားခဲ့သူေတြျဖစ္ေလေတာ့ သူတို႔ ကိုယ္တုိင္ ပညာေကာင္းေကာင္း မဆည္းပူးခဲ့ၾကရပါဘူး။ ဆရာဘ၀ မေရာက္ခင္နဲ႔ ဆရာအျဖစ္ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာလည္း လံုေလာက္တဲ့သင္တန္းေတြ မရွိ၊ တက္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမဆိုတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ထူးခၽြန္သူ၊ ထက္ျမက္သူေတြက မေရြးခ်ယ္ေတာ့တဲ့ ျပႆနာပါ။ လစာအခြင့္အေရး အလြန္နည္းပါးတာက အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ အရည္အေသြး မျပည့္မီတဲ့ ဆရာေတြဟာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကို ျပဌာန္း သင္႐ိုး ေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ျခင္းမရွိတာ ထူးေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ၉ တန္း၊ ၁၀ တန္း၊ လက္ရွိ ဂရိတ္ 10-11 လို႔ေခၚတဲ့ အထက္တန္း သင္႐ိုးက်ေတာ့ ပိုဆုိးပါတယ္။ ဗမာစာက လဲြၿပီး ဘာသာရပ္အားလံုး အဂၤလိပ္လို ျပဌာန္းထားလို႔ အဂၤလိပ္လို သင္ၾကရပါတယ္။ ျပႆနာက အဲဒီမွာ စ ပါတယ္။
ဘာသာရပ္သင္ ဆရာမေတြဟာ ပထမအဆင့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာတတ္၊ ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္၊ နားေထာင္ နားလည္ႏိုင္စြမ္း 4 Skill ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ကို အဂၤလိပ္လို သင္ႏိုင္၊ ေမးႏုိင္၊ ေမးခြန္းထုတ္ႏုိင္၊ စစ္ေဆးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အထက္တန္းအဆင့္သင္တဲ့ အဲဒီ ဆရာဆရာမေတြဟာ အဲလို အဂၤလိပ္စာကို ေကာင္းေကာင္းတတ္သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒီအခါ စာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ႏုိင္၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြလည္း စာလံုး၀မတတ္ဘဲျဖစ္ရတာ ဘာမွ အဆန္းတက်ယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ဘာမွမတတ္တဲ့ ကေလးေတြ အလြတ္က်က္ၿပီး ဆယ္တန္းေအာင္၊ တကၠသိုလ္မွာလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္သန္းၿပီး ဘြဲ႔ရ စာမတတ္သူေတြ ျဖစ္လာရတာပါ။
ေဒၚအင္ၾကင္းႏုိင္။ ။ ေလာေလာဆယ္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ေရာက္ေန၊ ေဆြးေႏြးေနေပမယ့္ ဒီလို အလြန္႔အလြန္ အေရးႀကီးတဲ့ျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္းနာ ပါပံုမရပါဘူး။ လက္ရွိ အစိုးရသစ္ (၃) ႏွစ္တာကာလအတြင္း ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကေတာ့ ေသးေသးမႊားမႊား ႐ုပ္၀တၱဳဆိုင္ရာ ပံ့ပိုးမႈေလာက္ပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ အခုဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္ ႏွစ္ဆနီးပါးေလာက္ တုိးေပးလိုက္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ေက်ာင္း အေဆာက္အဦေတြ ျပဳျပင္ဖို႔ေတြ၊ ၿပိဳပ်က္လုဆဲေက်ာင္းေတြ ျပန္ေဆာက္ဖို႔ေတာင္ ေလာက္ငွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္တစ္တိုင္းထဲမွာေတာင္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ သံုးပံုတစ္ပံု ပ်က္စီးယိုယြင္းေနလို႔ ျပင္ဆင္ဖို႔ ဆိုၿပီး ဘတ္ဂ်က္ က်ပ္ေငြ ၃ ဘီလ်ံေလာက္ လ်ာထားရပါတယ္။
ထူးတာတစ္ခုက မူလတန္းအတြက္ အခမဲ့ေက်ာင္းအပ္ႏုိင္တာ၊ ျပဌာန္းစာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ ဗလာစာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ အလကားေပးတာ၊ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္အတြက္ ေငြေၾကး တစ္စံုတစ္ရာေကာက္ခံရင္ တိုင္ၾကားႏုိင္၊ အေရးယူေပးတာေတြရွိေတာ့ မိဘေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ သက္သာသြားတာ မ်ိဳးေတာ့ ရွိပါတယ္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ဒါေပမယ့္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းဆိုင္ရာ ျဖည့္တင္းမႈေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြကို တဆင့္ျမင့္ သင္တန္းေတြအတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် ခံတာမ်ိဳးေတြေတာ့ မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ ေျပာရရင္ ပညာေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာမွာ ျပဳျုပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မယ့္ အစီအစဥ္ ဘာတစ္ခုမွ မေတြ႔ၾကရေသးတာပါ။ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေတြ တစ္ေန႔တစ္ျခား တိုးပြားလာတာကလည္း အစုိးရ စာသင္ေက်ာင္းစနစ္ မျပည့္မစံု၊ ယိုယြင္းေနသလို ျဖစ္ေနတာကို ျပတဲ့ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေပါင္း ၁,၆၀၀ နီးပါး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၂ သိန္း ၇ ေသာင္းနီးပါး အထိ ရွိေနတယ္ဆိုရင္ အစိုးရပညာေရး အေျခအေန ဘယ္ေလာက္ က်ဆင္းေနသလဲ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုက ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ေမွ်ာ္မွန္းသလို ျမန္မာ့ပညာေရးကို အျမစ္ကေန ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔ ေ၀းလို႔ မွန္ကန္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစေပၚကိုေတာင္ ေရာက္မလာေသးပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
VOA - 21.06.2014 23:19
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ တစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ ကြယ္လြန္သြားတာဟာ ျမန္မာ့ပညာရွင္ေလာက၊ ေဆးေလာကအတြက္ အစားထိုးမရတဲ့
ဆံုး႐ံႈးမႈတစ္ခုျဖစ္သလို ပညာေရးေလာကအတြက္လည္း ႀကီးမားတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈပါ။ ေဒါက္တာျမင့္ျမင့္ခင္ဟာ ပြင့္လင္းစ အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနသလဲ၊ ဘယ္က႑ေတြကို အခ်ိန္မဆုိင္း ျပဳျပင္သင့္သလဲ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔လုပ္ရမလဲ စသျဖင့္ ရဲရဲတင္းတင္း မေထာက္မညႇာဘဲ စၿပီးေျပာခဲ့သူပါ။ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမႀကီး ေျပာသြားတဲ့ မွတ္မွတ္ရရ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းလဲရာမွာ ဟိုနားနည္းနည္း ဒီနားနည္းနည္း လိုက္ျပဳျပင္ေနလို႔မရဘူး၊ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္သလို အျမစ္ကေန လွန္ၿပီး ေျပာင္းလဲပစ္မွရမယ္ ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ဆရာမႀကီး ဒီလို စကားေတြ အဆက္မျပတ္ေျပာခဲ့တာဟာ စစ္အစိုးရ စာေပစိစစ္ေရးက ဖိႏွိပ္ထားဆဲ ၂၀၁၁ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းေလာက္က စပါတယ္။ ခုဆို ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ျမန္မာ့ ပညာေရး ဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေနသပါလဲ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳ ကိုေရာ စတင္ေနၿပီလား ဆိုတာ ဒီတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
ေဒၚအင္ၾကင္းႏိုင္။ ။ ပညာေရးအေၾကာင္းေျပာရင္ အဓိက အက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာတတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့အပိုင္း၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္း၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းနဲ႔ စာအုပ္စာတန္းေတြလို ႐ုပ္၀တၱဳ ကိစၥေတြဆိုၿပီး ခဲြေျပာရပါလိမ့္မယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာ့ပညာေရးအေျခအေန နိမ့္က်ၿမဲ နိမ့္က်ေနဆဲပါ။ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူေတြ၊ ဘြဲ႔ရသူေတြ၊ မဟာဘဲြ႔ရသူေတြ၊ ပါရဂူလို႔ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာဘဲြ႔ရသူေတြဟာ ေအာင္ျမင္မႈအတုိင္းအတာနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ပညာ လံုး၀ မတတ္ေျမာက္ၾက ေသးပါဘူး။ သာမန္ ႐ိုး႐ိုးဘဲြ႔ရ အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ သူရထားတဲ့ ဘဲြ႔အမ်ိဳးအစားရဲ႕ ဘာသာရပ္ကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္တာထား၊ အဂၤလိပ္လုိလည္း ေကာင္းေကာင္းမတတ္၊ ဗမာစာေတာင္ မွန္ေအာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ မေရးႏိုင္ၾကပါဘူး။
ဒီလိုျဖစ္ရတာဟာ သင္႐ိုးျပႆနာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္သင္႐ိုးကို အတန္အသင့္ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ သင္႐ိုးေတြအျဖစ္ ႏုိင္ငံတကာက အသိအမွတ္ ျပဳၾကပါတယ္။ အဓိကျပႆနာက အတန္းတိုင္း အတန္းတိုင္းမွာ အဲဒီသင္႐ိုးကို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ နားလည္ေအာင္ သင္ၾကားျပသေပးႏုိင္မယ့္ ဆရာ ဆရာမ မရွိတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဆရာအရင္းအျမစ္ျပႆနာလို႔ ေျပာရင္ ရႏုိင္ပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က ဒီ ဆရာဆရာမေတြ ကိုယ္တုိင္ အလြန္႔အလြန္ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ပညာေရးစနစ္မွာ ႀကီးျပင္း ပညာသင္ၾကားခဲ့သူေတြျဖစ္ေလေတာ့ သူတို႔ ကိုယ္တုိင္ ပညာေကာင္းေကာင္း မဆည္းပူးခဲ့ၾကရပါဘူး။ ဆရာဘ၀ မေရာက္ခင္နဲ႔ ဆရာအျဖစ္ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာလည္း လံုေလာက္တဲ့သင္တန္းေတြ မရွိ၊ တက္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမဆိုတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ထူးခၽြန္သူ၊ ထက္ျမက္သူေတြက မေရြးခ်ယ္ေတာ့တဲ့ ျပႆနာပါ။ လစာအခြင့္အေရး အလြန္နည္းပါးတာက အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ အရည္အေသြး မျပည့္မီတဲ့ ဆရာေတြဟာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကို ျပဌာန္း သင္႐ိုး ေကာင္းေကာင္း တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ျခင္းမရွိတာ ထူးေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ၉ တန္း၊ ၁၀ တန္း၊ လက္ရွိ ဂရိတ္ 10-11 လို႔ေခၚတဲ့ အထက္တန္း သင္႐ိုးက်ေတာ့ ပိုဆုိးပါတယ္။ ဗမာစာက လဲြၿပီး ဘာသာရပ္အားလံုး အဂၤလိပ္လို ျပဌာန္းထားလို႔ အဂၤလိပ္လို သင္ၾကရပါတယ္။ ျပႆနာက အဲဒီမွာ စ ပါတယ္။
ဘာသာရပ္သင္ ဆရာမေတြဟာ ပထမအဆင့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာတတ္၊ ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္၊ နားေထာင္ နားလည္ႏိုင္စြမ္း 4 Skill ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ကို အဂၤလိပ္လို သင္ႏိုင္၊ ေမးႏုိင္၊ ေမးခြန္းထုတ္ႏုိင္၊ စစ္ေဆးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အထက္တန္းအဆင့္သင္တဲ့ အဲဒီ ဆရာဆရာမေတြဟာ အဲလို အဂၤလိပ္စာကို ေကာင္းေကာင္းတတ္သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒီအခါ စာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ႏုိင္၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြလည္း စာလံုး၀မတတ္ဘဲျဖစ္ရတာ ဘာမွ အဆန္းတက်ယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ဘာမွမတတ္တဲ့ ကေလးေတြ အလြတ္က်က္ၿပီး ဆယ္တန္းေအာင္၊ တကၠသိုလ္မွာလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္သန္းၿပီး ဘြဲ႔ရ စာမတတ္သူေတြ ျဖစ္လာရတာပါ။
ေဒၚအင္ၾကင္းႏုိင္။ ။ ေလာေလာဆယ္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ေရာက္ေန၊ ေဆြးေႏြးေနေပမယ့္ ဒီလို အလြန္႔အလြန္ အေရးႀကီးတဲ့ျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္းနာ ပါပံုမရပါဘူး။ လက္ရွိ အစိုးရသစ္ (၃) ႏွစ္တာကာလအတြင္း ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကေတာ့ ေသးေသးမႊားမႊား ႐ုပ္၀တၱဳဆိုင္ရာ ပံ့ပိုးမႈေလာက္ပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ အခုဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္ ႏွစ္ဆနီးပါးေလာက္ တုိးေပးလိုက္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ေက်ာင္း အေဆာက္အဦေတြ ျပဳျပင္ဖို႔ေတြ၊ ၿပိဳပ်က္လုဆဲေက်ာင္းေတြ ျပန္ေဆာက္ဖို႔ေတာင္ ေလာက္ငွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္တစ္တိုင္းထဲမွာေတာင္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ သံုးပံုတစ္ပံု ပ်က္စီးယိုယြင္းေနလို႔ ျပင္ဆင္ဖို႔ ဆိုၿပီး ဘတ္ဂ်က္ က်ပ္ေငြ ၃ ဘီလ်ံေလာက္ လ်ာထားရပါတယ္။
ထူးတာတစ္ခုက မူလတန္းအတြက္ အခမဲ့ေက်ာင္းအပ္ႏုိင္တာ၊ ျပဌာန္းစာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ ဗလာစာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ အလကားေပးတာ၊ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္အတြက္ ေငြေၾကး တစ္စံုတစ္ရာေကာက္ခံရင္ တိုင္ၾကားႏုိင္၊ အေရးယူေပးတာေတြရွိေတာ့ မိဘေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ သက္သာသြားတာ မ်ိဳးေတာ့ ရွိပါတယ္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ဒါေပမယ့္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းဆိုင္ရာ ျဖည့္တင္းမႈေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြကို တဆင့္ျမင့္ သင္တန္းေတြအတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် ခံတာမ်ိဳးေတြေတာ့ မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ ေျပာရရင္ ပညာေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာမွာ ျပဳျုပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မယ့္ အစီအစဥ္ ဘာတစ္ခုမွ မေတြ႔ၾကရေသးတာပါ။ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေတြ တစ္ေန႔တစ္ျခား တိုးပြားလာတာကလည္း အစုိးရ စာသင္ေက်ာင္းစနစ္ မျပည့္မစံု၊ ယိုယြင္းေနသလို ျဖစ္ေနတာကို ျပတဲ့ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေပါင္း ၁,၆၀၀ နီးပါး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၂ သိန္း ၇ ေသာင္းနီးပါး အထိ ရွိေနတယ္ဆိုရင္ အစိုးရပညာေရး အေျခအေန ဘယ္ေလာက္ က်ဆင္းေနသလဲ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုက ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ေမွ်ာ္မွန္းသလို ျမန္မာ့ပညာေရးကို အျမစ္ကေန ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔ ေ၀းလို႔ မွန္ကန္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစေပၚကိုေတာင္ ေရာက္မလာေသးပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Comments
Post a Comment